Joda, jeg lager NOE…


Når jeg ser nedover her ser det ikke ut til at jeg gjør annet enn å halse gjennom skogene i vinkel og fanger mat…

DET ække helt sant altså….

Jeg fanger noen løv som jeg klemmer nedi porselensleire og lager smykker av…

…og så kommer jeg hjem seint… om været holder..

VET dere at det er mulig å pelle sopp i lyset fra bilen???  Joda, det går helt fint det.. fnis…

Engelsk…?. jeg gadd ikke lage to sett filer…

Denne uka skal jeg grille igjen, det er såvidt jeg har rørt glasset på 5 uker.

Men DENNE fargen altså:

Sånn.

Jeg har brukt helt ubehandlet oksydert sølv på det kjedet.. og urunde perler. Sølvet blir blankt på tuppene når det blir brukt… og så blir det ikke gulgråsvart slik blankt sølv gjerne blir. Sølv blir finere og finere jo mer det blir brukt!

Forresten så lager jeg også noen navnenåler i porselen, til terapeuter, sykepleiere og hjelpere, alle som trenger en navnenål som ikke er en hvit standard gravert platbrikke… Men bildene ble dårlige, så de kommer.

Og så lover jeg: I september trekker jeg en englevinge i sølvkjede blant alle som registrerer seg for nyhetsbrev på http://www.trollsmed.com

🙂

7 responses to “Joda, jeg lager NOE…

  1. Åh…Du er så flink Snurre. 😀
    ______________
    svar fra snurre

    Å takk og takk Chi… nå har jeg jo begynt å få dreis på dette, men man blir aldri utlært! Og så var det det glasset…jeg lææærer..

  2. Nyyyyyydelige porselensvinger, blader og hjerter som alltid når du setter i gang med søla..:)
    Og blåfargen var bærre lækkær…;)
    ___________
    ______________
    svar fra snurre

    Ble mange dårlige løv denne gangen Annakat, for bleke.. men NY dose ligger til tørk. Og der kan de jo ligge til skogen er hvit…

  3. Fryktelig fine saker…..og jeg som trodde høsten bare var sørgelig og trist, og mismotig. Neida, den er vakker også ser jeg . Det blå var jammen lekkert med «svart sølv»!

  4. Flinke snurre… Det var alldeles nyydelig, de vakkre på bilde 1. hjerte og høstbladesmykker.
    Og den blåfargen var fiin.
    En riktig fin Søndagskveld.
    Klapp til Tascha og
    klem til deg. 🙂

  5. Næææmmmen se det…er`u kommet hjem igjen fra skauen Trollet? Nå har jeg jo smugkikka på de derre lekre bladene dine på facebook….sikle sikle…
    Men du hva mener du med at sølvet blir finere og finere jo mere det blir brukt? Det blir jo sort…er det det du mener er finere? jeg synes det er fint når det skinner og er blankt jeg, enten må det være så sort som ditt er nå, ellers ser det jo bare skittent ut….eller????

    ________
    svar fra snurre

    Jeg er i skævven i hue Lene, KLASK!

    Sølv som brukes daglig får en egen glans, ikke superblankt, men det er levende….det må være reint, ikke fullt av gæøgg…. Å holde noe helblankt glinsende er jo umulig siden det er et bløtt materiale… hvis ikke må man polere det opp daglig.

  6. Du veit … det her er jo like lekkert som alltid 🙂
    Kanskje vanskelig å ta bilde av hvitt, men hvitt porselen er pent da.
    Og porselensbladene er jo pene da, det er sånn som nesten ikke får blitt feil. Vakre naturstemplene 🙂
    Jeg digger vingene dine! Griselekre er de!
    _____________________
    svar fra snurre
    Jeg har så lyst å lage ET smykke med femti vanlige blad… ARGH for en jobb…
    Englevinger ellerno.. ( NAPP NAPP krapylet… skjønner????)

  7. de bladene er dritlekre,allså. Og ellers; stadig like spennende blogg……..skæven er flott på denna tia a året,nemli,så..

    Svar fra snurre

    SUkk jeg bor jo i skævven på denne tida men NÅ har skævven drukna…. Og søren helelr tamegisammen og friske opp bloggen oftere…

Legg igjen en kommentar

