100 hjerter….


Jeg fikk en fiks ide om at jeg skulle lage 100 hjerter av porselen. Av og til får jeg sånne ideer… *headbang!*

Og så gjør jeg det bare. 100 forskjellige hjerter ER en del!!! men jeg ble litt hekta på blått…

..muligens fordi jeg begynte å glasere da jeg kom hjem fra jentefest en natt…

Vel, det ble flere enn 100 da… men litt for få turkise…

NÅ takler jeg rødt porselen, det blir SKIKKELIG rødt! JIPPI! DET tok tid..

Lilla derimot, sliter jeg med, jeg ville gjerne hatt skikkelig fiolett og skikkelig fuchsia.. men de forandrer seg så innmari ved høytemperaturbrenning…

SÅ er det det som skulle bli sort…. det fikk mange farger… 🙂 .. OK. ET stk ble helsort..haha!

Men de fikk ikke sååå mange farger som de spraglete..

Orange laget jeg også for lite av… og brune…

Og så glemte jeg nesten de grønne.

De aller fleste får jo bare et sølvkjede eller en lærnsor, og vips, et deilig sommersmykke.

NOEN sparer jeg til å lage store villkvinnesmykker og alltid faller noen for sitt hjerte som de MÅÅÅÅ ha — MITT MITT MITT..

—-

Men de har ikke  alltid hatt så fine farger…

ER det rart man blir hekta??

Å ÅPNE OVNEN ETTER EN SÅNN BRENNING ER JO REINE PÅSKE-EGGET!

Sånn.

DET var en hjertelig påske det  🙂

JEG GLEMTE DE GULE!

DA må jeg lage flere, for de som ligger igjen som trenger mer glasur, kan IKKE dekkes med gul farge.

Påan igjen… jeg gir meg ikke før jeg er fornøyd!

Typisk snurre.

24 responses to “100 hjerter….

  1. *bøyer meg i støvet*

    jeg har alltid hatt en ide om at jeg ikke liker hjerter. Det går jeg helt bort ifra etter å ha sett disse god-hjertene her.
    For noen fine glasurer også, da. Kjempemessig. Du går en god og aktiv påske i møte med disse på arbeidsbordet. Her blir det ikkeno stillesittende og krimlesende påskeferie!!!!!!!!

    Har laget egen tråd til deg med mikrobeperleforsøk……..;)
    ____________
    svar fra snurre
    Hoho, hjerter får vi jo aaaaaldri nok av!
    …jeg tror vi akkurat gikk i hverandres blogger… knegg. Helt utrolig at du fikk dem sammen? De er små… Vel jeg får forsøke å fange nok til til et helt smykke til deg.. om jeg finner dem igjen!

    Næh, skal ikke lage så mye i påska, har laget ferdig noen bestillinger og forsøker å få til noe oppheng…. Men stikker over til søta bror, ikke akkurat tenkt å sitte på et panser og remje i ølfylla og shoppe meg ør, men likevel… ut på tur aldri sur!

  2. Ååååååååååhhhhh…… Her var det utrolig mange fine hjerter!
    ____
    svar fra snurre

    :-)))) *hoppe rundt i ring* Nå tror jeg de skal få frønser og…

  3. inga ikke pålogget

    For et arbeidsjern du er!!!!! Herlige hjerter!!! Likte best de spraglete, de har en vannfargeeffekt på seg, skikkelig stilig!!! Jeg blir litt borte fremover. pceen tok livet av seg selv!!! Eller nesten, huff, jeg gidder ikke bruke mer tid og penger på dette skrammelet. Den er bare 2 år i juni men i fjor var den nne til rep i over en måned og da var det hovetkortet. Nei sier jeg bare aldri acer pc igjen. Nå må det kronerulling ti så mor får en ny data!!!!!! Men du får montere litt av disse skattene og vise oss flotte kunstferdige smykker fort som fy!!!

    __________
    svar fra snurre!
    Husker du hva jeg gjorde med min i fjor??? JEG TOK HEVN! Jeg laget smykker av den…

    Lykke til med ny da, de er i det misnte billigere nå enn for både to og tre år siden 🙂 Og tenk så masse tid du får å lage perrrrrlerrrr is tedet for å blogge 🙂

  4. Åååå for ett hjertelig fint innlegg,:) Nyyydelig var det, men savna de gule dun-nøstene, da. ?
    Fy flate så flink du er..Så mye lekkert. Skjønner godt at du blir hekta..det hadde jeg også blitt om jeg kunne lage noe så fint.
    Ha en riktig god påske.
    Koble av i solveggen nå, og nyte solen.
    Klem.

    _______________
    svar fra snurre
    SOL?? Hvor… Nå er det rett før jeg hopper i bilen og fyker østover altså, her er det høstaktig grått og overskya!

    Jo man må jo få litt farger inne når de ikke kommer frem i sola ute, hihi…
    Ha en deilig påskesol du i det minste ErtaBerta 🙂

  5. HeHe,du gir deg liksom ikke med at i dag skal jeg lage 20 stk hjerter,neida;100 må til….hihi.
    De var noen lekkerbiskener,særlig de blå…..,frister til gjentagelse å kombinere de med mine glassperler.Det kjedet ble solgt samme kveld om det ble montert sammen.
    Vi får snakkes nærmere om dette.
    Er på hytta og har med begge barna og barnebarnet.hærlig vær og livet er en fest!!!!
    Håper du har en flott påske!!
    __________________
    svar fra snurre

    Jeg er ikke helt tam, det er visst sant det… 20?? Næh… det gåkke…
    Og jeg har forlengst oppdaga at porselenet TRENGER glass for å få lys, så jeg har vært gørrknegen med porselensperlene mine og samler hjerter til å blande, knegg.. Om en måneds tid burde jeg vel ha klart å få til fem perrrrrler ellerno.. Må ta med noen hjerter for å finne korrekte farger.

    Du har vel tatt med gassdunken og stengene på hytta???

  6. Hjertelig God Påske Snurre !!
    …. blir alltid…. litt målløs… OG veeeldig IMPONERT… når jeg kikker innom bloggen din.
    Alltid så fargerrikt, og feiende flott. Og Masse Deilige hjerter du har laget…
    Du er bare KremToppen av en Perle og Smykkedesigner!
    … og masse fint… på hjemmesida di oxo…

    …. her lages lite, men jeg skal legge ut et smykke jeg har laget … snart, av dine og Perlehobbys Porselenskuler. Snart 😉 (om jeg husker åssen bloggen funker… )

    GOD PÅSKE!!

  7. wow! Det var et hjertelig innlegg. 😉
    Utrolig mye flotte hjerter.
    Jeg har funnet en favoritt! Det øverste bildet har et hjerte med stjerner på til venstre der! DET er favoritten min!
    Ellers så var det veldig mange på en delt 2.plass da 😉
    Må snart se til å få søla ferdig litt og få kjørt noe brann jeg og … har vel rundt 80 hjerter liggende til tørk sammen med ymse annet selv og, men fikk en liten bråstopp på søling når jeg begynnte å snurre smykker igjen.. er det ikke det ene så er det det andre 😉
    Bare jeg er ferdig på jobb i dag, så blir det endelig litt påskeferie. Feiring av påskekyllinger, påskeharen og tid til å gjøre morsomme ting (som smykkedilling). + forhåpentligvis litt grilling. *titte stygt på regnværet* God påske, Snurre!

    ____________________
    svar fra snurre

    HÆ, bare 80 stk krapylet??? NÅ pingler du altså…. knegg…
    Jeg bruker lit slip på en del mønster og har laget meg en del fimo og brent leire stempler…
    Jeg innrømmer at noen flere ligger her og at jeg ofte samler rester fra tidligere ovner som jeg ikke ahr fått plass til…

    Nå snurrer jeg sjøl… med ekte stein??? *dunk*

  8. og forresten du… Den grønne glasuren der.. hva er det for noe?
    Jeg veit at grønt liksom skal være det enkleste i verden, men alle de grønne glasurene mine blir stygge.
    Har en mørkegrønn en som blir fin når jeg brenner den myyye høyere enn det som er meninga, men that’s it egentlig. …og den blir supermørk. (jo også en med krystaller som er superfin, men den blir jo grønn og blå og litt slik …)

    ___________________
    svar fra snurre
    Jeg har litt stains, som jeg har i slipen, og maler ofte et tyyyynt lag for å få dekk under glasuren. LETT å få blemmer…
    Jeg bruker i grunnen to tre grønne… den lysegrønne er mayco`s eplegrønn. Alene kan den være litt vemmelig å få til å dekke, men sammen med autumn green og en jeg ikke husker (sikkert like greit for den tåler ikke gull, blir brun)… men jeg er ikke HELT happy med alle enda altså.

  9. Du er i alle fall ikke hjerteløs, snurre! 🙂 Kjempefine, koselige hjerter i alle farger!

    Ha ei god påske der nord!

    ________________

    svar fra snurre…
    IKKE SANT?
    Enda mange ville mene at jeg faktisk er direkte slem…*host* Men det er ei trollkjerrings lodd…
    NÅ skinner sola her og..

  10. # 4. Sender noe Påskesol oppover til snurremegrundt..:)
    Måtte bare vaske og tørke Sola litt :O
    Synger » Sol ute sol inne sol i hjertet, sol i sinne. ååååå,» så tar jeg meg litt kaffe.. setter fram en stoor kopp til snurremegrundt, 🙂
    Ha en fin dag.
    Klem.

    ______
    svar fra snurre
    Jeg fant faktisk litt sosl idaag jeg.. og hvitveis og hestehov! TØRRE!!!!!

    Jaaataaakkk.. kaffe…

  11. Zikle, zzzzzzikle. Hjerter……… Fine hjerter….. åååååååååååååå…….. Vil ha!!!!! Teite selvpålagte perleshoppestopp.
    _________

    svar fra snurre
    HAHAHAHAHAHAHHAHAHHAHAHAHAHAHAHAH

  12. Dette er du bare rå på altså:))

    _____
    svar fra snurre
    Døh, nå har jeg KOKT dem på 1250 grader altså, hehe…

  13. Jeg elsker de blå, de røde og de turkise…jeg sikler jeg også akurat som Smykkeline:) Jeg synes nå det var litt moro å se hvordan de henger på «snor» nede i ovnen også jeg da…lære lære og suge til seg…de sier jo at min lille ovn også kan brenne leire…hihi..en annen gang…men nå vet jeg hvordan de henger i hvertfall..

    _______
    svar fra snurre
    — da er det ikke andre muligheter enn at jeg må bruke dem sjøl da… eller la turister ta dem!
    Jo du kan brenne leire i den men du må jo brenne LENGE så det sintrer og med så liten ov, så lang tørketid osv så har du litt…irrasjonell arbeidstid…lissom…

  14. Nydelige hjerter 🙂 Og for ett arbeid å fylle ovnen…
    God påske 🙂
    _______
    svar fra snurre
    Der var påska over gitt, men god påskerest da, hahahaha

  15. Fantastiske smykkeanheng! Jeg er spesielt svak for alle verdens blåfarger.. men spesielt Nupenblått og Turkasiblått:)
    _______
    svar fra snurre
    Vi er visst mange blå blå her i verden… takk cezanne 🙂

  16. Wow, jeg er imponert! det var masse fine hjerter 🙂
    _____________

    Svar fra snurre

    Et hjerte til hver og de er like forskjellige som dagene cezanne 🙂

  17. Ahh, røde hjerter, røde hjerter, splendid !
    God Påske til Deg !

    _________
    svar fra snurre
    God overstått påske, takk for det… og NÅ får jeg til rødt, og det har jeg pinadø slitt med lenge :-))))

  18. Siden varme under føttene da kompasset er dette hjertet

    takk
    zohre
    _________
    svar fra snurre
    …eh.. nå bruker jeg varme i ovnen når jeg koker hjerter da, men gleden er drivkraften i kreativiteten… DET er det elementet perpeteum mobile leterne ikke finner…

  19. Ah, de blå var bare aldeles nydelige….
    _________
    svar fra snurre
    de ble visst min favo og…

  20. Wow! For en produksjon! Og så nydelige da! *sukk*

    _______________
    svar fra snurre
    *host* Jeg overdriver lett… Lissie.. 🙂

  21. WOW…. 😀
    Du er bare helt rå med det påsselenet og de glasurene Surre.. 🙂
    …med fare for ikke å komme meg opp igjen så ligger jeg nok en gang nede i sølestøvet og bukker av beundring… 😉

    _______________

    svar fra snurre
    Når Mesterinne Annakat sier det, så legger jeg meg flat i støvet.. jeg her IKKE så mye kontroll som du har. Muligens mye på grunn av høybrenninga, men jeg mangler MASSSSE……..

  22. Så flotte hjerter du har laget! Nå vet jeg hva jeg har lyst til å lage neste gang jeg er i keramikkverkstedet til min mor. Men hva er det de henger på? Kanskje dette kan være noe for elevene jeg skal ha i kunst og håndverk til neste år også – vi har en stor og god keramikkovn på skolen. Jeg tror rett og slett jeg trenger et kjøpetips fra deg. Alså, hva de henger på..

    Kjempeflott side du har – jeg oppdaget den ganske nylig. Ja, og flott navn!

    ____________
    svar fra Lise
    Hihi, så greit navn, jeg vet det finnes noenogseksti av meg med for og etternavn..

    Du trenger noe som heter kanthaltråd, det selger alle keramikkleverandører, som WE, Hobbyimport, Scanform.. Ikke kjøp noe tynnere enn 2,3 mm til hjerter og brenn dem rettet ut i ovnen en omgang før du bruker dem.
    Og ikke mer enn et eller to hjerter pr pinne basert på vekt, det siger.

    Ikke forsøk deg med noen ståltråd, pianotråd osv.. det går ikke…. blir bare grining fordi du får klump i bunn av ovn.
    Porselen tåler mer stramming av metalltråd inntil som smykker enn vanlig keramikk. Men keramikken er enklere å få til.

  23. Stilig,stilig!! Er det vanskelig å få til gullmalingen? Krever det mye forkunnskaper? Ved hvor mange grader og hvor lenge må det brennes?
    Jeg er helt facinert av sånt. Et annet spørsmål. Hvordan brenner man de runde perlene på stang uten at glasuren fra perlene klistrer seg fast i stangen og gjør de umulig å ta av?

    Forresten, kusinen min har kjøpt et hjerte av deg. Hun sa ikke noe hvem som var kunstneren var fordi det var en annen kusine som fikk det og hun husket ikke/visste ikke hvem søstren hadde kjøpt det av, men jeg kjente igjen stilen, krusedullene og formen på hjertet og egenarten (signaturen i form av utfoming og særpreg) med engang.Nice done! Riktig lekkert. 🙂

    • Ikke maling… olje. Den brennes på mellom 810 og 830 grader og noenganger veldig grei, andreganger totalt ufyselig. Jeg har jammen laget masse sånne hjerter siste 4 åra! :-)))

      Det skal ikke være glasur inni hulla! da klistrer de ikke. Male på glasur rundt hullet, og evt rense om du har sølt.

Legg igjen en kommentar

