Snurre ser på månen, devaene, perlene….


I går var jeg på månetur. Den skulle være så svær! Det var LITT skyer og veldig mørkt ute, men jeg fikk sett en MASSE! Det var en magisk kveld.. ti kuldegrader og det knitret under føttene.

Trolsk! Jeg skjønner godt at NOEN blir litt månegale. Jeg tenker lissom VANNHODE eller…på en måte… noe må jo gå til hue på noen og enhver.

Siden jeg ikke kan ta sånne bilder av den store perla selv, lånte jeg Argus sin http://www.vgb.no/129/perma/393423

Han merker sikkert ikkeno for han er så opptatt med NIB-registeret – fy flate for en jobb han gjør!

Så jeg gikk..og gikk.

Det var DA jeg oppdaget det!!!!!

PERLENE!

De er snart modne!

I lange rader og remser vokser de frem.. glitrende og vakre!

MASSEVIS! Jeg ble helt ør i hodet og så nesten ikke klart!

Når jeg så ned, så jeg det. Rad på rad med nesten HELT modne perler hang der. Knallharde, og hvite. Noen har begynt å skifte farge.

Og så så jeg det!

DEVAENE! De små glitrende naturskapningene som lager perler!

De arbeidet i månelyset!

PÅ nesten hver bidige gren dyrket de perler!

Nede på bakken vokste digre perletrær rett opp av bakken!

FOR noen mengder!

Devaene hadde visst alle mulige farger tilgjengelig…

Men så blir de fine og! Her dyrker de sånne dråpeperler som har hull på toppen: Fine til øredobber og slikt..

Det første jeg så var egentlig en enorm haug med blanke krystallperler.

Når jeg gikk helt nær så jeg hvordan de fikk glans i dem, det nærmest vokste inn i og rundt perlene.

Et sted drev de og farget gule perler… Jeg tror faktisk de sprayet på et vis.

ÅÅÅÅ!!!!!

Når jeg tok på et tre, falt det millioner av bittesmå umodne perler ned!

——————————————————————————–

Jeg kunne selvsagt ikke dy meg, så jeg har nå masse perler hjemme.

PUH!

Jeg kommer vel til å brenne i helvete siden jeg avslørte dette….

Men det var hjertelig godt ment!

(ops— noen som ikke vet hva DEVAER er??? Sjekk hos Wather..

Devaer
Devaene lever i naturåndenes verden, nær opp til englenes verden. De fremstår med forskjellige farger og størrelser, og deres oppgave er å hjelpe menneskene til å ta vare på naturen. De renser luften for forurensing, og de hjelper alt levende; planter, dyr og mennesker til å ta opp livgivende energi. Devaene renser vår aura og forbinder oss til naturen.
Du kan be devaene bli med deg hjem for å rense energien i boligen din. Du vil da se forandring på plantene dine – de som holder på å visne, kan bli levende igjen.

26 responses to “Snurre ser på månen, devaene, perlene….

  1. For noen år siden var vi en gjeng som møttes hver fullmåne-kveld. Gikk tur i skogen. Drakk kaffe og cognac i en gapahuk. Løste store verdensproblemer og små hverdags-bagateller….

    Tror vi må gjennoppta den tradisjonen.

  2. Ble dere LITT rare når dere så på månen da eller????
    Jeg har av og til litt problem, men nå er jeg veldig blå i blikket, tror det er vannet som skinner igjennom fra innsida av hue…

  3. Du har virkelig klart å fange det vakre i naturen her ja:)
    Perlene dine er jo også helt utrolig fine altså!!!

  4. *hoppe opp og ned* i frydefult perleglitter – du herlige trollkvinne..tenk at du greide å avsløre devaenes perlebutikk :-)))

  5. DU visste at det hvite ute var devaene og naturåndene som mekka perler ikke sant :-))))

  6. Her var det mange flotte bilder og mye frydefull fantasi.🙂

  7. HYSJ! Det KAN ha vært en tabbe! Heretter må jeg bare bruke HVITE perler… skjønner???

  8. Det er klart det er naturåndene som er ute og mekker natursmykker:)
    Og kanskje noen av småfolket har vært ute en tur også:)

  9. Hehe, du så på perlene, jeg så på alle stjernene som hadde falt ned fra himmelen og satt seg over alt, på husveggen, låvevegge, i greinene på trærne, i snøen på bakken…

    Samma hva en finner hver enkelt, så lenge man koser seg! Og du var i perlehumør, men jeg, jeg var vel i stjernehumør jeg, da xD

  10. Når jeg er di bilder kommer heksen op i meg, *S* nydelig perler….

  11. Herlig!!!!!!!!!!!! Nå er jeg endelig tilbake, etter mye trøbbel med webben. Spørs hvor lenge dette holder, venter på et nytt modem. Keep it coming og streng opp de perlene. Jeg har lyst å se de skattene ferdig monterte!

  12. Beste innlegget jeg har lset på lenge:) Jeg tror jeg skal ut å lokket il meg noen av de feene som lager de hvite perlene jeg!!! Hvis jeg ikke finner noen løper jeg innom her og stjeler noen fra deg:)
    Men nå skal jeg google devaer…

  13. Hoho bildene ble ikke så veldig fine, men det jeg så ble iallefall utførlig forklart!

  14. glis!

  15. … og kaldt! Jeg har i ettertid lurt på om jeg ble litt frossen i hodet og noe krystalliserte seg inni der…

  16. ÅÅÅÅÅÅÅÅ var det det jeg var!!!! Bare humørsvingninger altså! Jeg trodde jeg hadde fått innsyn i en paralell verden og noe hadde vist seg…

    SUKK! SUUUKKK!!

  17. F N I S

  18. HÆ? Har du ikke devaer i smykkene og blomsterpottene dine??? Merker du ikke sånne små greier som lissom fyker forbi i øyekroken?????
    OK, jeg la inn en liten snutt i innlegget jeg…

  19. SER du den ene delen av sydekket over for månen???? Er du sikker på at det ikke er deeg som flyr der..?

  20. Takk for nok et flott innlegg snurre..;)
    Visste ikke at de lagde perler uti skogen jeg..;)

    De du har laga var de flotteste syns jeg…masse fine i både lyse farger og de med mer farge på..;)
    Du er bare utrolig flink med det påsselenet…:)

  21. Du Annakat???? Du har aldri lurt på hva som skjer i den ovnen om nettene??
    Når det blir helt hvitt inni der og alt forandrer seg.. og det blir farger istedet for gråmatt! DEVAENE!! Lysdevaene vel!!!

  22. Flott innlegg og snadrete søleperler.
    (håper du ikke fikk «neglesprett» i hodet,da telen slapp taket….hehe

  23. OPS… krakkelskalle???

  24. Bare nydelig du som sjel og arbeidet du gjør Klem fra meg😉 Walter

  25. Synes sidene dine er kjempefine som ditt arbeide er og😉 Gode tanker fra meg😉 Walter

Legg igjen en kommentar

