Ammesmykker i porselen


Når arvingen klyper mamma i puppen med alle sine nyvunne krefter, trengs det noe annet å konsentere seg om!

Jeg har eksperimentert litt med fine farger, solide store smykker og tenkt.. AMMESMYKKER!

amm8

Jeg har tenkt at det skal være noe å gripe i… samtidig som det må være skikkelig solid. Så jeg valgte bomullsnorer, som er dobbeltvevde og har en ekstra kjerne.

Ingen giftige eller skumle metaller og kraftige solide knuter som ikke går opp.

amm5Ammesmykker må man kunne vaske… Porselen kan man vaske som kopper og kar, så det er bare å vaske i varmt vann.  Snorene kan man gni inn med litt bivoks etter vask, så holder de seg pene lengre.

amm3

….og de må henge så godt fast at det er umulig å rive dem av!

ammesmykkelofer

Da gadd jeg ikke henge mer under for det var ikke noen reaksjon. Kunne sikkert doblet det…. men mer enn 20 kilo skal det godt gjøre å røske…

amm1

Store og massive kuler er gode å holde i og henger godt. Fine farger å gripe etter for små fingre. Og så er det laaange snorer så mamma kan bruke dem som smykker som henger helt nede på magen.

amm7

Jeg har sett ammesmykker laget av 30 bittesmå perler på en smykkeire festet med en wireklemme på 2mm…

DET er ulovlig å selge!  De holder ikke! Tenk annerledes!

Det er direkte farlig. Små babyer gomle i seg uekte nikkelholdige perler og masse glasskuler på 7-8 mm?? IKKE lurt….

amm4

Jeg syns jeg var heldig med brenningen på masse fine farger her! Noen har og brent fast rent gull som pynt.

amm6

Så dette var noen av de første.. må eksperimentere mere. Men jeg mener de var gjennomtenkte nå!

IKKE bruk kulene i forrige innlegg som ammesmykker! SY dem heller inn i en liten bamse eller ball så barnet igjenkjenner lyden fra fostertiden….

6 responses to “Ammesmykker i porselen

  1. God ide`, nybakte møde skal jo også pynte seg litt. Jeg har hatt langt hår når jeg har hatt babyer, men har kippet det hver gang, for de har dratt så i det

  2. hvilken go iddee. Å så vakre de er. Jeg kunne tenke meg et sjøl, selv om jeg aldri har eller kommer te å amme. (Men «ammetåka» er kjent .Under et annat navn, så klart.og vedvarende resten a livet,hehehe…….)
    Rettåslett nydeli og flått gjennomtenkt!!!!!!!!

  3. Ammesmykke – det var jo en fantastisk god idé. Hvis jeg noengang blir bestemor til en puppebaby skal jeg ile inn her og kjøpe mammaen et smykke fra deg!
    Disse var nydelige, og jeg blir så glad for å lese om en som tar faget sitt så alvorlig som du gjør. Funksjon OG estetikk – ja takk, begge deler.
    Pludrehanneklem

  4. Så utrolig flotte smykker!

  5. Hei
    Jeg har et kanskje uvanlig spørsmål, har du eller kan du lage noen stenger 3-4 mm i diameter og ca. 30 cm. lange? Jeg trenger ca. 10 stk.
    Jeg driver med flammesluking og er lei av trefakler som bare brenner av etter en stund. De bør være så sterke som mulig, så de ikke brekker så lett. Det kan være glass eller porselen bare de ikke leder så mye varme at man brenner seg på dem etter å ha vært utsatt for åpen ild.
    Jeg takker så mye på forhånd.
    M.v.h.
    Jan Refne Borge
    ja-ref@online.no
    http://www.janrefne.com
    http://www.janrefne.vgb.no

  6. Oh, I have been watched such kind of really good idea at the ringtones or realtones ringtones performing web site. It used to be a kind of great performance, thanks a lot.

Legg igjen en kommentar

