Flaks! Griseflaks!


Nesten hver natt driver jeg med glassgrilling, altså smelter glasspinner og lager kuler og småfolk, regnbueplaneter og — ja jeg vet jo egentlig aldri hva som kommer ut av flammene… Og så har jeg jo fått en ide om at de kulene skal være så SVÆRE!

Så i natt tenkte og slet jeg med de svære kulene, og trodde jeg var i gang med å få til noe.  Nei, det kan ikke gå på flaks!

Man må KUNNE dette her!  Men plutselig begynte det å komme små griser med vinger ut av flammene min!

Nå har jeg slitt og strevd med de svære glasskulene mine i flere uker.  Lære og lære,  og ikke gi opp, og plutselig letter det….. Og tenk.. det dukker til og med opp lysegrønne griser med rosa prikker!

Men så ødelegger jeg halvparten…. ARGGG! Så irriterende! Det er en læreprosess, og trollsmeder er trassige sjeler… så…. alt skal jo testes. også under tvil. Og vips! Ja så…  ser det så enkelt ut… Sommerlig og fin! Og 2,5 cm.

Det var bare et lite knep jeg hadde glemt.. Dessuten må grillingen gjøres med kjærlighet…. og denne ble skikkelig fin! Kula er 2,4 cm…

Man må bare være litt kreativ og finne ut hvordan man løser problemet!

Juhuuu!!

Griseflaks og store fine kuler ligger på trollsmed.epla.no… noen nå og noen da… sjekk ofte.

Der … og Trollsmedsida på Facebook.

Og husk tellekonkurransen innen 15. da!

Legg igjen en kommentar

