… 24 prikker på 10mm rund perle… igjen videre fra …


sølvsmedene blogg:

 Ja så var det den utfordringen.  Den ble til på Trollsmeds Facebookside og i følge forrige innlegg, gjorde Therese det veldig greit hva hun mente.

En god smed skal kunne greiene  sine, og derfor er det noe som heter

ØVING GJØR MESTER.

Og Lise tok som kjent utfordringen etter sitt første forsøk på disiplinær perlelaging. PERLER er en viktig del av en smykkelagers liv.  Noen av oss får nemlig aldri nok farger i metallet, slik vår eminente deltaker på Sølvsmedene  TOTTO gjør på sitt titan (link)! Følg med på sida hans… om det. Og Sølvsmedenes side.

Men det er jo også noe som heter at man er ikke utlært før man har lært å .. FUSKE?

Jeg er forresten litt usikker på om det var DET  Therese mente med den utfordringen, og jeg leste teksten i utfordringen flere og flere  og mange flere ganger.  SÅ jeg gjorde et forsøk til.

Ærlig talt, det ER trangt på en lillefingerspiss…

 Hmmm… Therese er ikke den man peller på nesa. Jeg tviler på om hun godkjenner de der.Men kule var de. Og jeg lover…de er etter teksten korrekte. *mumle*

SÅ jeg gjorde mange mange forsøk…. og syns fremdeles det var trangt.

 

Så jeg beit tenna sammen til perleraden ble nesten blå og grillet og grillet.

Man er ikke slått før man har det skikkelig vondt, og DER er ikke en skikkelig Trollsmed enda.

Nå går jeg og handler litt mat og sånn så jeg kommer gjennom denne utfordringa. Det kommer nok flere… innlegg.

I mellomtida kan dere stikke i nettbutikken vår og kose dere!

Besøk butikken vår http://solvsmedene.epla.no

Følg oss på bloggen 🙂

6 responses to “… 24 prikker på 10mm rund perle… igjen videre fra …

  1. Espen Åsgeir Thelle

    Det går vel litt i spinn av og til med disse ‘spotta’ perla? Men nå ble det ført opp størrelse 10 cm, det er en veldig stor perle…håper det var skrivlefiel for 10 mm…

  2. ny utfordring: 10 stk 10mm perler i RÅÅÅÅÅÅÅSAAAAA med 24 prikker på!!!!!!

    • NÅTT!!!!! Den store rosa på bildet der mista jeg forresten i golvet så…..
      Rosa? NIKS: du har allerede gitt meg en utfordring om en perle med grønn i midten og gyllenoker med masse spiraler utenpå. Jeg har forsøkt flere ganger…… FØR eller siden får jeg den til. *glise*

  3. kom igjen´a ikke vær såååååååååå feig!

  4. Tilbaketråkk: Å forsøke seg på disiplinøvelser… og ville på KURS ;-) | Trollsmed – Lise Nilsens blogg

Legg igjen en kommentar

