Junior og Mini – de to minste nøstebærerne


Å så søte da 🙂 Miniversjonen av nøstebærere!

… de kan man jo få plass til i veska eller lomma…

Og midt oppi alle disse garnbærerne oppdaget jeg denne:

HAH!

Keep calm and carry yarn…. man skal nok forholde seg rolig både her og der.

For den som tror dette er noe nytt.. Å nei da! Garnbærere eller nøstekroker er gammelt som fykjen1 De ble tidlig laget av hesjestreng, og av ødelagte brosjer og smykker. Sølvsmedene laget dem også i sølv.  Jeg har funnet ca 60 forskjellige  på nett! her er en LITEN oversikt fra museum!

Nå har jeg valgt å bruke knallhardt stål og bronse på dem så de ikke skal bøye seg alle veier slik sølv gjerne vil. For ikke å snakke om hesjestreng og aluminiumstråd.. de vil ikke holde lenge…

Jeg har valgt disse grunnmodellene, i tillegg til de små over –  men kommer sikkert til å lage mange andre og…. ta gjerne kontakt!

Og alle er pyntet med trollsmedens egne håndlagde perler. og kanskje noe annet og…..

Jeg ønsker fremdeles kontakt med GODE bloggere som strikker og hekler overalt – som testere.

2 responses to “Junior og Mini – de to minste nøstebærerne

  1. Skjønner ikke hvorfor jeg blir så fasinert av disse tingestene som jeg aldri ville hatt bruk for i og med at håndarbeid med garn og søm og slik ikke går overens med meg.
    Men jammen er de fine da!
    Jeg tiltrekkes vel av «kråkegullet» til trollet og de fine formene og perlene 🙂
    (Ja, jeg veit. Det er ikke noe som heter kråkegull),

Legg igjen en kommentar

