Avsløringen… HVA laget Trollsmeden?


Dette var neimen ikke enkelt! Og jeg som trodde det var en såpass gammel og kjent sak at mange gjenkjente løsningen….. Jeg har og oppdaget at de er omtrent umulig å oppdrive og de som finnes ser kjedelige ut.

Det er jo bare en ting, men mange løsninger og mange måter å bruke det på.. men egentlig er det bare EN ting… her er avsløringen i flere versjoner:

Disse er laget av hardeste rustfri stål som jeg knapt klarer å bøye, og av hardbehandlet bronse så de skal holde formen og stå i spenn og klare å stikkes gjennom harde nøster. (— se opp for kopier i superbløt kobber eller blomsteraluminium!) . Til pynt har jeg brukt porselensperler. Noen har maskemarkører hengende til pynt, og det kan henges på flere.

Til og med min verre halve har observert at kvinnfolk strikker OVERA LT! I bussen, i kø, i bilen og på venterommet… bare fingrene får kose seg. Garnet må man ha med!

Jeg har kun fått 4 riktige svar! I morgen vinner en av dem en NØSTEBÆRER, eller en GARNBÆRER så de kan strikke eller hekle overalt! jeg er faktisk litt usikker på navnet…. Hva heter det?

Man stikker nåla gjennom nøstet, hekter den innpå kroken og fester kroken der man vil. Og strikker eller hekler i vei. Når man ikke vil bruke nøstet mer, hengsler man den bare av… den kan fortsatt henge der… eller bare snues inn i veska om det var der den havnet…

Hurra!

Det har vært masse kreativt, og jeg skal forsøke å samle sammen de fleste fra mail og blogg som forteller hvor kreative dere egentlig er… for å finne den mest kreative løsninga!

Men ærlig talt.. jeg som ikke kan strikke.. MÅTTE strikke for å å få laget et sånt bilde… knegg….

At de ser litt morsomme og fine ut, skader ingen.. jehg fant nemlig BARE veldig kjedelige da jeg lette på nett. De skal ut på salg i Eplabutikken min og trollsmedbutikken…. jeg kommer til å legge ut noen av disse jeg har prøvelaget til spesialpris for å få erfare hva jeg må endre…

Ok, om noen MÅ ha en så send meg en mail, jeg har ikke hatt tid eller anledning til å få  lagt noen ut enda men tar gjerne en venteliste eller fargeønsker! mailto:justliss@runbox.no

Men først: Så må de testes ut… jeg trenger et par testere til.. betingelsene kommer jeg tilbake med i MORGEN sammen med trekningen!

🙂

7 responses to “Avsløringen… HVA laget Trollsmeden?

  1. Ååå, så utrolig enkelt – når man vet svaret 🙂

  2. Som Lene sier, så utrolig enkelt når man veit svaret 🙂

  3. Tester gjerne de der 😀

  4. Jeg har faktisk en garn bærer fra riktig gammelt av som jeg har arvet av min farmor 🙂

  5. Hvor blei det av mitt innlegg på dette i går??? Tenkte nemlig på garnnøster, men den så IKKE slik ut, den min mor hadde, så da tenkte jeg at det var litt dumt å gjette på… dumt da! BURDE stole på magefølelsen! S-hilsen

    _________________________________

    Hehe Synnøve, den la du i VG-bloggen som egentlig er lagt ned… jeg bare kopierer dit så lenge det er mulig.

    Lise

  6. Men hvem gjettet egentlig riktig, det har du ikke ropt ut??

    _________________

    Joda, det ble ropt ut i Facebook! Men damen har fremdeles ikke svart på mail……. bra du minnet meg på det, håper hun bare har vært på høstferie!

    Lise

Legg igjen en kommentar

