Fredagsfavoritter på Epla – skikkelig håndlaget !


Fredag igjen! Fredagsfavoritter…? Jeg syns det var lite nytt, tror folk ligger i kreativ dvale om dagen.. men noe finner jeg jo.

Idag ser jeg etter ting som virkelig er håndlaget.

KLIKK på bildene for å komme inn i butikkende deres!

Her fant jeg en morsom butikk! Dukker! Vil se mer Meisolle! ….

Jeg bor omtrent i tuflusene jeg kjøpte fra TanteM… her har hun fyllt inn mange nye, jeg lengter allerede etter vår når jeg ser disse blåveistuflusene..

Jeg syns det har vært stille på Epla i det siste… sett igang og handle folkens!!

Her er et deilig stort handlenett fra KlaireK – med masse stjerner på.

Håndlaget? Jo det var den avdelingen jeg lette i nå — men ER det virkelig håndlaget alt det der?… … (I tvil om jeg syns det… Det er jo altfor masse tut og kjør, hengr ferdigkjøpt juggeldingst på kjede, lim sammen ferdig bakstykke og ferdig front, i allefall i smykkeavdelingen. Jeg syns faktisk ikke 70% av smykkene på Epla er håndlaget, de er montert av ferdige biter, og det er slikt filippinerne og kineserne lager tusen om dagen av……. urgh… …)

Gunvors egne originaler derimot er uforlignelige… HOHO!!! Gaven til den som har ALT! Inn å shoppe! Snart jul!

OK her er håndlagde smykker fra folk som med respekt LAGER tingene sine selv:

Therese fra Thereseglass lager fargesprakende deilige perler og monterer inn i ekte sølv, uten å fomle med «forsølvet, sølvfarget, gullforsølvet… osv…»

Vi vil ha flere slike på Epla…  😉 Go for it, prisen er arbeidet verdt. MYE mer verdt enn et serieprodusert du finner i et gullsmedvindu!

Kreativkrapylet følger jeg alltid med i øyekroken…. hun lager perler selv, i keramikk og porselen… monterer sammen med kobber gjør hun også… og de beste tinga forsvinner jo fra butikken og sida hennes…

Smykker by LeneC er en arbeidshest, hun VIL lage selv, (OK, jeg lette febrilsk etter hennes egne håndlagde rosa perler, men fant dem ikke, hun har sikkert solgt alle)… (LENE??? Grille…)…. Hun LODDER bitene sine og monterer pent sammen – det er TYDELIG at hun ikke shopper seg ihjel på eBay og kaller håndlaget…… og hun fortjener snart en verkstedplass… Shop heller dette enn de der ferdigbitene!

Og så finnes det virkelig noen gjemte gullkorn (eller forsølvede løv, med oksydert sølv –  men akk så vakkert… Hun bør legge ut mer!!

Dette er vakkert håndarbeid, og verdt prisen….. MER! Mer!

God helg folkens…

Trollsmeden driver og vrir på disse ståltrådene sine… de ligger i andre blogginlegg etterhvert. Kul!

6 responses to “Fredagsfavoritter på Epla – skikkelig håndlaget !

  1. Ej, tusind tak Lise 🙂 så glad jeg blir.
    Jeg skal nok sætte flere dukker ind, hele tiden..
    ih, skønt..
    kærlige hilsner
    Christina

    • Mer dukker! Jeg tror knapt folk her i Norge skjønner hvor flott håndlagde dukker er… De er skikkelig gøy, det er så morsomt å se folk lager noe HELT av seg selv, uten ferdigkjøpt slafs og halvbiter… da først får det SJEL og er håndlaget!

  2. Meisolle kom jeg også over her om dagen – helt hærlige dukker!!!

    Takk for gode rosende ord – det gjør at man får ekstra lyst til å drive arbeidshesten videre:)
    Jeg sitter hver kveld og tenker på grillede perler, men får aldri fingern ut altså…roooooosa grilla perler:) oh lykke!!!

    Akkurat nå er jeg sånn litt i «vet ikke hva jeg vil lage» modus – så da begynte jeg å lodde sølvringer, bare for å ha noe å gjøre og for å øve litt mere:)

    Men det derre du holder på med om dagen er jeg veldig nysgjerrig på altså!!!

    • Hah, kanskje du skal gå på OVALE istedet for hjerter og rundinger??? Det jeg driver med?? Tror knapt du er interessert, jo kanskje, knegg…. hehe…. det var en forespørsel og jeg syns ideen var gøy, det er en gammelgammel ting som har eksistert i årtier… kanskje mer.

  3. Silje Rykken Reknes

    Fredagsfavoritter fra DEG? Så GØY 🙂 Masse fint du har funnet frem!

    • Jeg har da lagt ut fredagsfavoritter i bloggen i månedsvis… både her og på VGbloggen om jeg har klart å logge inn der.. Hvorfor » DEG » med store bokstaver?? *klø seg i hue*

Legg igjen en kommentar

