FOKUSPERLER


PUH, absistensene over…

Jeg har laget masse fokusperler denne uka, til å ha i ei skål på utstillinga på Galleri G i Førde … bare å henge i et kjede eller lærsnor.

Det var godt å få søla litt. Uten søle nesten to måneder av egen vilje, det er terror det!

Syns de ble kjekke, og så er de gode å ta i!

Jeg kan ikke dy meg for dette bildet fra utstillinga… Her ligger de i ei stettskål i vinduet.

Snoping!

30 responses to “FOKUSPERLER

  1. Kjempe fine som alltid. Nesten til å spise opp!

  2. Er det ikke drops?

    🙂

  3. Åhhhhhhh! Fiiiine!!

  4. så fine jeg driver på å lage til juleudstilling min…

  5. Bevare meg vel, snurre, jeg har ikke godt av det her…hyyyl…jeg må ha hjelp til å rydde kjeller og snekre tak så jeg får begynne på igjen!

    Men til fornuft: Jeg har tonnevis av fin blåsøle på eiendommen. Hva skal jeg tilsette for å bruke den?
    Jeg vet den er god nok…

  6. (ikke si no til noen dicroic, men det er sukker med konditorfarge)

  7. De er deilige å ta på og, tunge, glatte…

  8. JO! Snabla bra for tenna…..

  9. PUH, så langt har jeg ikke engang tenkt!

  10. Annakat hadde et prosjekt på det… den brenner jo rødt og er ikke så glatt og så hard som porselen. Jeg vet ikke hvor høyt den kan brennes…. Men NOEN tonn..? til å lage perler….
    HALLO?????? fnis…

  11. Så mange glade, fine perler!
    Jeg og har hatt på noe blader på noen perler, men veit ikke helt hvordan det blir seende ut før jeg får brent det.

    I denne omgangen har jeg og prøvd meg på noe litt mer enn bare glatte runde perler, men de er langt fra så morsomme og gledesspredende som det disse er 🙂

  12. *hoppe hopp, deilige! MORO! hekta…..*

  13. 6,5: Ja massevis av tonn – det var planlagt et teglverk her en gang i gamle dager, men det ble nedstemt av bøndene som var redd for å miste arbeidskraft…og leira bare ligger der ennå…

  14. Kjempefine perler Snurre!!!
    Flotte farger og fasonger…:)
    Lykke til med utstillingen!!!!

    Pling…;)

  15. Jeg laget 70… alle er forskjellige… helt greit arbeid mens man ser på TV! Og så har jeg kjørt safe på fargene her da, ikke noen vrange…

  16. så fine Focal beads
    Lykke til med Utstillingen i Førde!!! :))

  17. Du får bare lage en sølekunstnersamling med en gedigen RAKU-ovn neste sommer… i to deler- hoho, alle får sove i høyet hos bøndene og søla får tørke noen uker mellom laging – oppbygging av en gedigen rakuovn i et hull, … og brenning…

  18. Nydelige perler(som altid)
    Gleder meg til åse noen av disse i smykker,hvis ikke du selger alle sammen da ;-))
    Lykke til med utstilling og takk for pakke.Har store planer for den FLOTTE overaskelsen som fulgte med,innlegg kommer når jeg har tenkt ferdig,hehe
    God ferie……har hatt en uke på hytta og på tirsdag kveld snødde det,så det la seg.smeltet heldigvis i løpet av onsdagen, men……regner med det komer lite snø der du skal… hihi.
    God tur!!!

  19. Takk Annakat, PUH, det var godt å få det opp, og det var bare så kjempekjekt og nydelig galleri med herlige folk.
    Og de første tingene og smykkene ahr funnet sine villkvinner !

  20. Takk brakka, japp, jeg skal lete etter potteskår… hæhæ, hvor gamle er de?? Må jeg bore hull i dem og?

  21. Nei disse blir nok ikke smykker, de er vel omtrent smykker i snor for seg selv. Men de ligger i en høy stettskål som drops, og folk får ta og kjenne på porselenet så de kjenner hvordan det faktisk er å ta på. Mange får seg en overraskelse over tyngden og hardheta, og hvor deilige de er å leke med.

    Det skal IKKE være snå der!!! IKKE!!! men jeg må kjøre over vidda…

  22. Så herlige farger og fasonger..
    Hmmm. holde og ta i, Ikke spise allså. 🙂
    Husker som barn, gikk og plukket runde små stener opp fra vannet, og holdt de inne i handa mi, de var varme og runde, Mimmre mimmre. litt..
    Du er flink vennen. Og de ble kjempefine, Lykke til på utstillinga. Ønsker deg ett bra salg, og en riktig fin dag.
    Klem.

  23. «Uten søle nesten to måneder av egen vilje, det er terror det!»

    *ler*

    Det man savner når man er uten det, er det man liker. 😉

  24. mer av utstillingen:):)

  25. Hehe, det er nesten sånn med påsselensperler og.
    Koseperler!

  26. Det er sant. Men søle er avhengighetsskapende!

  27. Nei ikke mer av denn, men et nytt innlegg i kveld.

Legg igjen en kommentar

