Det blir aldri nok engler i verden…. og epler…


*host*

Spis epler så blir du sunn og frisk! Besøk epla på nettet så blir du glad og frisk! Jeg tillater meg et reklameinnslag for det nye tiltaket … så masse dyktige fingerkløende hjemmeprodusenter av håndverk som gjemmer seg i kriker og kroker… … epla.no samler oss!!!

Men… ENDA flere Englesmykker..OGSÅ på epla??..  det var forrige uke som var engleuke..?

Av og til syns jeg alle disse englene  blir litt for bleke… er det fordi mange ikke ser dem tydelig nok???

Det finnes engler i alle farger altså….!!!

Og engleposer til å ha rundt halsen, også for dem som er allergiske mot metall, sølv, og ikke minst, juggel.  Jeg er redd mange ikke har fått med seg den nye loven som sier at den som selger er ansvarlig for metallet og at nikkel er forbudt å selge når det skal i kontakt med hud.

Jeg HØRER de sier at leverandøren sier det de selger er OK. Det er dovenskap at den som lager juggelsmykker ikke gidder å teste materialene sine selv, bare pusher ansvaret videre til sin leverandør. Vel, blir han anmeldt, så er det ikke leverandøren hans som blir anmeldt. MEN jeg vet at titusen tonn nikkelholdige smykkebiter fremdeles er der ute, de har bare fått ny etikett. Tror dere de ble kasta i havet da loven kom først i USA og så i EU???? Not…. not…. de er verdt møøøe penger….

TEST selv du som KJØPER smykker og er i tvil, nikkeltest finnes å få kjøpt. Har du utslag en gang har du det for alltid. Spør meg, jeg har… grrr…. Og anmeld og saksøk juggelselgeren  for plagene du får med kløe, utseende og evig allergi, for han bryter loven!

OK, her er…… bare ekte silke og glass mot huden.

Jada jada jeg vet mange smykkelagere er sure på meg fordi jeg gjentar dette her til det uendelige. Vet dere hva?? I COULD NOT CARE LESS!!!! Er dere for feige til å teste det dere selger, slik Karianne gjorde… så syns jeg dere er utrolig respektøse for dem som kjøper smykkene deres.

Jaja… så er jeg en slem engel..hehe.

Nikkelforbud

  • For å beskytte forbrukerne, er det forbudt å produsere, importere, eksportere, omsette og yrkesmessig bruke en del produkter som inneholder nikkel eller deres forbindelser.
  • Forbudet gjelder for produkter som er beregnet på å komme i direkte og varig kontakt med hud, hvis nikkelmengden som avgis fra de delene av produktet som kommer i direkte og langvarig kontakt med hud, er større enn 0,5 μg/cm2/uke.
  • Dette gjelder for eksempel smykker som øredobber og halskjeder, armbåndsur, knapper, glidelåser og brilleinnfatninger.
  • Forbudet er gitt i paragraf 3-5 i forskrift om begrensninger i bruk av helse- og miljøfarlige kjemikalier og andre produkter (produktforskriften).
  • (Kilde: SFT)

    Og så har jeg endelig laget en haug av disse små herlige englegudinnene.. eller ..søndagsenglene.. hihi..

    Nok er nok… jeg gir opp… JULENISSER kan jeg ikke… det blir…. æææh…

    6 responses to “Det blir aldri nok engler i verden…. og epler…

    1. Så nusselige nisser da, og englene dine er utrolig vakre:)

    2. Hvor var det jeg kjøper denne testen? Jeg har ikke lagd noe på lenge som jeg ikke vet hva inneholder.
      Nok om det:
      Engler kommer i alle farger, fasonger og søndagsengler finnes der også.Stilig som altid!!

      _______________
      svar fra snurre

      Jeg anklager ingen spesielt her, folk får gnage i sin egen samvittighet. De har det antakelig mye bedre dersom de vet de er trygge…… Jeg bare irriterer meg – og ting som irriterer en har en jo lov å ta opp i bloggen sin – knegg….

      Du kjøper den på apoteket, (de har også begynt å selge pakninger på nettet med begge stoffene som ferdigpakket nikkeltest)… men det ene er rett fra kjøkkenskapet.

      HER står alt du trenger å vite:
      http://www.hudlegekontoret.no/kategorier/sykdommer/nikkel_cobolt_allergi

      Og btw…
      HER er loven
      http://www.lovdata.no/for/sf/md/xd-20040601-0922.html#3-5

    3. Enig… i første del av overskriften din… 😀

      _______
      svar fra snurre

      🙂

    4. Disse var fine, Snurre 🙂
      Epla har jeg aldri hørt om, skal sjekke den nå.

    5. Jeg vært inne på Epla.no og tittet, og det er ett fint sted med mange fine Julegaver. og Engler, smykker og håndarbeid. Veldig fint og spennende nettShop.
      Vakkre er Englene dine i dag.. 🙂
      Det er viktig at dere tar hensyn til hva dere bruker i Smykkene, det viser at dere tar hensyn til «Kundene» deres. 🙂
      Ønsker deg en riktig God Helg.
      Klem. 🙂

      ________
      svar fra snurre

      Lykkelig lørdag til deg og Ertaberta!
      Det må litt farger til i engleverden vet du… da blir det mer levende!

      …ja det er mye fint på epla! Og det kommer sikkert mye mer når enda flere dukker opp…

    6. tusen takk for at du gidder å væra vaktbikkje! Vi trenger å bli rufsa opp i både når det gjelder nikkel og annet grums som kan kjøpes…..og ellers er engla dine flotte og flakser sitt eget liv ne i skjul.
      De få ganga jeg er innom snurrebloggen ere allti no som fenger enten på den ene eller andre måten.Stå på vi må ha non som deg……

      svar fra snurre
      mfff mfff mff.. *flire*

    Legg igjen en kommentar

