Trollsmedbloggen lever, og man lager ting…

Egentlig har jeg tenkt å flytte hele denne bloggen over på eget domene, men har grusomme erfaringer fra tidligere flytting, da jeg mista sikkert 50 poster. Så jeg trykket delete inne på domenet, mens jeg tenkte… at det BLIR en vinter snart. DA kan jeg gjøre det!

Tenker man glemmer det helt, før var det mange som blogget, så ble det bare influensere og superbloggere og vi vanlige håndverkere gadd ikke følge med. Men jeg lager ting altså!

DETTE er drage-egg. Ikke spør om jeg har snappet dem fra dragemammaene som legger 200 egg — og så tørka dem eller laget jeg dem i glass??? Jeg vil ikke si noe mer…

Perler, jeg lager både replika og kopier og ikkekopier, og så tenker jeg at man må lage de perlene som ligger i vikinggraver som enda ikke er funnet… Noen ganger matter jeg dem ned, siden mange TROR at gamle vikingperler var matte. Det er de bare fordi de har ligget 1000 år i jorda!

Og så lager jeg gudinner men jeg lagger dem jo nesten aldri ut på nett til salg…

Massevis av små runer og perler jeg selger i vikingbyen i Gudvangen når jeg er der.

Blandt annet samler jeg gode gamle fine positive symboler og lager anheng og smykkedeler i leire. Lager dem litt rustikke og grove, det ble finest. De skal også ut i trollsmedbeads på Etsy og Kreativt snop. Men jeg må bli ferdig å utvikle. Forsøkte meg på knallende blank glasur, men det ble litt harry. De kan monteres med en snor, eller mellom perler og fjør og stein og pinner og hva man har. Dette er de samiske gudinnene.

Nå gjelder det å grave i dropboxbildene altså….

En ting er å være litt viking, men det er viktig å se de gamle tingene med nye øyne.

Slik foreksempel…..

I vinter laget jeg en ny brudekrone med trearbeid av Anneli Engeland, og kopier av heng fra Hardanger. Samt masse hjerter og 8bladsroser med dekaler og masse perler. Slik så den ut….

Kanskjer jeg klarer å blogge litt oftere da!

Du finner med fremdeles på Instagram som Trollsmed (ikke han svensken som og har begynt å bruke det, jeg begynte i 2006…) og på Facebook som Trollsmeden.

Ha en skinnende dag!

Legg igjen en kommentar