Påfuglmamma


Nå skal jeg ikke ha på meg at jeg lager så altfor mye smykker for tida….

(men jeg lover å ta meg sammen og lage MYE i sola i sommer!)

Litt lager jeg da…. f.eks når en mamma skal gifte bort sin sønn vil hun pynte seg…

For en mamma har vel lov å pynte seg når hun skal gifte bort sine poder..? Selv om det er påfuglpappas fjør.. Jeg har ikke sånne perler jeg, og det er bare noen dager igjen…

Hmmmm.. ikke EN eneste håndlaget porselensperle eller glassperle! MAKAN til snurresurre …

Jeg har brukt kobber, bronse og miksa godt siden veska hadde de fargene… KUNNE ikke blande sølv også inn.

og bruke den lange en eller to ganger  rundt… Dessuten kan de fjonene snuppes av med avbiteren etter bruk så er det en enkel sort perlekjede igjen. De tynne trådene fra påfuglfjær tåler nok bare EN fest.

Eller så kan hun bruke denne…

.. for hun KAN jo bare bruke et ad gangen!

(Jeg mener forresten at litt frodige damer ofte ser flottere ut med litt lange, eller kraftige smykker, enn med et syltynt kjede med en microstein rundt halsen. DET bare gjør kroppen noe større..)

Ah, se den du.. snurre fant på no lurt siden det er sommer og alle hjerter gleder seg…. forelsker seg, gifter seg, leter etter et hjerte…

Prøv da vel!

Dettt var dettttt. Da kan jeg fortsette på innlegget il Perlegrilling3.

Ha en fin dag da! Og vinn et hjerte du og!

10 responses to “Påfuglmamma

  1. Flinke snurre. For ett nydelig Påfuglkjede. Hun blir helt sikkert fornøyd. 🙂
    Virkelig Vakkert var det.
    Klem. 🙂

    _____________
    svar fra snurre

    Jeg syns jo sjøl det er LITT slemt å stjele pynten til fuglene og dyra… men jeg hadde drassa de her med meg hjem fra India for femten år siden ellerno… så nå fikk de jo nytt liv
    :-/

  2. Kult! Skikkelig morsomt smykke!

    Gleder meg til innlegg 3 om perlegrilling jeg:)

    _____________
    svar fra snurre

    HUMMMMMMMMMM………………

  3. MOOOAAAhahahahahahahaha – jeg syntes det var rått flott, og angående dyra, så er det sånn her på denne kloden, at vi alle bruker av hverandre – på ett eller annet vis – sånn er det med den saken!!!

    Jeg gleder meg også til neste grillerunde…dessuten er det nå like før mitt eget grilleutstyr står ferdig…glasstengene mine står og svetter i en vakker kjeramikkkrukke kjøpt på en landhandel.. på en landevei.. et sted i Tsjekkia – dakar, de trenger sårt til en flamme…STRAKS!

    ______________________

    svar fra snurre

    ja – NÅ somler du fært blomst! PÅ med en sekk over hodet….. nå ligger jeg to uker foran deg altså!!
    Mon tro om den krukka ligner på den jeg har, den er full av blyglass, samt sorte, hvite og blanke stender. Rart jeg ikke fant dem….

  4. Fantastisk fint. Så gøy å se den veska, virkelig et unikt smykke 😉 , smart at du bygger resten av smykkene opp rundt den. Og justerbare smykker, alt ut i fra anledning og pyntelyst, det er lurt, asså.
    Mer mer mer. Du har jo lovet å produsere en hel masse…….spinn litt mere på dette påfugltemaet, da vel. Utfordring fra meg! På tide at du får en i retur;)

    _______________
    svar fra snurre

    Mer påfugl?
    NOT!
    Det er for unorsk, for lite «meg» … hehe..
    men jeg liker at smykker kan flkses litt altså…
    Joda skal nok få laget noe i sommer.. *host*
    GRILLPERLER, HAHAHAHAHAHHAHAHAHHAHAH!!

  5. Morsom blogg du har, og så kreativ som du er 🙂
    Fant bloggen din via «norske bloggdamer» på FB.
    Ha en fin mandagskveld 🙂
    ____________
    svar fra snurre
    Takk for hyggelig kommentar, ja det er utrolig masse morsomme blogger der ute!

  6. Heldige mamman som skal gifte bort gutten sin som har sånn fin veske da…og lekre smykker til også…utrolig hva man finner som man kjøpte for 15 år siden hva….dukker opp fra gjemslen….og kommer til nytte….
    Hopper opp og ned og trommer hardt med fingrene etter nytt grilleperleblogg innleggg:)

  7. Enig med deg. Store smykker gjør seg på frodige kvinner 🙂
    Flotte smykker. Jeg liker egentlig best det øverste jeg.
    Selv om det er litt rart å ribbe fugler og putte dem i smykker og slik, så syns jeg det er arti å se litt andre materialer i smykkene fra deg og jeg 🙂
    Selv om det ikke er selvlagde perler i det så er det jo slik(i hvert fall har jeg det slik) at noen ganger så må man bare lage noe helt annet igjen.
    _____________
    svar fra snurre
    Ja, en ørliten punktum av en perle på en stor frodig bringe kan gjerne se enda mindre ut.. så jeg syns frodige damer skal få være det de er… vakre store og frodige med frodige smykker!

    Det var jo ikke HELT frivillig å bruke disse matereialene da…hehe… jeg hadde vel ikke valgt dem sånn helt uten grunn.. det var VESKA som kom inn døra, hehe..

  8. Academic success supposes to be important for different students. Nevertheless, they waste money for unimportant things instead of great essay. Do a wise choise utilize help of the term papers writing service to prove your university grades.

  9. It’s not very easy get some information referring to this good post and buy essay and custom writing. So, thanks for that!

  10. I’ve used two alternative writing house in the past and the custom essay I received from the house was by far the most well put together essay papers of the three. But, this community more attractive and agile. My expressinstructions were followed and by reason of expert writing example I was strong to complete my custom research paper with confidence. I will decidedly use this essays online in the always.

Legg igjen en kommentar

