Ring ring…. skal ikke noen snart ringe inn jula?


Jeg mener… den har jo holdt på siden oktober…

Snurre har iallefall ringa så godt hu kan!

rrrrrrrringring

Jeg har ringet og ringet, og en hel haug av dem har reist til LILLESTRØM, hvor de ligger og  ringer på Topp til tå frisørsalong og venter på å bli FUNNET! 🙂 Ikke verst.

De gammeldagse piker, de hadde ikke ben.

De hadde bare kjoleskjørt , og elsket bare en….

Og så satt de og ventet på å bli funnet….

ringring2

Litt vanskelig å ta bilde og presentere når det ringer så innmari… men utgangspunktet for disse er faktisk godt ekte norsk BUNADSØLV! Jeg har brukt en vanlig KARRE! (vaaanskelig ord…) – altså en ramme.

rringg1

Sånne som er på knapper og  bolesøljer og sånt du vet… Og så….. har jeg ringt dem. Ringa dem. Surra tynne sølvtråder sammen og snurra dem inni karrene…. eller bare brukt kraftig bronse. TRENGER dere forklaringene? Neppe.

Laget ringer av dem for svingende!!

Altså.. en METALLramme som ser ut som en liten blomst… Den bøyer jeg til av flat metalltråd og lodder sammen. Og så lager jeg perler sjøl. Med halvt hull. (vanskelig igjen, hva er et HALVT hull?????) Iallefall står de på STIFT!

rinring4

Litt sommerlige? …det gjør ikkeno, jeg liker ikke vinter likevel.

rinnrign3Sommer, bare bare sommer…

ringebærsesongen

Nå som det snart er jul… Husk at du trenger ikke mer enn ET grantre pr familie da.  ET!

Eller.. en RING!

julering

Det holder da virkelig!

Fingerringer derimot, de visner ikke og de kan man bruke leeeenge… HELT til sommern.. og mye lengre enn det!

Det er utrolig vanskelig å ta bilder i dårlig vinterlys!

Nå snur snart sola folkens, og så blir det sommer igjen!

RRRINGERRR

Ops…

ringring5Jeg skjønner ikke hvorfor de kaller de der for mirakelringer… da skal de bruke mutter og skrue inni for å holde perlene på plass.

Men greit nok….. jeg banka dem fast! ….og så snurrer perlene!

Ha en fin høytid da folkens. None av ringene skal ut i eplabutikken trollsmed.epla.no

og trollsmedbutikken min!

🙂

Så kan dere ringe julen inn om noen dager, når jeg har vaska huset, men ikke børri ved…

ringring

Og husk å være glade i hverandre!

HELE jula gjennom!

3 responses to “Ring ring…. skal ikke noen snart ringe inn jula?

  1. ringringringring…den siste roooosaaa nederst er miiiin….digger den digger den….skulle gjerne hatt noen flere…sikle sikle….
    LAG FLERE BLOGGINNLEGG!!!

  2. Nice:) Du skal ikke lage sånne anheng og da?

    • Karianne.. det var sånne vi laget som souvenirer i hundretall dengang jeg var lærling.. Med en cabochon, stein…. De er mer gøy med perler, får en helt annen fryd over seg. Jeg har laget noen hengende men ikke rett fram.

Legg igjen en kommentar

