Blåveis i is…


Jo, det stemte nok det… fra forrige innlegg.

Ingen blåveis 20. mars i år… i fjor spratt de 18-20.. og dette bildet er fra 30 mars 2009…

blaaveis2010

SE den lille stakkaren!

Og under det her… plantet jeg en ny i fjor! Mon tro om DEN isen er så bra…

blaav3

Den på det lille bildet har jeg også fanga blåveis i is… NEIIII:… Nei nei….  jeg har grilla den frem på tusen grader over åpen flamme.

Blåveis i glass!

blav10-2Jeg sliter altså fremdeles med å lære meg dette her, og irriterer meg over at den HVITE smelter for fort, og den blå sprekker perlene når den er inni…..  Men det er nett nokke med dei  🙂

blaav4 Søte… Jeg skal sette sølv og snor på noen flere og legge ut til salg på Epla. Deilig med VÅR rundt halsen!

Og så må jeg lage hvitveis… og kusymre siden det er vååååår  🙂 på vestlandet også. Jeg SAVNER virkelig blåveisskogene østpå!

8 responses to “Blåveis i is…

  1. Her er det nok en stund til blåveisene titter frem, men isen og snøen smelter dag for dag, til glede for unga som bygger demninger…visstnok stod det i avisa at den første hestehoven var tittetfrem…
    søte perle-blåveiser du har laga, veldig sødt i laang snor:)

  2. Å de blåveisene.. nydelig, snart spretter de opp her også, dog ikke i slike glass og vakkre smykker.
    Nydelig halskjede, ja vår rundt halsen. 🙂
    Ha en flott dag.
    Skal titte på epla…:)
    ..
    i dag får jeg søren ikke logga inn.
    Haaahhhhhhhhh. Off..Brum-brum.

    • Jeg gir snart opp dette her, jeg må jo få passord på sms hele tida… og får ikke lov å endre… hyle!!!
      MØKKABLOGG!
      God påske da ErtaBerta! jeg vet jeg henger etter med å svare på kommentarer… men jeg blir så leiiii av systemet…

  3. Åh, nå fikk jeg vårfornemmelser her! Blåveis er så vakkert……

  4. duverden,dissa er flåttanes,du…..Men jeg trur det blir leeeeeeeeeenge tel vi får se no særli botanikk her omkring, sukk. Får glede meg over de vakre i glass,du er flink!!!!! ha en rekti fin solpåske.

    • I år er de pinadø seine gitt…. jeg ser ikke engang blå klumper utenfor veggen min. Og indre østlandet tror ejg jammen er relativt nedsnødd enda. Kan hende vi får dem til 17..mai….????

  5. Tenkte jeg skulle fortelle at jeg er tilbake på vgb! Har hatt omtrent et års pause nå, var på tide 🙂 Er det mange smykkelagere igjen her enda?
    Blåveisperlene var bare helskjønne! 🙂

  6. Supersøte små glass-veiser! =)

Legg igjen en kommentar

