Gudinnesmykkene! Hva da?


Gudinnene av 2013 må få en plass i bloggen!  Det er nesten to år siden sist jeg laget gudinner.

Nå har jeg laget masse svære flotte gudinner av glass de siste ukene, og ikke blogget dem. har BARE tenkt på Duglefugler! (gå dit å se..)

Denne gangen lager jeg dem svære.. mellom fire og 5 cm.

blaagudinne4

Å lage så svære gudinner er ganske utfordrende.. noen ganger kan det ta opp mot en time.  Og jeg har også valgt å lage mange av dem skikkelig frodige og slik vi ekte gudinner er…dagenslubne

Noen har lurt på hvordan og hvorfor… så her er noen svar:1. Ja jeg lager dem selv, jeg smelter glasspinner på en åpen flamme og former dem mens glasset er seigt som honning og sirup. Og jeg får ikke vite før dagen etter om de er brukbare.

2. Glasset må avspennes, legges i ca 500 grader og kjøles veldig langsomt etter at de er laget. Jo større jo skumlere og mer spennende…

3. Hvorfor de ikke har hode? Fordi DU som skal bære gudinnen er hodet… Jeg er i en salig tro på at gudinnene mine ALLTID kommer frem til den gudinnen de skal.

4. De er frodige og lubne, fordi de avspeiler ModerJord, evnen til å skape, gi liv og den feminine myke energien, og avspeile kvinner flest.

5. Ja jeg lager smykker av dem, da henger jeg dem i sølv, eller bare lær eller silke om noen ikke tåler metaller, og jeg selger dem også løse, i fall noen bare vil ha dem til pynt, eller lage smykker selv av dem.

6. Nei gudinner er ikke noe jeg har funnet på. De er omtrent lærebok når man skal smelte glass, kunsten er å gjøre dem til sine egne, og ikke kopiere alle andres gudinner. Og la hver enkelt få sin egen personlighet.

7. Ja, jeg kan lage dem i maaaange farger, men noen er veldig mye vrangere enn andre, som f.eks å lage svære sorte eller hvite, eller blande for mange farger. Det er russisk rulett….

Trenger du en gudinne? Send meg en mail på trollsmed@trollsmed.com og hør hvilke jeg har ledige, eller sjekk Eplabutikken min. Slett ikke alle jeg har ligger ute, for mange ganger tror jeg at jeg skal lage smykker av dem og gjemmer dem. Og ja, jeg tar bestilling, til en viss grad innenfor mulighetene.

Her er tre som ennå ikke har kommet seg til Epla

gronnfin3

Og følg med på Facebook, for deg ligger mange…. inspirerende i en katalog der jeg legger ut Dagens perle.. som i år har vært utendelig mange lampworkgudinner. 🙂

Jeg har også tenkt å lage noen skikkelig SVÆRE smykker med dem.. og videreføre prosjektet mitt med Villkvinnesmykker. Og de blir flotte!

villkvinnesmykker

Her er forresten noen tusenvis av år gamle gudinner:

God påske jenter»

Legg igjen en kommentar

