Mars


Mars er en lang måned å komme gjennom.

Vårslappheten og forventningene og vinteren skal slippe taket.

Vente på vår. Vente til snøen går. Vente på sola.  Jeg er litt ekstra sårbar og avventende før våren slipper seg løs.. Hjerter.. masse flate harde porselenshjerter har jeg halt ut av ovnen… Desperat på leting etter farger og variasjoner fra den grå og hvite vinteren….. huden er hvit og allergier ligger og ulmer fordi man ikke får suget til seg nok lys..  Hm.. lage smykker for den som ikke kan å lage smykker selv..?

Hmmm….. Det ble kanskje litt mye.. eller var det… mange… eller.. blir det noen gang NOK hjerter?

Tvilsomt… 🙂 Men altså… nå kan alle som ikke pleier å lage smykker selv, lage smykker selv… Bare å knyte noen lærsnorer, silkesnorer, organzabånd i et hjerte, og VIPS….

Det er iallefall noe å gjøre en vårkveld i mars..

Ikke klag på jobbefingra mine nå da…hehe.. men jeg har laget en haug blomsterposer.

Før blomstene kommer..

Men ETTER blåveisen.

16 responses to “Mars

  1. smykkerbylenec

    Hjerter får man aldri nok av:) det er så deilig å se snøen smelter, høre fuglene kvitre og kjenne at sola varmer en i kinnene…
    Hjertene dine er flotte som altid, men jeg har en forkjælighet for de blå…blomsterkurven var utrolig søt…ER DET SANT AT BLÅVEISEN ER KOMMET? urettferdig…
    _____________
    svar fra snurre

    Her på vestlandet er ikke blåveis naturlig, og etter nesten 30 år her savna jeg den så ille at jeg kidnappet to i verste Fritzl-stil og dyttet dem ned i skiferjord ved en verandastolpe.. Det er såååå deilig å ha dem her. De spratt ut i går… Tror nok det er ØRLITE tidlig der jeg tok dem… i Grenland…. men nå er det minusgrader… den overlever nok men jeg må nok legge noen løv over i natt

  2. Nydelige hjerter og nydelige ord. Våren skulle liksom bringe masse ny energi istedenfor er jeg sååååå sliten og trøtt, sur og grinete… Æææææææææææææææ, men det går snart over. Får ta ett dypdykk i perlene:)

    ____________
    svar fra snurre
    Det er omtrent sånn jeg og blir om våren, rett før det løsner, kontraster og variasjoner… Man må bygge opp kreftene igjen og la sola gå heeeelt inn i beinmargen.. og la vårfryden medisinere hodet!

  3. Hmmmm, du har ikke alle de linkene i innlegget ditt!?!
    _____
    svar fra snurre

    HVOR? Hva??

  4. Jeg ble helt på sippern jeg, etter å ha lest de nydelige ordene innimellom alle hjertene. Vel, våren gjør rare ting med folk.

    For en overflod da. Wow.
    Det er bra produksjonen holdes oppe her inne, veldig gøy å se nye innlegg, og dine er spesielt lekre. Store klemmer i mars-sola!
    _______
    svar fra snurre

    Inger hagerup er god.. denne satte seg fast allerede for 35 år siden ellerno.. og kommer tilbake HVER mars..

    NOEN sølevenner og perledamer må jo drifte bloggen, hahahahahahah!!

  5. Nei, det blir aldri nok hjerter i verden! Du, jeg likte den blomsterposen din. Nydelig mønster og farger på den posen.

    Jeg synes mars er en glimrende måned, jeg. Man merker at vinteren begynner å miste grepet, og man har fortsatt alt det gode i vente. I juni er alt over. Da føler jeg høstens gufs er rett rundt hjørnet.
    ________
    svar fra snurre

    Joda mars er deilig… men å bryte knopper er jo alltid litt tøft…
    NÅ skinner sola som en gal og det er plussgrader, man må ut..ut….
    Poseideen snappet jeg så den er litt fy fy, men hun fylte dem ikke med sånne vårblomster…

  6. Nydelige hjerter! Falt ekstra for det øverst til høyre! Så stilig med blomsterposer! Alt du finner på! 🙂 Ha en flott og kreativ helg!
    _______
    svar fra snurre

    Kreativiteten vår må vi pleie og la blomstre, jeg kan ikke tenke meg noe kjekkere enn å se ting sprette ut mellom fingrnee mine….
    nettbloggen din vitner OG om at du har samme «plagene* hooohooo…

  7. Den kjente jeg igjen altså… rister og rister men får det ikke av helt denne vinteren altså, og vakkert dikt altså:)

    Hjerter… nei det får vi aldri nok av vet du:)

    __________

    svar fra snurre


    Argh bloggen er så treig at man klarer jo ikke svare kommentarer får man får timeout!

    Nesten like treig som å komme gjennom mars, hehe…

  8. Så mye fine hjerter!
    (De er forresten akkurat motsatt av hjertene jeg har drivi med for tida som blir skikkelig tykke og lubne).
    Du lager så mange glade ting 🙂
    Det nederst til høyre på første bildet under de med dikt på(det i blått og grønt med snurredutter på) fallt jeg mest for 🙂
    Og våroppsatsen din er jo helt nydelig 🙂
    ____________
    svar fra snurre

    Hihi de lubne ligger godt forvart i ei tomatplasteske her og skal få en omgang med gull og kommer i neste innlegg.. trur eg!

    Det var det nærmeste jeg kom blåveis men idag sludder det jo igjen.. håper ikke det kommer snø inatt.
    Og jeg tømte nettopp en ovn til.—knegg..

  9. Det var mange flotte hjerter, – ble glad av å se på dem, jeg:-)
    Fin kveld ønskes:-)

    ________

    svar fra snurre

    Takk englepus 🙂

  10. massevis med herlige hjerter her snurre
    og nydelige dikt:):)
    har fått delen til ovnen i hus:):)

    ___________
    svar fra snurre
    Det gikk fort, det var bra!
    Jeg bestilte på feil sted, det dumme Stavangerfirmaet som hadde levert ovnen og de brukte over to uker og tredobbel pris. Tør ikke skrive navn her men det skulle jeg gjerne gjort…

    Hehe jeg har visst laget nesten tohundre sånne hjerter… knegg…

  11. Det tok meg 20 sekunder å komme fra min blogg til din, og 20 sekunder for å legge igjen en kommentar. Det er treigt.

    Men det var innsatsen vel verdt. Du lager noen helt fantastiske hjerter. Og jeg eeeeelsker hjerter 😀

  12. Nydelige hjerter 🙂 Kanskje jeg også skal lage litt fler enn det første jeg lagde *s*

    Ser de dumme ekstra linkene om vgb sine innlegg fra samme sted kommer i nye innlegg jeg skriver.. urk..

    ____________
    svar fra snurre

    Hihi, jeg har nesten laget to hundre, knegg…

    Bloggen er så treig at man skulle tro det var tilbud på sirupsbokser med høl et sted !

  13. Utrolig flotte hjerter, snurre! 🙂
    Det er så fint å se eksempler på din kreative dyktighet.

    Jeg skjønner forresten ikke hvordan du har fått til å få denne spesielle bloggforsiden, avdempet i fargene og veldig dekorativ.

    Og så lurer jeg jo på hvordan man lager toppbilde.

    ———–
    Off topic:

    Tregheten i VFB-systemet er fryktelig ergelig, men jeg TROR at det er litt bedre i dag enn det var i helga.

    Og så burde vi få mer enn de fem siste kommentarene på forsiden. Nå hindres kommunikasjon mellom bloggere på grunn av denne mangelen.
    ——

    Fem stjerner for flott innlegg, og en fin ny marsuke ønsker jeg deg! 🙂
    _____________
    svar fra snurre
    Nå gikk det jo bemerkeslesverdig kjapt….? Er noen syke, av de som sitter med foten på bremsen hos mod?
    På forsida har de nå lagt inn 500 kommentarer, om man trykker inn på siste kommenterte.., men vi ser jo fremdeles ikke hvilket innlegg de hører til….

    I de fleste programmene er det noe som heter OPACITY, elelr gjennomsiktighet… der er en drager, som man velger hvor gjennomsiktig bildet kan være. Monter sammen originalen, markeer hele bildet.. og trekk ndover.. tror min er på ca 37% gjennomsiktig.

    Toppen lager du enklest ved å rappe ned en annen topp, og så lagrer du den til egen maskin. da har du en fil med korrekt mål.
    lag til bildet du vil bruke med BREDDEN korrekt slik toppen skal være.
    Åpne den i bildeprogrammet, lim inn et bilde eller montasjen du skal ha, og så bruker du hånda i bildeprogramment (ofte holder du nede den store space-baren nederst så kommer ei hand som gjør at du kan seile lagene med bilder..)
    Så setter du på tekst, så pass på at det er «ledig plass» et sted på bildet.
    Tror catalyzator har laget et innlegg om det.. eller Sandri.
    Du setter den inn i dashbordet der det står, da får du en link, den limer du inn i bakgrunnslinja i vgb options…om jeg ikke husker feil. VIPS…

    Stopper det HELT for deg så mail meg filene med tekst og ønske så skal jeg gjøre mitt beste for deg!

  14. mmmm. vet ikke men kansje jeg har gjort samme tabben 😦
    men har nå den på plass nå og skal på messe i april og håper på å få pengene inn igjen da:)

  15. Jammen meg får du laget masse flott snurre… Hjerter i alle mulige flott farger og strukturer… 😀
    ME LIKE!!!! 😀
    Får masse inspirasjon av å komme innom her ja… 🙂
    _____________
    svar fra snurre
    MMMMAAAASSE hjerter, nå holder jeg på med hundre til… hæhæ

  16. hei jeg driver mye med hobby men tenkt å prøve å gjøre noe med leire men hva er best og biligst ? Finne smykker du har laget 🙂
    ___________
    svar fra snurre
    Best og billigst kommernok ikke i samme kategori når man skal bruke det i smykker… Jeg bruker porselen fordi det tåler å strammes sammen med sølvtråd og har god lyd og fin farge.

    Råmaterialene er ikke allverden, det er små ting, det er mengder med tid som koster.

Legg igjen en kommentar

