Trollete ringer og småstein…


Da har jeg altså lagt ut et smykkebilde om dagen i et år på Trollsmeds side på Facebook.

Siste månedene gikk det litt rundt for trollet, og små biter av fingrene  falt av… og jeg hadde masse sølvbiter og mislykka greier tilovers som måtte smeltes og eksperimenteres med…

190810-pieceaday

Skummelt? Men det er jo sånn at når troll kommer frem i lyset blir de stein….

260810-pieceaday

gærne…

Dette syns jeg er veldig greie SLUTTE-Å-RØYKE-RINGER….

Bare så snurredemrundt og telle sparte kroner og antall nye leveår….

24092010-pieceaday

De ligger i Eplabutikken til trollsmed.epla.no forresten…

Det kan bli mye å bære når man er steingal i utgangspunktet…. og har heimen og uteplassen full av stein….

19092010-pieceaday

DENNE fant jeg på steinsenteret i Lom

Når det gjelder å presentere seg er stein, ringer og effektiv bruk av dagslys ganske morsomt…

For flere enn meg… (hoste)

3ringer

Her er det iallefall stein nok…

Og så har jeg forsøkt å smelte litt kabel, støpekanter og ymse, og fått dilla på BRONSE!

OG kobber…

Ble litt lei av sølvfargen.

hehestein

MIDT i smalahovesesongen burde jeg kanskje vært litt mer diskret… jeg laget disse for flere år siden og tar dem frem hvert år, like nye hver gang..

Men jeg KOPIERTE det sauehodet altså…. fra et annet hode..

smaleoreringEkte porselen..knegg.. MED avtagbar tannpirker til å pynte seg med.

jaja… HER ser dere åssen fingre blir til stein når man skal ha frem lyset….

05-10-2010-pieceaday

Jeg har masse lampworkperler og… de får og gjennomgå – i dagslys… her har jeg bearbeidet kobberet til DET og begynte å sprekke…

28092010-pieceaday

Og så gjorde jeg nesten den samme i bronse. Og jeg hater egentlig å kopiere meg selv – etter halvannen vil jeg gjøre noe annet…

solvhjertebronse3

Å få perler inn i ringer er en øvelse.. jeg eksperimenterer fremdeles….

01-10-2010-pieceaday

og håper ikke jeg blir kopiert første uka…

07-10-2010-pieceaday

Så NÅ er det NOK ringer for en stakket stund…

09-10-2010-pieceaday

Dere som ikke har fulgt Trollsmed dette året på Facebook, kan jo klikke inn og bli FAN, og så gjette HVOR mange smykker det ble på et år???

Under dette bildet inne på Facebook…

siste2010

Linken er HER

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=445558638787&set=a.442341333787.216377.33854963787

Trykk inn, og enten tell eller gjett….

3 responses to “Trollete ringer og småstein…

  1. Å så mye fint! Tror jeg må smette inn på epla og kjøpe meg en «slutte å røyke ring»! Hm? Var det meg som sa det?

    _______________
    svar fra snurre

    SÅ bra Lene! Røykeslutt eller ikke slutt, iallefall sår du tanken… for hver snurr 😉

  2. Gratulerer med dagen. din. 😀
    Håper du får en riktig fin Bursdag.

    HAPPY DAY’S. 😀

    —-

  3. Snurrebursdaaaaag 😀 Grattis (og en sniktitt på mye fint her inne 😉 )

Legg igjen en kommentar

