Om drager og suppe


Trollsmeden skal ikke koke suppe på noen drager. Til det er de for verneverdige og kloke.  OG DE ER slett IKKE UTRYDDA I NOEN FORM….

Men det er ikke fritt for at konservesmetodene har stått på høygir for å fortrylle ganer i heimen når mørket igjen senker seg over landskapet og grønnfarge bare er en erindring om sommer.

Om dagen fanger Trollsmeden mat i skogen, eller tvinner pinner, om nettene, fanger hun DRAGER!  Om formiddagene må hun montere dem sammen gjennom kaffesynet sitt.

Ikke de at de er så svære – men jammen er det hett der de kommer fra, sånn ca 1700 grader.

Menneskelne liker tradisjonelt å overvinne sine fiender, men mange ganger kan man lure på hva hensikten er og hva er middelet….

Jeg påstår ærbødig men iltert at det IKKE er andre mennesker, det er ikke deres kultur og det er iallefall ikke noen som ikke tror å det samme som vi selv.

Jeg er LITT (mildt uttrykk) irritert over at de kan krige for en kvart milliard kroner på noen uker  i Libya og ørten milliarder i Afghanistan, mens en masse ting er ugjort og skrangler her Norge  – DET ikke henger på greip. Tenk.. KRIGE? Antakelig skal de bare late som om de er snille, de vil LØSE FINANSKRISA som snart kommer ved å måtte lage mer våpen! De driter i menneskene!  DÅRLIG skjult agenda!! FJOLS av noen politikere vi har.

VI er bare lettlurte en liten stund til. Respekt har vi ikke lengre, forstått?????

OK så fikk jeg sagt det og. Jeg får løse min egen finanskrise, ved å sende dere inn på nettbutikkene mine (linka på sidene her) så jeg får en velfortjent ferie!

Det er faktisk veldig mange drager der ute, så jeg har fanga flere enn jeg selv trenger…

…men mail meg gjerne om du ønsker deg en liten sommerdrage eller løvdrage, eller kanskje en hjertelig liten drage med hjerte istedet for løv…

Hmm.. har ikke hørt noe fra de andre som allerede har fått sine givelongs, og jeg har visselig ikke fått noe selv, men vi har visst tid frem til høsten!

Å JØ, nå holdt jeg på å glemme suppa;

(hehe hvem har ikke vært servitør en sommer?)  Og bregner er kanskje litt..dragerske i sin snurrige fasong.. 🙂

HER ER`N!!

STRUTSEVINGESUPPE!

Anbefales!

UT i skogen, UNDER trærne!!

🙂

One response to “Om drager og suppe

  1. åååååååååååååååååååååååååååååååå hopper opp og ned i tankene av glede…roper høyt av lykke!! egen liten drage…tuuuusen takk snille du!!! jeg har tre givealonger på samvittigheten selv, men jeg har ikke glemt dem (tilfelle de leser dette blogginnlegget)…

Legg igjen en kommentar

