…man får ikke mer moro enn man …griller sjæl


.. altså, nå har jeg vridd meg unna de stringersene igjen…. *GLIS*

*peke nese*

Det er så mange andre slags perler som er MYE enklere å ha med å gjøre om sommern enn de der vrange stringersene…

Men jeg måtte prøve ut noe annen tråd…

MÅTTE bare teste… Perler på pinne… smelta glass på kobbertråd.

Så rense den med syre og oksydere kobberet kullsvart…

Det ble visst moro…

………så jeg laget maaaange… hihi…

Toillkjerring, hehe….

Juhuuuuuuuuuuuuuuu!

Kobber er det mange som ikke tåler, andre kan trygt bruke det. Test ut. Det inneholder IKKE nikkel.

OKOK, jeg griller altså, men lager møøe rart som er best egna for søpla, og der havner det.

Men jeg har jo såvidt brukt stringers på de her.. hehe…

(mumler)

KNEGG….

14 responses to “…man får ikke mer moro enn man …griller sjæl

  1. fin ide til coctailbær og tapas……

    ____________________
    svar fra snurre

    snabla hardt for tannabissa…. hehe

  2. Tøfft! Og med bobbertråden så mener du at perlene henger på (på stringeren) og så blir det grillet perle og tråden til ørekroken i ett? Det var i tilfelle lurt.

    (Mange fine stringers å få kjøpt også, men det er vel ikke fullt så moro)

    ____________________
    svar fra snurre

    Glasset er smelta fast i kobbertråden. Ikke på stringers… Det er jo omtrent som gammeldagse knappenåler, glasshode fast i metall. Jeg har og en pose ferdigkjøpte på noe blank tråd her…..
    Det henger som øgler… jeg har herda og testa og lest omkring på nettet. Jeg ville ikke latt dem slå hardt mot hverandre mot f.eks et charmsarmbånd.

    Jeg har en neve ferdige stringers av feil coe… jevne og fine.. … men eh.. det er ikke å lage stringeren som er problemet, det er å styre den dit man vil… lage dem takler jeg etterhvert. Men å få pene snurrer vinkler, kanter… sukk…

    OKOK; innlegget kommer.. SIDEN! hihi

  3. Mye fint her:)

    60 små til for å få nok til en armebånd. Du er tålmodig!

    svar fra snurre

    MINST 60… hehe… tålmodig JEG????

  4. Næmmen!!!

    Flinke Snurre.
    Hmmmm. Jeg må vel snart til pers med perlegrilling jeg også.. Har veldig lyst da. Men utstyret koster vel flesk.. 😦

  5. Kjempestilge disse her Snurre. Likte de utrolig godt…masse flotte farger og kombinasjoner.. 🙂
    Tøfft med den kobberen syns jeg..
    Du får til alt du…superduperflinke Snurre… ;.)
    _____________
    svar fra snurre

    Sommerfarger, hurra!! …. Men jeg må takle dem i sølv altså… men jeg smelter tråden i ett. de ligger nær hverandre i smeltetemperatur!

  6. Utrolig flott. De øredobbene var lekre….favoritt er fremdeles de turkise. Må si at oksydert kobber falt veldig i smak, Visste ikke at man kunne oksydere det, jeg!
    Du driver på du Snurre. Snurre uten grenser! Bøyer meg i støvet.

    ____________
    svar fra snurre
    Hm… fingerkløa vettu..hæhæ.. de er vel mer morsomme enn lekre, hehe.. og nå skal de få tromla seg saftig for gubben ahr fiksa trommelen NY motor, nanananan….

  7. nydelige ørepynt 🙂
    du er gpodt i gang med denne perlegrilling de ser jeg:)
    _______
    svar fra snurre

    Det er jo gøy!!!

  8. Nå så dette var hemmeligheten din..hihi…kul ide da, og ble super ørepynt…skal prøve når jeg kommer hjem jeg også….gleder meg har fått masse nytt utstyr nå:)

    _______________
    svar fra snurre
    Hæhæh det var ikke mer hemmelig enn at jeg maila deg begynnelsen, knegg…

  9. Gosj, så mye smått og lekkert. Hadde daua kvartveis i forsøket på noe så ørlite, vakkert men PIRKETE???!!!

    Hvor lang tid bruker du på en slik klase i grønt? Jeg fikk en lysende ide nå, men nei jeg tørs itj si det høyt. Ikke ennå – kjenner deg nå hehehehe 😀
    ________________

    svar fra snurre
    DETTE er ikke pirk??? Bare vent til jeg begynner med pppiiirrrkkk… igjen..

  10. Oj! Dette ser morsomt ut 🙂
    Også blei det skikkelig lekre øredobber av det!
    Hvor varmt blir det egentlig inni flammen der? Jeg trodde det blei kanskje minst 1300grader eller mer jeg og sølv smelter jo på ganske lav temp. Men når jeg tenker meg om så regulerer man kanskje det der med hvor i flammen man jobber … tror jeg.. kan jo late som jeg har greid å fått med meg noe av det her 😉 hehe!
    Svartoksidert ser tøft ut!
    Og den grønnfargen du har på glasset er er så utrolig fin og glad! (har forresten akkurat lekt med grønt og lilla selv … nytt, nylig ferdig armbånd på armen, men det kommer på blogg når jeg kommer hjem og ikke sitter på mobilt bredbånd og lånt pc).
    Også kunne jeg godt tenkt meg noen av de perlene fra Hardanger der. Nam!

    _____________
    svar fra snurre
    Flammen er vel på det varmeste oppi ca 1500 +++ om jeg ikke tar feil… Sølvet smelter på 962 ellerno…
    Men man må jo løpe ut og inn av ilden som ei heks i medbør for å få benådning…

    Den vårgrønne er fin, men akk, den er finere på stanga, den blir lett litt svidd og blir litt lapp.. det må jeg OG lære…

  11. Henter ekstra Oksygen og venter i spenning :mrgreen:

  12. Oj…så flink du er Snurre.
    Som du sa inne hos meg, jeg er innom deg oftere enn du tror…jeg er bare ikke noe flink til å legge igjen kommentarer. Jeg blir alltid litt målløs, rett og slett.
    Holder det med: Wow!

  13. Headpin med perle! Genialt!

    Elsket de nederste. Gleder meg til å se resultatet:)

  14. Nydelig smykker, Flinke Snurre.
    Så herlig å se det du lager, blir godt humør av det.
    🙂

Legg igjen en kommentar

