En fin dag i skogen med Tasha… :-) – og sopp…..


Og det regna ikke engang. I allefall.. ikke pøs.

For oss sopptullinger er sesongen tidlig..allerede i august?… . og Tasha syns granskoger med mose er veldig kjekt. Men hun fordrar ikke sopp… og dette er GRANMATRISKE!

granmatrisker

Overraska av skybrudd måtte jeg karre meg tilbake til bilen uten en tørr tråd.

Jeg har aldri sett så mye… burde nok vært i skogen en uke før. De der fant jeg i går.. og siden værgudene var på min side, føk jeg til skogs i dag og. Og der står de i mengder… de har nok fått for mye vann.

Merk den sopp-passeren inners midt i bildet… der satt hun mens jeg rydda flekk etter flekk.. hun nekter simpelthen å lære å finne sopp.

tashapasser

Posering for å vise hvor store og fine sopper trollemor finner, er heller ikke interessant. Sopp ER ekkelt… og Trollemor er teit. Man er da ikke noen vanlig POSØR…

posering66

OK nå har jeg vel en tendens til å ta .. korga for full av og til.

poserre16

Den var full av mark.. og bitene ble behørlig kastet omkring for å spre de fine sporene til steinsoppen.

Etter en stund gikk vi over til blåbær.

blabbar.jpg

De trenger sol… for de er sure. Men de spiser Tasha også. Særlig de vi plukker, eller forsøk på å stjele fra bøtta. Og får hun ikke dem.. vel.. da finner hun en POSERINGSplass.. og der sitter hun og passer på skogen og meg.

posere14

Og enda er det knapt blitt august…… hmmmmm – måå vel bli blåbærpai dette.

blabbar33

Her er soppadellene mine som oppskrifta har begynt å vandre. Men jeg lager stadig nye varianter… etter.. man tar det man har.

soppadeller

God helg fortsatt!

Linkene til nettbutikkene mine finner du på sida her. Og handler du etter å ha sett dette.. så si fra, SOPP er godt,  og du får 10% i hele august 16.

 

Legg igjen en kommentar

