Kjære jegere!


Jeg er en ivrig sopp-plukker og en pasjonert bærplukker. Dessuten fanger jeg mye mat i grønn/pinneform i skogen – så jeg tilbringer en del tid der.

Jeg finner MASSE tomme ølbokser!

stottrodekors

Grønne og gullglinsende som det står Hansa på, blå, og noen gullfarga. Og noen ganger finner jeg flasker. De syns på lang avstand i flere år!….ja…  jeg har til og  med funnet de der digre brune flaskene vi i gamle dager kalte murere.

Så jeg skjønner dere har en slags tradisjon…..?

Det er mange bokser. De ligger alltid i områder med mye hjort og elg og rådyr. henslengt. Er det ikke en ide å ta dem med hjem?

I fjor plukket jeg en hel bærepose på et sted, og tok med og gav panten til Røde kors…. burde ikke dere også gjøre det samme?

Men gutter…  er det slik at dere husjer omkring i skogen i småfylla og sikter og skyter på de vakre ville  hjortene, elgene, rådyra og harene

–  og rett og slett glemmer å ta tomgodset med hjem igjen?

Stygg sak….. det der er IKKE tøft…

Lise

http://www.trollsmed.epla.no

Legg igjen en kommentar

