Historien om de tre små fisk….


….de endte sitt liv på en smykkelagers disk…

NEIIIIIII!!! Det vakke sånn det var!!!!

Har du hørt historien om de tre små fisk

Som endte sine dager på en fiskehandler disk.
Men de svømte og de svømte og de svømte rundt,
for deres mor hadde sagt at svømming var sunt.
Bob bob daddy daddy bob bob zoooo
Bob bob daddy daddy bob bob zoooo
Bob bob daddy daddy bob bob zoooo
For deres mor hadde sagt at svømming var sunt.
Den ene het Pål og den andre Hans,
den tredje vet jeg ikke for han var utenlandsk..

Men de svømte og de svømte og de svømte rundt,
for deres mor hadde sagt at svømming var sunt.
Bob bob daddy daddy bob bob zoooo
Bob bob daddy daddy bob bob zoooo
Bob bob daddy daddy bob bob zoooo
For deres mor hadde sagt at svømming var sunt.
Den ene ble stekt, og den andre ble kokt.
Den tredje vet jeg ikke for den var uten lukt.
Men de svømte og de svømte og de svømte rundt,
for deres mor hadde sagt at svømming var sunt.

Bob bob daddy daddy bob bob zoooo (3x)
For deres mor hadde sagt at svømming var sunt!
Ærlig talt, den er da bedre på inglisj!!???

Down in a meadow in an itty bitty pool
Swam three little fishies and the mamma fishie, too
Swim said the momma fishie, swim if you can
And they swam and they swam all over the dam
Boop, boop diddum daddum waddum chew!
Boop, boop diddum daddum waddum chew!
Boop, boop diddum daddum waddum chew!
And they swam and they swam all over the dam
Stop! Said the mommy or you will get lost
But the three little fishies didn’t want to get bossed


Boop, boop diddum daddum waddum chew!
Boop, boop diddum daddum waddum chew!
Boop, boop diddum daddum waddum chew!
And they swam and they swam all over the dam

So the three little fishies went off on a spree
And they swam and they swam right out to the sea


Boop, boop diddum daddum waddum chew!
Boop, boop diddum daddum waddum chew!
Boop, boop diddum daddum waddum chew!
And they swam and they swam all over the dam

Help! Cried the little fishies look at the whales
Quick as they could, they turned on their tales


Boop, boop diddum daddum waddum chew!
Boop, boop diddum daddum waddum chew!
Boop, boop diddum daddum waddum chew!
And they swam and they swam all over the dam

Back to the pool in the meadow they swam
And they swam and they swam all over the dam

Boop, boop diddum daddum waddum chew!
Boop, boop diddum daddum waddum chew!
Boop, boop diddum daddum waddum chew!
And they swam and they swam all over the dam

JESS! Nå skal jeg PINADØ lage snurresmykker! fnis….!!!!!!!!!!!!!!!!


BÅBÅBBDÆDDIDÆDDI……

BÆÆÆÆRNGAAAARD????? ——- pass på bikkja!!!

58 responses to “Historien om de tre små fisk….

  1. Fiiiiisk!!!! There something fishy here…

    SÅ fine de er! :o) Gleder meg til å se smykkeresultater.

    Det er jo som å se oss som sild!! Men vi er da myyyyye flinkere til å synge??

    Chagall som fiskemat???? Stakkars lille bjefsen.

  2. Hahahaha, herlig innlegg:) Jeg trengte noe å smile av nå!

    Fine fisker du har laget:)

  3. hehe, stilig:) norske versionen er bedre:D

  4. Tihi! Trollmor har vært på fiske! Og for en fangst!!!!!! Gleder meg til å se når du har fått satt dem på linja!

  5. haha, dette var helt herlig!
    Jeg så på bildene mens videoen surret og gikk.
    Herlig liten koseaktivitet slik på morgenkvisten:)

  6. Woow..Snurre!!!
    Det er så gøy å komme innom i bloggen din for du er nok det mest oppfinnsomme mennesket jeg vet om..;)
    Fiskene er dritlekre!! Er det de glasurene du har brukt før eller er det de underglasurene du har snakkt om..??
    Uansett så var de utrolig flotte i farge og form!!!!!!!!!!!!!
    Bøyer meg i sølestøvet for deg Snurre!!!!

  7. Ho Ho Ho, har man en dårlig dag.kan man jo bare gå innom deg!!!!!
    Så flotte fiskene ble.Gleder meg til fisksmykker på bloggen!!!!

  8. Ha ha ha ha, for et kjempeartig innlegg og for noen sjarmerende fisker! 🙂 Så flink du er! 😀

    Ha ei finfin uke!

  9. snurremegrundt

    FIIIISK og de swam og de swam gjennom snurres bloggdam…
    Det ække sikkert alt havner her av smykker lengre ser du Monstermor. Men morsomme er de1 Må bare passe meg så det ikke blir HELt USERIØST….HÆHÆHÆHÆH

  10. snurremegrundt

    Smile? Halv tre om natta??? DA trengte du det!!

  11. snurremegrundt

    Næææ, den engelske er best! Boogiewoogie – den norske er jo barnehagesang… høhø

  12. snurremegrundt

    Akkurat! Vi måkke bare sutre i bloggen! ha en nyyydelig dag. I morra og!

  13. Du er et unikt menneske med såååååå mye kreativitet!!!! Jeg er helt satt ut av dette FANTASTISKE innlegget. I tillegg til nyyyydelige perler. Og hvilke bilder du tryller fram…..Nei, jeg gir meg…nok en gang så mangler jeg superlativer……..Thank you Snurre for alt du deler med oss!! Du er virkelig en friskus her inne i bloggen:)Gleder meg til neste innlegg!!

  14. snurremegrundt

    hæh! guddey annakat! Det er miks av stains, gamle og nye glasu8rer og underglasurer….

  15. snurremegrundt

    Å søren! Bør jeg produsere noen sutreinnlegg!??? jEG HAR EN masse Å FORGBANNE OG KNURRE OVER ALTSÅ!

  16. he,he,, den sangen er flott:)masse fotte fisker du har laget:)og du kan lage innlegg 🙂

  17. snurremegrundt

    Takk mairmog! Det er kaldt her vi MÅ jo gjøre ting innendørs!

  18. snurremegrundt

    Vi får da ikke mer moro enn vi lager sjøl, haha1 gjenkjente du ytlendingen forresten? Nå er det møe rart i ovn, men den ble full med noen svære perleting før jeg rakk på blunke, så jeg fikk ikke inn så mye småperler jeg ønska! Pytt… kan fyre en til…

  19. For et herlig innlegg :O))

  20. snurremegrundt

    Det blir litt kjedelig når jeg bare disker opp en rekke med fisk i bloggen da dichroic1 Hehe, ja de ble fine…

  21. snurremegrundt

    Linja??? SNØRE????? Garn????

  22. Du Snurre er KJEMPEdyktig..
    og slenger meg på kommentaren til Annakat, – du er en av de mest oppfinnsomme jeg vet om :))!!! Helt Suveren!!
    KjempeFINE fisker
    .. og Flott 17. mai innlegg rakk du også, dyktige kreative du.
    Og … Tusen Takk for mye perleSøleGodis Nyyyydelige ting i posten i dag!! :))

  23. Å vrææææææææææææææææææææl og angsthyl( jeg er fisk hmmmf)!!! Har du begynt å ete fisk nå????

    Jeg elsker den sangen og du har selvsagt klart å lage kule fisk OG fiskehistorie!

    Ellers???

  24. Hehe, dette var en opplevelse, ja! Fiskene en skitkule og innlegget utrolig artig. Lager du det i Photoshop? Hvor store har du de bildemontasjene?

  25. Fine fisker og kjempebra arrangert!

  26. *flirer*

    Morro med litt kunsthumormontasje :-O)))

  27. snurremegrundt

    hihi litt moro må vi ha i bloggtilværelsen LarienCarnesir!

  28. snurremegrundt

    Nommen klarte du å komme deg innom bloggen???

    MÅ ha litt moro når livet er litt skitt, da må man lage det sjøl..snøft…
    Og du… hehe… Da regner vi vel med at du har bunadutfordringen klar søttementai neste år da?? KNEGG

  29. snurremegrundt

    Såså, jeg skal ikke ete deg! RRRROLIG nå Sandri! HELT rolig. Disse fiskene er steikt på 1260 grader, det er antakelig heitere enn helvete, og DER havner du heller ikke! Bare vær trygg fisk du!

    Jeg har begynt å spise en og annen fisk de siste par åra, det sa doktordyrlegen til snurret.

    Åssen det går??
    jeg har for svingene gravet meg nedi jobb!
    Ja mor, jeg skal svare på den mailen, men må nytte bya mi mens jeg har sjans til å få unna noe jobbing!

  30. snurremegrundt

    Hvorfor skal innleggene bare være en kjedelig rekke med bilder? Er deet rart mange skygger unna smykkebloggene, fnis….

    jeg lager det i photoshop ja, men dette er ikke no finarbeid, jeg bare smeller dem sammen på et par minutter og jobber på 100dpi småfiler på 1200pt bredde ellerno…. det skal jo bare i nettblogg, ikke til trykk. Går man meg etter i sømmene her så ser man at det er MØE fusk..

    (men jeg KAN den skikkelige greia med Illustrator og Photoshop og InDesign altså…)

  31. fy flate du er blevet så flink med det søle, nydlige fisk, ser ut til vi alle er i fiske humør…mine er i glass.

    ps. kommer et armband i bloggen med midalder perler og sølv i kveld…*S* det tar jo 100 år å lage for hånd…

    pst…fikk tak i fusing dekaler har du prøvet dem på porselenet, disse er for glass lurte på om jeg skulle prøve dem på søle også…?

  32. snurremegrundt

    Takk og takk! VI MÅ jo lage fine innlegg, eller…?

  33. snurremegrundt

    Har du ikke laga Røtidalens Blues og slengt ut på YouTube du da????

  34. #13,5

    OK, så er jeg litt hyper da. Ingen vits i å tjore meg fast heller, for jeg må utnytte oppdriften mens jeg kan :0

    Skal til Afrika lørdan jo og den kjerringa her hakke vært uttafor Norden på en kvinnealder snart. Er helt skjelven jo – vel javel er det igrunnen støtt men sånn gladskjelven.

    Fisk er godt. Jeg skal stappe i meg masse sånt den uke ja for tenk.

    Og så hører jeg fra fiskestekern fra helvete eller den helvetes fiskestekern når det er ro og fred og løst – sånn er det med den saken 😉

  35. snurremegrundt

    Jeg begynner å få taket på det nå… gi meg ET år til…
    Jeg er veldig spent på middelalderperlene dine av søle!!! Og jeg svarte på fusing i din blogg! Det MÅ vi ha til!

  36. Dette var noe av det morsomst og vakreste jeg har sett på lenge. Du er fabelaktig kreativ. Nå må jeg synge en gang til:))))))

  37. Kjempemorsomt innlegg! Fine fisker i morsomme farger. Denne sangen har vi syngi maange ganger, for 100 år siden 🙂

  38. Ler høyt her, for ett herlig innlegg vennen…. også utrolig herlige fisker altså… Ble glad av å se dette altså!!!
    klem på deg

  39. snurremegrundt

    AAAAAHHH!!!!
    Hu er reisesjuk!
    Hu skal swimme og swimme over Middelhavsdæm
    og
    bop bop diddleladdl ete fisk wæh!
    Det er leeenge til lørdag enda… forresten har du PRØVEPAKKA??? sånn for sikkerhets skyld lissom… du kunne finne på å ta med for MYE ræl, du skal ha plass til en perleposegave til meg og vet du!
    Det er den eneste måten du kan sikre deg en fisk på! Boppoppdiddladl….

    *helvetes fiskesteiker trenger flere perler i matchende farger, enda hu har stekt og stekt…*

  40. Send meg en pausefisk. Og det litt brennkvikt. Helt seriøst! Quanta costa?

  41. #18,5

    Prøvepakket? Skjønner ikke. Pakket for over 1 uke siden knegg :0 her reiser vi lett uansett da. Går for sempli an å kjøpe seg noen plagg i ytlandet har jeg skjønt høhøh.

    Perler? Jeg skal titte etter det for snurrepurre jeg. Noe spes du ønsker du som har feid over det kontinentet der mang en gang?

  42. snurremegrundt

    Syng mer! Her kan vi ikke sitte og sutre! 🙂
    Kreativitet gir livet innhold! OG glede!

  43. snurremegrundt

    Hihi, jeg tror alle kan den, og husker du Leif Justers versjon… ?

  44. snurremegrundt

    Så bra da! JIPPI!… for det ER ALTFOR MYE SUTRING I BLOGGEN!
    Lets join the paaarty!!! (hm, det kan vel være et annet tema det?)

  45. snurremegrundt

    Pause og brennkvikt i samme setning????? Hm…
    Pausefisk???? AHA, jeg må lage dem slik at de kan stå på pinne i akvarier!!

  46. Ha ha, snurre ruler!!!

    Flotte, fine fiskene sine.. MEN finurlige, fantastiske sølechæggisen da???!!

    OG gjett hvem som fikk den i pakke i posten i dag da???! HEEERLIG SNURRE- TUSEN TAKK!!! hihi.. du er helt klart fargeklatten her på bloggen!

    Ha en flott kveld, og enda en gang tusen takk for flott pakke snurre!! 😉

  47. snurremegrundt

    Flink Sandri! men egentlig, den pakkinga er bare tull. Du trenger PPPP! Thats it!

  48. snurremegrundt

    Du mener fiskene ruller???? (jeg er ikke så god på ytnlandsslæng)…Den fossen er to min fra døra mi altså… du skjønner åssen dette foregår??

    Det var nå bra den lodotten var kommet hjem! Han kan nå vel tas løs av silkesnora og henges rundt halsen på dyret????

    Så får du passe bedre på`n så han ikke tuller seg inn i bloggen min igjen!!!

    Og PS; jeg vet du travler altså… men en liiiten f5 snart??? Perle har jo og slutta å søle! TRÆÆÆGOSTER!

  49. snurremegrundt

    PS Berngard: Var det noe ANNET i den pakka og?????

  50. Funny

    Fiiine fiisk

  51. Så utrolig artig! 😀 *bob bob dædidædi*

  52. PPPP? Pleie – Pils – Pruting og Pooling? Ke? Spøtt ut damen, jeg har notatblokka klar! :0

  53. snurremegrundt

    blubb ;-))))

  54. snurremegrundt

    båbbåbb zuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!

  55. snurremegrundt

    PASS
    PENGER
    PILETTER
    PREVANSJON

  56. å nei,snurre blir aldri kjedelig:)tror jeg må få fingen ut snart

  57. Å hei, her har jeg vært innom og sunget med to ganger før :O åsså trodde jeg at jeg hadde kommentert, men det er ikke kommet noe skrift, jo. Så nå får du en ny av meg, sent ute jeg da. treig i flesket, jeg.:))
    Kjempefine fisker du har laget. Fine i fargene, (selv om de er stekt) artig innlegg med sang. Herlige du.
    Ha en fin Helg.:)
    Berteklemm.

  58. Artig artig!! Og kjempeflotte! :0)
    MEN du Snurre!… Hvor i all verden kan man fiske slike fisk da ??? Gullfiskedammen nær Fykse har ikke slike…. :0) Og lodottChaggis’n så jo artig ut da!! hahaha Nå håper jeg jeg oxo kan starte sølingen min igjen snart… går på veggene…:0) Tålnodighet er jo liksom min «sterke» side… hehe :0)

Legg igjen en kommentar

