.. har noen av dere telt over telleautomaten for småpenger i banken?


… En kompis fyllte forleden en blekkboks små og store mynter i en slik telleautomat vi alle tømte sparegrisen i når vi var unger…  Da han kom hjem reagerte han. VAR det ikke mer???? En hel boks

Her er Arnsteins egen historie som han la ut på Facebook:



4390g vekslepenger (inkl. boksen…). Alt jeg har mottatt av vekslepenger hver dag mellom 1.des 2009 og idag (13.feb. 2011) har havnet på denne boksen. (Jeg betaler som regel med cash).Nå var det ikke mulig å presse nedi flere mynter. På mandag får jeg vite hvor mye det er. Hva tipper du?

RESULTAT:

Bankenes mynttellemaskiner er ikke til å stole på.

Jeg leverte inn en stor boks med skillemynt hos Sparebank 1 Telemark på Gråtenmoen idag, og ble svært overasket over at det ikke var mer enn det innskuddsautomaten kom fram til (kr 1483,-).
Jeg sa ikke noe der og da, men når jeg kom hjem og kikket litt på saken, kom jeg fram til at det… må ha vært var ca kr 4300,- i boksen.(se bildet). Automaten ble tømt, og saken overlatt til Nokas, så jeg får se om de gir meg rett. Uansett, heretter skal jeg telle selv før jeg bruker slike automater…
___________________________________________________________________
Så Arnstein tok sagen i egen hånd, ikke boksåpneren denne gangen..
Jeg var i banken idag og kjøpe kr 4000,- i myntruller, og idag stemte telleautomaten mye bedre. jef ikk faktisk kr 5,- i «tips». Men, min uro rindt disse maskinene består. Evnt. de so har service/ vedlikehold/ programmering/ kontroll av disse. Hvis ikke de ikke er undelagt Justervesenets kontroll, burde de være det.

 

 

Hmmmm…..

 

*tenketroll*
Jeg reagerte egentlig spontant, for jeg putter småpenger
på et Norgesglass.. periodisk.
Hvorfor er det aldri mer enn 1400 kr?
Jeg har syns det har vært litt lite men….. ikke brydd meg...

 

HAR DU NOEN ERFARINGER MED DISSE TELLEMASKINENE????

Svar gjerne under her…?

 

!?

 


Legg igjen en kommentar

