Grilling og vin med snurre


… eller… hvordan lage den udødelige vinflaske! …Ikke grillvær sa du?

Vel, er det sommer så er det sommer, da griller man!

For meg som ikke spiser kjøtt eller andre likbiter, er det en stadig utforsking av nye erfaringer på grillen.

Nå har jeg jo lært å grille glass, jeg mener…eh.. lage PERLER av glass– så hammeren jeg fikk av Berngard og Perle var ikke så langt unna… en skikkelig god Cabernet Savignon fra Cape Peak.

NEI DET HAR JEG IKKE LOV Å SI!

… og et par andre.. Chablisen var snabla hard altså.

….dvs, jeg LÆRER no nytt hele tida, og jeg lærer så lenge jeg lever! Og jeg syns noe av moroa er å prøve ut materialer og metoder. Og når noe funker, da gliser jeg fra trolløre til trolløre.

Ikke vær lei deg for at jeg ikke leverte flaskene til gjenvinning denne gangen da…

Det finnes andre metoder

Og så skape no nytt av det gamle 🙂

De var ikke HELT enkle å ha med… glasset spruta og spytta, det ble hardt når man jobba med det… det har en LAV lav coe… og de sprakk lett når jeg sprengte på dem for å teste. men nå har ejg herda dem på over 500 grader. jeg syns fort de ble finere som ujevne og ruglete enn glatte. og så spedde jeg på med noen uranium yellow med sølv på av perleglass…

Man skal høre mye…

eller SE det, knegg (dicroic, der var de blå flaskene, de ble ENDA hardere..) … det halssmykket er jo faktisk helt unisex!..  men dette syns jeg var en god ide altså!

Tja, hvorfor ikke.. Jeg har stadig liggende vinflasker jeg skal spare til akkurat DET. Og mange har minneverdige kvelder og en flaske vin… KAKK flaska, plukk de største bitene….. og vips…

… jeg mener, en mer minneverdig gave på 5års bryllupsdagen kan vel ikke være bedre enn vinflasken fra frierikvelden, eller bryllupet???? Snurre fikser`e altså…. Gaven til den som har alt….

KLIKK for å bestille eller spørre om jeg kan fikse tomgodset ditt!  uten sølv, men spedd med pynteperler

ELLER med sølv:

Let litt i butikken så finner du øredobber og armbånd og.

 

Se det, da har jeg gjort mitt for å holde liv i bloggen!  Neste innlegg om å LÆRE perlegrilling er igang.

Snart… stay tuned!

Forresten, jeg har lært at det er porselensbryllup 20år etter at man har giftet seg…

Tror dere jeg har svikta porselenet helt nå??? Å neiiida…

Dette var noen av de siste jeg halte ut av ovnen.

God helg!

12 responses to “Grilling og vin med snurre

  1. Helt fantastisk kult smykke – og ideen er jo bare super romantisk og bra….alle gutter som frir med respekt for seg selv burde senda vinflaska si til deg….perlene var super skjønne og ruglete, det er jo bare sjarm….og de grønne huldre hjertene dine blir jo huldra sjøl misunnelig på….Nyyyydelige:)

    ____________
    svar fra snurre

    Ikke bare romantisk, men hva med de venninnene som ahr vært på DEN ferien og har med glaskeskår som surprise fra mallorca?? Knegg… Eller DEN flaska man slo i hue på eksen og som minner om nyvunnet frihet,…ææææhhh…

    De grønne er fine, jeg fant en ny måte å lage dem på og det funka!

    God helg Lene!

  2. For en ide, Snurre! Hvor tar du det fra? Det ble veldig flott. Kjempeeksempel på at enkel design kan være flott.

    Du, de hjertene der var aldeles nydelige. Ikke slutt med leire selv om du har fått nytt leketøy.
    _____________
    svar fra snurre

    De må vel lide i neste omgang og ikke være sååå enkle? Jeg har jo vært på kurs i Danmark og smelta flasker i ovn.. vedovn i bakken… på afrikavis. Må mikse… mumle tenke…
    Men fargene her ble jo designet i seg selv og jeg måtte teste om de faktisk harmonerte sammen. Det er og dette med at så enkle smykker faktisk blur mye brukt. Og er det minner i dem…så….
    Hvor jeg tar det fra? JEG HAR EI FORDØMT KVERN INNI HUE SOM ALDRI SLUTTER! Og jeg finner ikke av-knotten heller… hehe…

  3. Eller… 1 perle fra hver flaske man har delt med sine forskjellige kavalerer…ja, jeg mente flertall!

    hehehehe

    Eeeh..altså, det jeg mente var at: smykket var så fint med de forskjellige fargenyansene på perlene ;p

    Virkelig kreativt, dette her! Selv for et ukyndig blikk som mitt 😉

    :svar fra snurre
    … haha. lurt, og jeg mener jo at man får ikke anna moro enn den man lager sjøl…

  4. Det var kuuule Snurre:)
    Jeg prövde tidligre aa lage perler av en CB flaske. Det gikk men det var paa biltema brenneren saa det tok evigheter:) Jeg har ikke prövd med den nye og jeg har en flaske lagd av nydelig turkis farget glass, jummy. Spörs om den faar möte hammeren;)
    _________
    svar fra snurre
    Det blir jo hardere og hardere det glasset jo mer man jobbe…
    Men de ble jo finest ruglete for de er lissom ikke så klare og blanke i overflaten som smykkeglass.
    Hammer? FØRST hammer.. så flamme.. IKKE motsatt rekkefølge altså.
    Det finnes noen NYDELIGE turkise ginflasker, men hvem i verden drikker GIN??? Urgh…

  5. Oioioi, så stilig det ble, jeg har sett perlene før. Men oppmontert ble det superlekkert. Det er jo en fantastisk fin salgsidé, da, å lage smykker av folks vinflasker fra spesielle anlednnger, bryllup, frierer, osv osv.

    Huldrehjertene til 20 års bryllupspresanger, også flott ide. Og de er skjønne. Gleder meg til jeg har vært gift i 20 år, da skal jeg få ham til å bestille et smykke hos deg. 😉

    __________
    svar fra snurre
    Jeg er jo langt fra den første som har smelta vinflasker, hehe… men sette dem i system og lage minneperler, den var kanskje litt lur…
    ALT porselen er jo verdige 20årsgaver, hva med f.eks stråmønster fra Porsgrund til 24…. MOAHAHAHAHAH,….

  6. =;D hei på deg, er i ferd med våkne fra dvalen….*ler
    Skal snart på ferie til Nord og måtte bare innom hilse på 🙂 Herlige porselenshjerter og vinperler

  7. nydelig og unikt med vinflaske perler:)likte det armbåndet og ørepynten:)
    _________
    svar fra snurre

    Jeg klarte ikke å gjøre det enklere jeg.. Men det er jo perlene som er attraksjonen her da…

  8. ….åååååhhhh HER var det mye fint.
    Du er raskere enn lynet med å gi deg sjøl nye utfordringer og lage nye flotte ting. Morsomme ideer og kjempefine perler og vinflaskeSmykker. Og selvfølgelig likte jeg veeeldig god fairy hjertene dine 🙂

    … jeg tusler i mitt «gamle» uten særlig mye nyskapende, men har hvertfall laget noen smykker hvor et Snyrre-hjerte.. og et perlehobby-hjerte er fokus i en bunke… ferskvannsperler.
    Men jeg gidder altså ikke den VG-bloggen så de er «at skue» på min andre smykkeblog.

    Drikk mer vin og sørg for nyyydelig gjenbruk Snurre 🙂

    ___________
    svar fra snurre
    Huff, inni hue mitt er en maskin som lager sånne ideer og helst vil rive meg i stykker så jeg ikke får gjort no fornuftig skal jeg si deg…
    SKAMME SEG og ikke bruke vg-bloggen Brakka!! KLASK! Det er vi som må lage miljø-.—-

  9. … og forresten glemte jeg si at fiskene er silikonert opp på baderomsveggen… i biter…. tenk jeg mista de i gulvet (FyMeg!!)
    hmmmm… men Hvor finnes de hudrehjertene hen tro…. hmmm (?)

    svar fra snurre

    Åh.. vet du ikke at du må bruke maskeringstape når du silikonerer opp… til guffa har tørka!
    Og jeg som ikke har flere, sukk… stakkars akvarium, ingen skremselsvegger!!!!

    Huldrehjertene er ikkeno sted annet enn i en haug med noe annet huldrebestillingsgreier, uten at de gjør annet enn å hvile og modne i tankene… – OG i en ide om litt mer målretta konsentrert som vi snakka litt om på mail… må lissom fintenke litt. Og sånt arbeid du veet er jo kjedelig…

  10. Oki.. begynne med det første først.. vært litt fraværende jeg. Fine innlegget og fine perlene!
    Dette er grunn god nok til å begynne med perlegrilling! Fine vinflaskene!
    Jeg må vel kanskje ha en annen ovn for å avspenne perler enn den jeg har, så det blir nok kanskje i et annet liv eller.no slik jeg får råd til det. blæh 😛
    Men du! Vet du hva?!
    Jeg var innom we i løpet av ferien og gjett hva jeg fant der … Billeire! wohooo!
    ___________
    svar fra snurre

    BILLEIRE!!! Åh, her sitter jeg og MÅ lage noen former… og glaner på fimo…
    Nå må jeg i morra den dag dra meg opp på et verksted og hente!
    VInflasker med evig liv er selvsagt gyldig grillgrunn, KNEGG!!!!!

  11. Åhhhhhhhh *stum av beundring* men må bare kommentere disse uansett talens bruk eller ikke 🙂 Tror jeg hadde spart litt på et par flasker her i verden, om jeg hadde visst dette. Og blir fremdeles *fryktelig* rastløs og utålmodig når jeg ser hva damen driver med!! Arrgh. Vil bli med på grillekurs! Skal bare, erm, bli sølvsmed først. Og redde verden kanskje :-S

Legg igjen en kommentar

