GUL lørdag


Idag er det en helt alminnelig lørdag. Først skal Tasha og jeg på tur i all den fine hvite nysnøen.

Minus 4 grader og masse vinter.

Tasha og jeg er så heldige at vi har perfekt turområde 2 minutter fra døra.

Bare å ha seg avsted! Følg de gule skiltene!

Det er mange hunder i området og nå er vi nesten først i all den fine lette nysnøen!

Pyttsan… den gule fargen forsvinner nok…

jEG SYNS VINTERBILDER BLIR SÅ INNMARI FARGELØSE, SÅ VI BESTEMTE OSS FOR AT idag SKAL VI LETE ETTER FARGER… OG TA FARGERIKE VINTERBILDER….

SÅ VI GÅR… og vi begynner å se etter farger vi kan knipse.

Rett over for veien kan vi skimte et helt nytt gult bygg.

Tasha liker å gå litt utenfor veien, så vi vasser uti snøen.

Hmmm….

Det er en gammel vei, med fine steiner stabla langs kanten…

Litt lengre borte er det en del gamle bygg. Her er det ingen idag så Tasha får løpe fritt.

Sett sånt!!!!!

Tasha har fint rødt halsbånd!

Nå syns jeg det begynte å bli vel mye gult, så jeg snudde blikket over elva for å se om det var noe å se der…

Men herregud da!!

Nå begynner jeg å bli litt skremt her…..

Har vi MISTA alle fargene i vinter???

Må jeg grave meg dypt inn i perlekassene mine for å se farger? Er det en grunn til at jeg er så hekta på de glassperlene???

Jeg går bort til et stort bygg og ser inn kantinevinduet i håp om at DER må det da vel være farger…

Jeg vil se LYSET, og fargene! Jeg vil ….ja…men..

LYSET er jo gult!!! Jeg går til den store speilglassruta–


ÅÅÅÅ NEI…HJELP!…

OG NO VART Æ SKRÆMT!!

Jeg er litt grønn, litt rød, og litt… GUL… men det verste er at der HODET mitt skulle vært,

DER ER ET GULT HUS!

____

Sorry Tasha, kort tur idag… vi må hjem…

å hjelpe meg vi bor jo…gult.. blekt men gult.. … jeg går hjem, vi må handle…

Men først må vi….

GULT!!

Hodet mitt.. er gult, alt er gult, gult og hvitt….HVOR ER ALLE FARGENE????? ..

La oss komme oss til noe som kan ta oppmerksomheten vekk og få verden i normal gjenge..

Dra på kjøpesenteret, og roe seg ned mens man kjører gjennom bygda…

Hva????? La oss gå INN på det senteret nå..!!!

Men hva ser man rett innenfor døra….

Jeg tror ikke jeg er så tørst lengre… jeg vil ha MAT.

Alle farger hver dag sier snurre, som er veggis og mener det er BRA for helsa. Poteter og brød er blå, epler er røde, og gulrøtter…eh…

Skal vi se…. Her var det mye rart…

Jess, vi klarer oss uten det meste…der jah… fnis.. DER LURTE JEG DEG GODT DIN GULE HYLLE DU ER!!!

VI må finne no godt… men hvor….. åh… vel… eh…

jammen!!!

Hva slags jungel er dette her??

Jeg vil hjem, kjøre hjem fort…fort…

Å herregud…

DET ER IKKE FARGER LENGRE!!!! jEG VIL HA VÅR!

🙂

___

MEN JEG HANDLA GRØNT!

🙂

DET SKAL JEG HA!

GOD HELG FOLKENS!

*snurre drekker RØDvin 🙂

14 responses to “GUL lørdag

  1. Hehehehehehe, morsomt og fint innlegg 🙂

    Pilsen var da ikke gul iallefall 😛

    ____

    svar fra snurre
    GRØNN som…bare det, hehe… og broccolien.. OG den grønne kaffen for ikke å glemme, den er kjempegod!

  2. Tøft innlegg!

    Gult er kult! 🙂

    _______

    svar fra snurre
    Må jo teste åssen det går å fylle opp med litt bilder her.. LITT tungvint syns jeg.. men tror ekstern server kanskje må vurderes likevel, til tross for at jeg ikke liker det.

    Gult er KUUULT!

  3. Hihi:) Også er det gule stjerner nederst i innlegget ditt også:)
    ______
    svar fra snurre

    Å HERREGUD – gule stjerner…
    men nå er jo jeg egentlig ganske glad i gult da, selv om det skar seg helt idag… hehe….
    God helg smykkeline! 🙂 Håper fingra har grodd etter saginga!

  4. Brokkoli er veldig sunt! Good for you. Alt det andre grønne vil jeg ikke uttale meg om. 😉

    Klem fra brokkoliBonden.

    ____________

    svar fra snurre

    Broccoli med kongereker, hvitløk, ingefær og gulrøtter, på kinesisk vis… vil du ha oppskrift??

    Så det er det du bedriver! Broccoli Er godt – fleksibelt og sunt, helt enig, jeg spisr mye.
    Det var ikke noe gale med den miljøvennlige kaffen min vel?? Pilsen er jo fra Bergen så den er jo erkesundt vestlandskvann med tilsetningsstoffer… hoho!

  5. Dette var litt av et innlegg 😀

    Selv sitter jeg har med noe som er ofwhite, og det smelter på tungen og er veldig godt.
    Skikkelig usunt, men det betyr ingenting 😀

    Nyt helgen…
    _______
    svar fra snurre…

    Hmmmm… det må være…. vaniljeis!… Naaaaah.. hvit sjokolade 🙂

    god helg du og!

  6. Ha ha ha, for et supert innlegg!! Bare MÅ legge inn mange gule smilefjes her! 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂

    Så får vi håpe at noe stort og gult dukker opp på himmelen i morgen, -DET hadde vel vært koselig, vel!?

    Ha en fin lørdagskveld videre, og ei god natt! 😀

    _________
    svar fra snurre
    den store gule dukka faktisk opp.. men den var veldig blek og nærmest hvit. Hadde gjerne sett at den gav fra seg LITT varme.. men nå er det håp 🙂 🙂 🙂 <– flere gulinger! 🙂

  7. Ja det får vi si var en gul lørdag:)
    Her er alt hvitt. Bare hvitt!

    _________
    svar fra snurre
    .. og her er det både kallllldt og hvitt.. nå skal vi ta oss en tur idag og og se om gulfargene er borte…

  8. dette er den (G)-kuleste bildeserien jeg har sett på lenge. Tusen takk. Den lyste opp i en ellers heller grå dag.godt å få litt annet enn egne «triste» tanker,hehehe

    ________________
    svar fra snurre

    Uffda, har du triste tanker, og attpåtil er bloggen litt vrang? Sånn kan vi ikke ha det.. håper det er noe som går over og forløser noe bedre etterpå da!?
    Man får dessverre ikke annen moro enn den man skrur i hop sjøl?
    Her ser kulda ut til å bite seg fast, så jeg tror jeg graver meg ned foran PC`n eller tv`n resten av kvelden..

  9. Nå lo jeg godt for meg selv her og måtte hente Gemalen og vise ham også, og så fikk vi lyst på ostepopp og Solo og hentet det og plutselig kom vi på at det var påske og måtte sjekke hvor all den (gule) påskepynten var og det var den..!!

    Herlig….;))

  10. Snart påske. Smiler fremdeles som en (gul) sol her..!!

  11. Artig innlegg, og ja, vinteren er ganske fargeløs. 🙂

    _____________

    svar fra snurre
    Jeg skulle ut å lete etter blått, men tror jeg må utsette det til i morgen…..

  12. Plingeling! 🙂

    ___________
    svar fra snurre

    Løper! Løpt!

  13. banan og pils….. 🙂
    ___________

    svar fra snurre
    Hm. Er det en miks du vanligvis holder det til btidag?… jeg syns det hørtes veldig.. æaahgg… GULT ut!

  14. Gult er kult….eller fult som min svenske mor sier… ;-D
    Jeg får fremdeles ikke til å legge deg til som venn… 😦 jeg får det til med andre..?? 😉

    ___________
    svar fra snurre
    Hm… snedig.. det er samme problem med ingasteinajoh… jeg sletta deg og søkte deg opp igjen, sjekke om det har noen funksjon. Jeg har sett noen flere har det problemet, jeg lurer på om noe skjedde den første dagen, da forsvant noe…

Legg igjen en kommentar

