Dronningsyltetøy og sopp og kort og sånn


Hm, ikke griller jeg perler og ikke lager jeg no fint… ELLER??

Det KAN jo ha sine grunner, hehe…

OPS…

Sett sånt!

Men den der…urk…

Det er ikke så greit å få med alle detaljene riktig når man har kobla opp soppsynet…

Hehe, 40 kilos sopp???

Steinsoppen er RAR i år altså… den har gått helt bananas…

Men det er faktisk en utrolig glede i å fange alt dette i skogen og leve på det til vinteren!

Nå har jeg plukka for mye blåbær og og må lage vin for jeg orker ikke rydde den…

__

JADA, jeg skal snaaaart lage sånn der stringersinnlegg! MÅTTE bare pause litt.

Og er det noen som vil ha? Postkort! Deler ut tre til hver så langt lageret rekker… bare send en mail med adressa.

12 responses to “Dronningsyltetøy og sopp og kort og sånn

  1. 🙂 Mmmmmmmmm…. men kjenner du det i ryggen? Jeg måtte gi meg her for noen år siden, fikk så s… vondt i korsrygen.. nå frister du meg til å prøve igjen! 😛

    ___________
    svar fra snurre

    Blir jo litt satt de første dagene… men det er bedre dagen etter… Og når sesongen er over er man helt TOPPERS og klatrer til topps og bærer 30 kilo hjem igjen, hehe…. Husk at når man går i skauen bruker man alle muskler i hele kroppen, ikke ensidig strekk bøy tøy!
    Klart du må til skogs! HUSJ!

  2. Skikkelig diiigre sopper du har funnet! God matauk. Men du, de blåbæra oppi bøttene, de er da ferdig renset, eller får du de så fine med blåbærplukker? Og det syltetøyet hørtes helt nydelig ut.

    Hi hi, og hunden har rullet seg i kumøkk. Kjenner til den ja. Merkelige lyster de har når de gjør slikt.

    Flinke trollet er du 😀
    ___________
    svar fra snurre
    Men steinsoppen er jo såååå ødelagt.. sikkert 90%!
    Soppen har masse gægg, nå må jeg jo lage vin for jeg orker ikke rense siste bøtta, haha..

    Sørttern ta den bikkja som bare skal kamuflere seg..grrr.. Men hun blir såpevaska når hun kommer hjem, hver gang… håper hun snart lærer.

  3. Fin fin sesong hos deg.
    Skatten ligger bare å venter til vi er ferdig på jobb:da bærer det ut i kantarell himmlen:)

    Skatten Hilser til ………husker ikke navnet:)
    ___________
    svar fra snurre

    Jeg var nedi området ditt forrige helg, og vi fant nesten ikkeno!!! Sesongen er så tidlig at det er en skam…
    Og Tasha… har fått fin billedsere et par innlegg bakover!

  4. å så du koser deg for tiden:)
    masse soppp og bær:)
    _______
    svar fra snurre

    KJÆMPEkoser, men slutt å regne nå daaaaaaaaaaaaaa!!!!

  5. Det der så virkelig fristende ut:)
    Ha en god helg!

  6. Der var det utrolig mye nydelige saker rett fra naturen 🙂 Selv har jeg ikke peiling på sopp-plukking, så sjanser ikke på å prøve meg på det. Kan bli litt vel spennende risikosport. Men har tenkt meg på blåbærtur i helga. Tviler på at det blir så bra fangst som du har fått med deg der, i og med at slike ting har en tendens til å havne i munnen underveis … hehe 😉
    Dronningsyltetøyet ser nydelig ut 🙂
    Morsomt bilde det med «kjempesoppen» hehe! Nesten det beste med det er det skeptiske uttrykket til Tasha.. skulle nesten tro det faktisk var en kjempesopp når en ser det skeptiske bofseuttrykket 😉

    _______
    svar fra snurre
    Vera tar gode bilder hun har holdt på med dyrefoto i over 20 år… og gitt ut 13 bøker! http://www.husdyrfoto.no
    Også store praktverk, det er kjekt å se hvordan hun følger med dyra og knipser i vei.
    Nå er jeg jo heldig å være venninne med denne flotte dama, så Tasha er egnet fotomodell!

  7. MMMM lekkert syltetøy…vafler, pannekaker, is….nam nam….
    Jeg veit om fluesopp jeg….ikke så lurt å spise sies det….og sjampignong da….ellers er ikke jeg heller så bevandret i sopp-verden…dere har kosi dere på tur skjønner jeg…flinke Tascha!!!!har du ikke hørt at gjørmebad er sunt????hun tok bare en hårkur skjønner du vel….mamman min vaska håret i øl hun da hun var ung…kubæsj inneholder sikkert noe godt!!!!KNEGG

  8. Så herlig syltetøyoppskrift, Bær og sopp,
    Bær spiser jeg nesten alle slag, men Sopp, Ikke tryggt for meg som er så glad i fargen rød :O Spiser ikke noe med sopp i bare så det er sagt. Tørr ikke.
    Flinke Tascha, hun vet å kose seg og hva pelsen trenger for å bli blank og fin . :))) Psst.. Det skulle visst bli bedre vær utover..
    Vil gjerne ha en slik Brosjyre jeg. Sender deg en mail med adressa mi. 🙂
    Ha en fin Søndagskveld.

  9. takk fot kort….. 🙂

    kan ikke se og ha mottatt sopp dog…..

  10. Mail Sendt :O Håper den kommer frem. 🙂

  11. Mmmm syltetøyet hørtes godt ut 🙂

    Og for en fangst da….

    😀 herlig

  12. Nydelig med seinsommer. Eller høysommer, som en vanligvis kaller midten av august…..kanskje egentlig litt mere mot slutten, nå da.
    Hilsen ei som plukka mange liter svartsurbær (aronia) i går, safta og frøys ned.

Legg igjen en kommentar

