Sommer og sol og fine farger til brune armer


Niks, ikkeno perlegrillinlegg enda altfor fint vær!

Sjasminen hang som et slips og har fått drikke en hel time! Enda hengern som en …..akkurat…

Det er altså lite perlegrilling og stringerstrening. Ikke får jeg det til heller!!!

JEG DOTTER ISTEDET!

Snurremegrundt ER UTE i sola istedet!

Tar heller tak i de perlene jeg har laga og kokt… for å koke sammen no i sola…  lampworkperlene er utrolig fine på brun hud.

PUUUH.. 31 grader er deilig!

Såså der ble visst det samme med to ganger…

Samme det…

De turkise er innmari fine når jeg først fikk dem til! Så har jeg enda flere liggende som jeg har herda, og kommer til å lage enda flere armbånd helt til grillabsistensene tar meg.

Og jeg ahr funnet frem kobberet så noen blir kobber og…

NÅ vil jeg ut igjen!

Ikke sitte inne i bloggen!

*svett*

(Gubben dro på guttetur på festival, høh hvorfor får aldri jeg lov å være med på sånt??? HUMPFR! Kunne jo tatt med alle perlene og stilt meg ved siden av dem og solgt og gaule om tilbud, kjøp nå, fiiine perler, biilige perler… bråka som bare juling. Til slutt hadde gutta kjøpt alle for å bli kvitt meg….. Og jeg hadde fått masse penger til kald øl…)

HUMPFR!

8 responses to “Sommer og sol og fine farger til brune armer

  1. Så fine armbånd… men skjønner vel ikke helt hva «dotte» er…

    Har sett meg ut et smykke fra butikken, og sparer sånn at jeg kan gi meg selv i 40 års gave:)

    ha en fin sommerkveld
    ________________
    svar fra snurre
    Dotte er å lage alle de prikkene og klumpene på perlene – av smelta glass.. dott dott…dott.. istedet for å lage snurrer, hehe..
    Bare å si fra det så gjemmer ejg vekk smykket!

  2. Kjempeflott Snurre!!!
    Jeg synest også det er i varmeste laget til å brenne, noe annet en skuldre da.
    Har nå samlet litt stasj, og må til med å montere og lodde litt mer. Har nå fått syra og boraks i samme slengen.
    Jeg må si at jeg er ganske misunnelig på den nydelige rosa fargen du har der,sikle, sikle. Når det gjelder glass så må de sies at moretti er klart dårligst på den fargen.
    __________
    svar fra snurre
    jeg har pinadø hatt meg en kokheit grillstund, det ble BARe tull, sprekking av stenger og svett dårlig grilling, fikk ikke dreis på noe!

    Om du vil ha en sånn stang så sender jeg en.. berre gaul!
    Den er ganske sær – det er IKKE kompitabelt med NOE som helst. Det er nemlig blyholdig – sånt glass som swarovskier er laget av… sjekk ombos.net – de er i egen gruppe der. Den blir helt suppe når den smelter og tar laaang tid å bli hard igjen… og den blir glasert svart, mørkglasert, eller fin… og den tar sølv, men må ikke herdes, for da blir fargen ØDELAGT!!!! —ut og inn av flammen masssse ganger, og så lar jeg den stå på stativet 30 cm fra flammen så den får ekstra varme lenge.

    Nå tenker jeg nok du skal både denge og smelte… gleder meg til å se hva som kommer!
    Husk når du skal lodde at slaglodd flyter dit det er varmest, men hele tingen må være god og varm.. du kan lede flyten med varme.

  3. Utrolig fint. Og så MANGE!
    Flott å se at noen bruker sommern godt. Det turkise var nydelig, og så er jeg svak for orange!

    Gleder meg til å se fortsettelsen her. Jeg har feriert, men er tilbake og skal sette sammen noen smykker, må bare forte meg å peyote et armbånd først, for jeg har totalt abstinenser. Tror du ikke at nåla mi brakk da jeg var på ferie, og at pakke-trollet bare hadde tatt med en eneste, ensom nål!!! Fullstendig uprofesjonelt!
    ___________________
    svar fra snurre
    Å nei å nei…. NÅLmangel…?
    Du må gjemme en og glemme den på et hemmelig sted i lommeboka sammen med en 100Euro… sånn der nødrasjon i tilfelle alt annet er utilgjengelig!!!

    Jeg syns jo det er utrolig lite perling i bloggen nå i sommer! Armbånd… hehe.. lager flere… redder de perlene som ahr overlevd sensuren, knekkeforsøk, sprekker, flekker og herding…. de blir morsomme. Går med to sjøl og skrangler.

  4. disse armbåndene var nydelig:)dichroic har litt dilla på armbånd for tida:)
    _____________
    svar fra snurre

    Det er jo lett å få dilla på armbånd når det er fint vær… vi SER jo armene våre! Fargene er fine, glass er gøy – skjønner ikke at du kutta det ut.

  5. OH! Nydelige armbånd! Jeg elsker armbånd. Jeg har blitt hekta. Må snart få surra stumpen min i gir til å lage flere selv og.
    Hvor grov(eller tykk som folk med normal dialekt sier) tråd bruker du når du bare lager enkle løkker uten snurr? …Skjønner nesten ikke hvorfor jeg spør engang, for jeg tror aldri jeg greier å bli komfortabel med slike løkker.
    Jeg fallt mest for det røde med svart og alt som heter fiolett. Er skikkelig inne i en lilla-fiolett-grå-periode om dagen.
    Er det bjeller jeg ser på det turkise?
    Dinge-linge-linge-ling!
    _____________
    svar fra snurre
    japp bjeller… de har ligget her i sikkert tre år og nå fikk et par av de lov…hæhhææ

    Jeg lager trådene mine selv, så jeg kan bestemme at jeg vil ha den KNALL hard, og her bruker jeg 0,9mm som jeg sjøl har gjort hard. Noen ganger snurrer jeg, andre ganger løkker… jeg må TENKE etter før jeg begynner.. hvor mye vekt får dette armbåndet???
    De tynne snurretrådene vil strekke seg om det blir for tungt. Den harde med løkke er av og til mer solid. Men altså… BRUKE HUE og vurdere.
    Til snurring bruker jeg 06 om det er ferskvannsperler med i spillet og 07-0,8 ellers. Den må være myk….

  6. Wow!! Her er det ei som har fått fart på perlegrillinga, ikke Perle(knott)grilling altså…

    Flink har du blitt.

    Vurdere sterkt på å prøve meg nå. Får jo MASSSE plass i slutten av sommeren.. Og så har jeg lyst på ern liten ovn til glass. Får et rom sånn etterhvert som jeg skal innrede til verksted. 😀

    Åsså var det smykkene jeg aldir får rota meg til å få lagt ut på bloggen da.. *ta seg selv i nakken.
    __________________
    svar fra snurre
    Jeg redder jo alle småperlene… du aner ikke hvor mye glassgrus jeg har produsert…
    Trenger ikke sååå mye plass, men det blir varmt og rotete… glassprut og et visst lager.
    Dette er ikke laget i ovn altså… det er på pinne….

    SKAMME SEG Å IKKE OPPDATERE BLOGGEN MED HYGGELIGE PERLEINNLEGG! KLASK!

  7. SMYKKEBLOGGEN MIN ER BORTE!!!

    Kommer ikke inn på den! Skulle lage et innlegg tidligere i dag, men får bare feilmelding !! 😦

    ______________________
    Den er jo der… men mangler topp….
    http://21522.vgb.no/
    Den furter sikkert på grunn av manglende bruk… moahahaa….

  8. Fine armbånd!!!! Vanskelig å velge en favoritt:)

    Søkte på smykker jeg og ikke ett smykkeinnlegg kom opp!?!?! Håper det bare er en liten bug, for ellers blir det v anskelig å finne hverandre.

Legg igjen en kommentar

