Snurre har knust porselenet sitt!


Skikkelig!

Man kan pinadø lure på hva slags venner man har? Vil de virkelig at jeg skal knuse alt jeg lager??? HÆ?

Men jeg lurte dem! De glemte at snurre er litt sånn resirkulert oldings, og ørlite kreativ…. Så: Jeg har laga hjemmelaga chamotte av masse «ubrukelig» porselen!

I alle regnbuens farger! Chamotte er altså leire med knust ferdigstekt leire. Jeg knuste det med glasur og alt, og fikk masse knudrete morsomme effekter med prikker… så har jeg hjulpet til LITT sjøl med slip da…

Passer fint til de nye organzaposene også! Deilig at det har blitt sol igjen!

Hoho! Syns de ble litt fine også – jeg leiter alltid etter et litt røfft uttrykk.

Og så noen perler og en masse annet fant jeg i ovnen… men det får komme siden!

MEN NÅ ER JEG TOM FOR SØLE!!! DESPERAT! Jeg har absistenser allerede! Jeg vil ha limoges!

(fnis… Jeg har god hammer, jeg kan knuse stein… og lage pulverisert…søle..)

KLEM og SMASK! !!! til Berngard og Perle for den gode hammern….!!!

Jeg får ta meg sammen og lage smykker av noe av det jeg har laga istedet.

Eller…

…eh..

http://w525.photobucket.com/pbwidget.swf?pbwurl=http://w525.photobucket.com/albums/cc335/justliss/ec9e348e.pbwNOE av det iallefall… jeg har for mye nå, hehe.Men jeg skal visst være med på en utstilling i oktober

såsåså….fnis.. TAKK brakka, dette funker bedre enn den jeg brukte før

40 responses to “Snurre har knust porselenet sitt!

  1. Det ble en skikkelig kul effekt!!!!! Likte de dypblå så godt. Vakker farge.

    Også så flink du har vært med den store steinen, hihi:)

    Ps. kommer ett sånn perleperleinnlegg i løpet av helgen.

  2. Fantastiske blåfarger!!! Også enig i at den dypblåe var utrolig fin da!

  3. Fy nå skremte du meg altså..hehe
    Det er jo bare helt nydelige ting du lager vet du!:) klem i dagen

  4. Den blå fikk jeg til for et par måneder siden, den er fin! Men den må legges i flere lag, så den krever tid. Dog: den er verdt det, den er dyp marine.

    Perleperle??? har du laget perler av kommodene dine også nå?????? fnis… VENTER!

  5. …haha…. strålende snurre.. hmm, tror nok du fikk denne eminente hammeren fordi vi kjenner deg litt godt kanskje?! 😉

    Kjempelekkert resultat!! Men du??! Var nok lurt å resirkulere dem tilbake til hjerter- husker du at du trua med å strø dem utover innkjørselen på «ex-huset» mitt??! NÅ har jeg en laaaang bjørkeallé i stedet, haha, håper inderlig for din del du ikke har så mye liggende??!! … knegg… 🙂

    …haha.. «ørlite kreativ».. dagens understatement!!!!! 😉

    Morsomt og flott innlegg som vanlig, du ruler snurre!!
    🙂

  6. Og så er jeg LITT hekta på blått, jah…. Spesielt om sommeren, litt turkis…

  7. Kjempeflotte!!!!!!!!!!
    Bruke i innkjørsel???? Hmmmm, det hadde vært fint å lage kantstener med mine stygg-glassperler!!! ja!!!! Alt kan brukes!!! men å bruke noe ubrukelig sånn som du har gjort er helt vidunderlig!!!! pene ting avler pene ting!!!!

  8. fniiis, bare bra jeg får retta opp bloggeblikket her av og til da! Å jeg lager da en del som er best egnet til å gruse gårdsplassen med jah1

  9. Du er bare rå du Snurre!!!
    Blir helt målløs her jeg sitter og ser hva du har funnet på denne gangen..:)
    Knallstilige alle sammen med et helt eget uttrykk..og nydelige farger..:)

    Jeg er nede i sølestøvet og kryper igjen for den dyktige Snurre..;)

  10. Hm *klø seg i hue*tenke*
    Jeg kasta altså masse av de bitene som ikke hadde farge når jeg knuste… mulig jeg skulle tatt vare på? Og så kasta jeg et snabla lass av de første anhenga av 10-kiloen… uten å gi dem mer enn ET kakk…
    jeg kunne foreksempel tatt vare på for å brolegge den bjørkeoppkjørselen din med mosaikk? Det blir fint og jevnt det hvite når det blir kjørt på en stund…?

    Kreativ Berngard??? Nød lærer nøgen kvinne å spinne. Jeg hadde så lite søle og måtte drøye`n….

    De steinene var søte, ikke sant? Kanke knuse….

  11. AKKURAT ta vare på… et sted i bloggen min ER det bilder av glassperler som grus i gårdspalss… lekkert i sollys!

    Vi MÅ bare kaste LITT av og til… ellers blir det en del biter man aldri blir happy med…

  12. Oj.. så lurt med heimelaga vestlandsChamott… de ble riktig fine. Gjenbruk ligger i tiden )
    Og det gulgrønne er så juicy-dæilig. Og det rååååsa er også en av mine favoritter.
    Kjenner man deg rett har du sikkert noen smykker og perler som kan tres og monteres, mens du venter på ny ladnning søle… he.. he.. prøver bare «trøste deg» :))

  13. dette MÅ VEL KALLES RESIRKULERING ANNAKAT? fNIS… Jeg er sikker på at du får til chamotte på en MYE proffere måte… jeg eksperimenterer jo!

  14. Ser man her ja!! Snurre da,, håper du får litt søle inn døra snart nå, så du ikke begynner å hamre løs på vestlandsfjellene!!! hehe Artig prosjekt… men heimelaga chamott… men pass nå på å ikke bruke opp hammeren nå da!! hehe :0) Fine farger!

  15. Kult med bildebøtta!!!!!!!!!!!

  16. Så DET er vestlandschamotte! AJ så mye man lærer på bloggen! Nå har jeg lært to ting bare i dette innlegget, knegg!

  17. Jeg har en dunk støpesøle….. men da må jeg jo lage gipsformer, og det er en prosess jeg ikke er god på…hehe…

  18. Å så herlig flink du er. Mye fint her.

    Hmm, hjerter i innkjørselen, allee. hm.
    Så for meg en lang innkjørsel
    med hjerte-LYS oppetter veien. Det hadde blitt vakkert. 🙂
    Nydelige ting du lager, vennen. Blir helt satt ut, du er jo en «Tryllekunstner» med de henda dine.:)
    Fine stenen. Ikke knuse,n. :))
    Ønsker deg en riktig fin Dag.
    🙂

  19. her var det masse flott:)du er råååååååå:)jeg har hvert i eksingedalen fra tor -fre.så nå vil jeg søle,søle:)har en drøss å pusse:(en vei med hjerter ja:)jeg har en mur med glassmykker,he,he,,halv en da.. men de har beynt å dette av:(…..herlige farger på disse nye hjertene dine….:)

  20. Det går vel neppe å gi deg papptalærkner heller, for de river du sikkert bare i stykker he..he..

    Stilig den derre greia som ruller over skjærmen med hele kolleksjonen du.

  21. Kjempeflott gjenbruk, Snurre! Kjekt med gode venner som vet hva en trenger…..Kuul spillefilm du hadde der. En av få filmer jeg gjerne ser omigjen.

  22. Bildebøtta, knegg, hodet mitt hadde ikke oversatt det enda!!

  23. KNUSTE hjerter i innkjørselen Erta-Berta!! DET er skummelt, fnis….

    Takk for nydelige kommentarer, du er alltid like positiv :-)))

  24. Jeg får noia av den derre knusingen din, men altså dette ble jo tøft! Og den derre regnbuefargede flate saken der oppe? Hva er DET? Det glitrer i det – mine kråkeøyne kaster blikket dit – jaha er det slipestøv? Hakke peil jeg MÅ spørre vettu! :O

    Den Photobucket saken er faktisk kul også. Måtte innom der og. Ble jo bare helt sjakkmatt, men happy seff. Selger du derfra? Jeg må innom heimesido di og se om du selger noe ja 🙂

  25. På et vis måååå man jo bli kvitt det rælet som ikke funker???
    .. jeg har brukt mye underglasur her.

  26. Papptallærknær???
    HMMMM
    Kan man stable dem tett og så lage en prestekrageaktig kreasjon i fullstørrelse av sånne? Fortrinnsvis uten matrester….

  27. haha det der er KORTfilm!!!!
    men altså… frigjør masse frusser å knuse1!!

  28. Døh, fru Sandri;: Man skal kvitte seg med rælet! Det løser opp og fjerner myyye gørr!

    Det som glitrer er NYE organzaposer – det er altså små vakre tøyposer man legger smykker i i smykkeskrinet så de ikke skal gnusse og ripe og lage floker. ALLE burde ha sånne – et til hvert smykke. Selge på fotobøtta??? Visste ikke at det gikk an engang jeg..ø jeg driver og fyller nettsjappa mi, men har ikke åpna døra enda… ‘Heimesida? Selge??? Går det an???? Lær meg…hehe… Den blir jo ikke oppdatert etter at man fikk blogg!

  29. Ooooh….. Jeg er helt stum…. Av beundring…;)

    Kommer innom her senere….;)

    Du er kunstner til fingerspissene..;)

  30. Er det lov å herme litt etter detta eller? Jeg ser for meg jeg får en del å knuse etterhvert. hehe

  31. Hehe, yetien, godt tolka: Jerg knuser tinga mine, ergo er jeg kunstner. Velkommen tilbake!

  32. Av REN KOPIERING av farge, form og design blir vi vel alle temmelig gretne… men det er jo en vanlig teknikk kalt chamotte å legge knust brent leire i ny leire.
    Så grensa og din egen stil må du jo finne sjøl.
    Hvis du ser på Perlehobby, Berngard, Annakat, Perleloftet, dicroic og meg så ser du at vi alle ahr vårt eget… det er å eksperimentere seg frem…det tar no tid da!
    Men jeg har kasta KILOVIS! og gitt bort en del kakka, knekt i tre til mosaikk…..

  33. Jeg tenkte mest på det å knuse leire som var glassert til chamotte og kna inni. Syns det var en morsom idè.
    Ellers så liker jeg nok best å lage mine egne former og uttrykk på ting sånn jevnt over, selv om jeg finner inspirasjon i ting andre lager.

  34. Oj, massemasse flotte saker her ja, så herlig å se at du er så fargeglad i sammensetningen- hvert smykke er jo et fantastisk kunstverk! 😀
    Jeg blir alltid inspirert og glad av å snoke rundt i bloggen din 🙂

  35. Det er sånn det skal være.
    Men det tar tid å takle materialene først. Je ghar alltid sagt at man skal LÆRE å bruke verktøy og materialer først, så slipper man tulle og rote når man skal lage… sparer tid, gjør resultatet bedre og hindrer generaltabber. Men generaltabbene…. de gjør man med keramikk, hahhh!

    Lykke til vi veeeenter på glasurbrannen din!

  36. Selger du slike fisker som var på det ene smykke ditt?
    De trenger ikke være like men ikke større.
    Bare fiskene har jeg brukt for:)
    Og hva skal du ha for tyve stykker event?

  37. Hehe, vi blogger vel så vi kan snoke det vi makter….
    jeg er tusset etter farger!

  38. Jeg har noen få fisker igjen, men ikke 20. INGEN er like!
    De er laget for hånd, en og en, og tar tid å lage i porselen… ca en uke fra jeg begynenr til ovnen er avkjølt!. Det kommer antakelig noen i nettsjappa … de er ca 1,8-2,0 cm.

  39. Så herlig ruglete de blei,helt etter mitt rufsete hjerte!!!Flinke deg;-)))

  40. Jeg lever ennå altså Lise, men PC min har crasja 😦
    hvordan gikk det med støp linken jeg sendte? hjalp det litt =:)
    ps. den der fargeklatt er miiiiitt altså! passer perfekt. stort glis

    Klem Helle

Legg igjen en kommentar

