Snurrebloggen og snurregreier…


Etter utallige spørsmål og forundringer:

NEI det er IKKE meg som har «snurreperlerier» sjappa på Epla!

For all del!!!!!! NEI!

Min epla-butikk er Trollsmed!

Snurrebloggen er en institusjon med perlelaging, spørsmål og svar om hvordan man lager smykker, – JEG heter Lise og står bak dette.

Snurreperlerier er nokså søkt…men DET der står jeg IKKE bak!!!!

Jeg er LITT mer faglig gjennomført….jeg har et svennebrev i faget, tross alt! Litt ekkelt å måtte si det sånn her i bloggen min, men etter mange spørsmål vil jeg så gjerne slippe å bli beskyldt for det der….

Snurreblogggen er Lises nettblogg! Brukernavnet dere seg meg som her i bloggen er snurremegrundt.

Den har jeg hatt i TRE år!

Bare så det er sagt!

snudde

http://trollsmed.epla.no

http:://www.trollsmed.com

22 responses to “Snurrebloggen og snurregreier…

  1. BRa du sier fra klart og tydelig synes jeg, jeg husker jo at jeg reagerte på navnet da jeg så det inne på epla…at det var veldig likt ditt…

  2. Jeg jeg så nettopp snurreriene dine på FB! En av vennene mine liker Snurres snurrer! 🙂

    • Aaaah, da må hun bli FAN av Trollsmed! Trollsmed surrer og snurrer og litt – eller kanskje..mye – for tida stort sett med glass og sølv og fanger elleville bær!… (og har tilbragt MYE tid der linken din fører hen… med en bedre halve som har vært 12 år sør for ekvator.)

  3. Huff. Det der er en butikk som ikke var klar for den store handelsflyten. Dama lager fine ting, men mangler så mye trening. Og et par av delene kunne med hell ha blitt bytet ut med bedre.

  4. Det er ikke min oppgave å korrigere henne teknisk, det får kundene gjøre når de digre tynne øsknene skvetter opp.

  5. Mmmm…hun ER fan allerede, skjønner du. Jeg så snurringsene på en oppdatering og tenkte at de så…jammen meg kjente ut! Også så jeg bloggadressen din. 🙂

    Ps, nå fikk du en fan til forresten.

    Ja, og nuh! skal denne damen vurdere å pakke litt. Hun setter kursen nordover mot Berget om noen få strakser…eller…vel, om et par dager i hvert fall.

  6. Takk for at du sier i fra, men, om noen «hører»!!! Epla er så skuffende… Det er altfor mye dilldall og som reg. i mva blir jeg litt motløs. Selger bra ellers i verden, men ikke der. Takk for at du er på FB og «fan»! Setter stor pris på det! Hilsen Synnøve

  7. det finnes da bare en snurre-lise 🙂

  8. Man måtte da bare kaste et raskt blikk på ett av smykkene der inne for å kunne fastså at det ihvertfall ikke var deg Snurre! Så er spørsmålet: Hva er kvalitet? Svaret er: Kundens krav og forventninger. Skal man sammeligne da så blir det vel noe sånt som Lada og Rolls Royce. Men jeg synes godt hun kunne tatt et annet navn likevel. Ha en super bær- og sopphøst i år da 🙂

    • DET skal du få en solid kommentar tilbake på Lene. Dårlig kvalitet er ikke bare STYGT laget, elelr at det ikke tåler bruk etter at det har ligget på bordet og blitt fotografert, eller er limt med karlsons lim istedet for araldit uten at flatene er mattet ned og gjort fettfrie først…
      mange mener seiøst at de er djevelsk flinke, fordi de bøyer en tråd og henglser en perle på. og så tror de de er smykkedesignere. AKK!

      Jeg vil påstå at 70% av dem som selger smykker på f.eks epla lager dårlig kvalitet, og de gjøre det av UVITENHET og LATSKAP.
      De vet ikke hva de gjør! De bruker som følger å gjøre følgende feil:
      – for myke tråder i feil metaller
      – for svære løkker som ikke tåler vekt og vrir seg
      – skjeive løkker vridd bare en vei eller ikke surret
      – for tynne tråder som ikke bærer vekten under
      – ØSKENHELVETE! for svære tynne øsken
      – for myke øsken
      – håndklipte øsken
      – åpne øsken
      – altfor mye vekt under ET lite tynt øsken
      – ulovlige og dårlige materialer uten å vite det (og så skrytes det med fine ord om «sølvbelagt nikkelgodkjent» gullbelagt, ekte kirurgisk stål… osv). Gudbedre…
      – Dårlige konstruksjoner som ikke tåler bruk, f eks strekker det seg, det vrir seg, eller det bare løsner fra hverandre
      – ting som river istykker klær fordi det stikekr ut tynne metallbiter omkring. Surt å få ødelagt en dyr kjole av en vinglete løkke av metalltråd som henger seg fast i stoffet på ballkjolen….
      – metalltråder som skaller av, og ikke er beregnet for smykker.
      – metalltråder av f.eks tynn blomstertrådaluminium som brekker altfor fort. Denne KAN brukes, men med HODET fastskrudd og uten utstikkende luggebiter… og den kan ikke ha faste bevegelsesdeler.
      – manglende øsken der det BØR være øsken for smykkets bevegelighet
      – blanding av materialer og oppskryting av et vakkert materiale som definitivt blir ødelagt av semmensetningen
      – uvitenhet om tekniske konstruksjoner
      – feil bruk av f.eks smykkewire – avslutter perlesmykker med en spiss del dinglende utenfor uten å klippe ned enden
      – headpinhelvete… eller manglende headpinbruk. Smykkewire istedet???
      – Stygge skjeive amatørløkker i metalltråd under en perle for å «avslutte» i den tro at det er DESIGN??.. det er latskap, og…. det ser bare tjafsete ut!

      Skal jeg fortsette????

      Jeg mener bestemt at mange kan gå seg selv i sømmene og LÆRE littegranne før de går ut og selger seg. OG skryter …..

  9. hei Lise…..

    den slites ikke ut med det første skal jeg si deg 🙂

  10. Mye sant i det du skriver.
    Fikk et tips nå angående manglende øskner i smykker, takk 😉

  11. Hei Lise
    » blanding av materialer og oppskryting av et vakkert materiale som definitivt blir ødelagt av semmensetningen»
    Hva mener du her? Er det det visuelle?

    • Hilde, da mener jeg disse som bruker forsølvet hobbybutikktråd (som sølvfargen slites fort av), trer en perle innpå, og lager en skjeiv løkke i begge ender…. noen surrer i vei armbånd med DIGRE tynne løse løkker… det er ofte en laaang løsdingende headpin de ikke har klart å bøye en pen løkke på (de er bare bøyd, ikke rettet opp, ikke rundet..) …eller de tenkte overhode ikke på å snurre om den er for myk til å bære et smykke… (fordi de IKKE kan, og ikke skjønner de tror bare de er flinke – egentlig ødelegger de markedet for ALLE «smykkelagere» ved å ødelegge kvalitetsryktet til alt «sånn hjemmelaget perlegreie..»)

      SÅ setter de på en sølv ferdigkjøpt ørekrok, kjøper en vakker sølvlås og basunerer:
      Ekte sølv lås, ekte sølv ørekorker… Argh…. (den headpin i sølv på de øreperlene kunne de pinadø kosta på seg)! Den pene dyre sølvlåsen blir skjemt ut…

      • Misforstå meg rett, jeg har IKKE noe mot utekte materialer, bare de ikke gir seg ut for noe de ikke er… harmonisk og intelligent satt sammen er både kobber, bronse, sølv, tre, plast, ølbokser pent….

  12. Du har lagd utrolig mange nydelige smykker…

Legg igjen en kommentar

