Trollsmeden har blitt steingal.


Bare for å fjerne all tvil.  Så nå er det sagt. Det er vel noen som har tenkt sitt noen ganger… men nå innrømmer jeg det.

Trollkjerringa har blitt STEIN GAL!  (DETTE er ei skautakåne…)

111

Jeg pleier alltid å være skrudd i hue før utstillinger.  – men nå er det BÅDE vår,  og utstilling i hodet mitt, og da MÅ det gå gæærnt.  Jeg skal jo lage masse perler til Ravns nye butikk på Bryggen, og utstilling på Bærums verk… Grille kuler, perle, TRE perler. STABLE perler!

222Det begynte egentlig med trist regnværssurfing på Facebook, og der så jeg en video av en fyr som stabla stein.  FANTASTISK!! Man puster bare på innpust!

NÅ faller de! SE: http://www.gravityglue.com  HELT ulogisk. Naturstridig.

Nei ikke helt. Jeg har dytta på stein ei uke.

Baki hodet mitt sa den der stemmen (stemmer i hodet?) at DETTE må prøves.

333

Det ække SÅÅÅÅÅ lett!!!444

Men noen ganger virker det som om man bare kan gjenta mønsteret i naturen.. og VIPS så står de der… Gledesfølelsen BRER seg sammen med forundring og lykke i kroppen! JIIIHA! SE!

666

PLOPP!

777Eller steinene har noe å fortelle… ?…

33333

Hodet over vannet!

7777Nå tror jo mange at Trollsmeder og mange andre rare kjerringer litt skrudd i hue fra før  –  i følge den vestlige kulturs normer. VI mener at jordkloden vår er en gudinne. At vi på et vis må snu utviklingen… gjenkjenne signalene jorda gir oss.. IKKE bare vitenskapmennene og de som forteller oss ting med «forskning». Det er andre stemmer i hodet.

At vår kjente verden burde styres etter flere feminine prinsipper enn å krige og samle materielle ting i lader…  Det er befriende kjekt å stable stein! Ikke kan man ta dem med, ikke varer de evig og de går tilbake til naturen.

Med litt flaks klarer til og med mobilen å lage et elendig bilde!

8888Bruk og kast.  Legge mest mulig under glass og betong, og stabler alt de ikke trenger i boden…. mens livet renner forbi.

888888

Jeg kjenner at jeg vil stable sammen noen litt andre tanker. Kanskje urkraften i tankene våre, i det feminine universet… de myke linjene som alltid kommer tilbake..  her representert med verdens eldste smykke, som vi kaller disse gudinnene som jeg er så glad i å lage   – (Ja nå har jeg begynt å lage dem igjen, sjekk eplabutikken eller send en mail)

Noen ganger tror jeg menneskeheten har et hjerte av stein. Og tror de bare kan være tilskuere, enda alle vet at VI er selve skaperne, vi gjør alt det vi gjør.

Og må høste resultatene….

88888

Kanskje det ER noen der inne.. som snakker til oss?

På et språk vi bare aner…..55555JEG ser dem…

66666Har dere forresten tenkt på at Trollsmedens perler og disse steinene er samme sak? Glass er nemlig.. sand. DETTE er bare gedigne sandkorn.. så sett at jeg er et støv i universet…

999

Det finnes alltid gyldne og fargerike middelveier.. mellom varmt og kaldt, kynisk og kjærlighet, ond og god. Og nytt blikk. Andre øyne. Andres øyne.

Og uten hverandre ville partene ikke eksistere, for den hadde ikke hatt noe å måle seg mot…

guttaboyzDa er det bare å fortsette å gå tur langs elva…

… så renner tankene bort som sand mellom fingrene… og Trollsmeden kan lage flere fine store flotte glassperler. De finner dem igjen når de graver oss frem om totusen år…

SE hvor primitive de var i 2014! De brukte glassperler! WHAT???

EH… IKKE ALLTID!! stablehjemme2

Se det! Jeg sa opp en stein i måneden sa jeg… .. HAH.. det er gøy å stable stein.. så får vi se hvor flink jeg er om… 4 år? Kan skje. Kanskje.

🙂

Med stein, kuler, kulegrillinger, gudinner og utstlillinger?

prikk2

HUSK Å FØLGE TROLLSMEDEN PÅ FACEBOOK!

http://trollsmed.epla.no/
http://kreativtsnop.epla.no/
http://marked.epla.no/
http://alvetaarefolket.epla.no/
http://lise.mystore.no/
http://trollsmedbeads.etsy.com/

Legg igjen en kommentar

