Det som er moro…


…er jo å lage det!

Etterpå??? Næh… ikkeno moro mer da – hehe. Utenom det man bruker hele tida da, og da har det en tendens til å gro fast.

Litt inspirert av Ann Helen som la ut tingene sine pent og pyntelig… ok, her går det visst og unna til tider. Men.. ÆH, sånn går det når jeg er ferdig med noe… det havner på en puff… eller….oppi en pose, eske..

Her havner tinga i lampene også …. hmmm… Mulig jeg bare skal lage perleremser til den gamle lampa så det ikke er plass til smykker…

OK, nå har jeg drevet og laget meg en helt ny nettbutikk. http://lise.mystore.no/

Må ta meg sammen og lage et system på dette. Men FY flate så mye jobb!

Jada, jeg har begynt… med knappene. Hm, jeg slutta visst der.

Det er FRYKTELIG kjedelig å jobbe med sånt, men den begynner å ligne noe. Mangler en del, må få inn mer øredobber, trykk av noen bilder, og store smykker, det får komme når jeg får ånden.

Jeg syns det er mer moro å LAGE ting!

SÅNN ser det ut når man setter lokket på ovnen, er det rart det er spennende..?

Her har jeg miksa porslenet med noen klumper av smelta pilsflasker, syltetøyglass, lærreimer, vinflasker.. Rufsete, og morosmme og unike ting. Det tar MYE mer tid enn man skulle tro å lage sånne. Knuse, pulverisere glasset, smelte, slipe, pusse.

Jeg har også skifta PC; og med masse roting og flytting i gamle filer fant jeg ut at jeg laget meg

Kjenner det rykker i malefingrene… HMM:.. funka den linken tro  http://www.vgb.no/30030

Er det flere som maler der ute, så vi kan lage en malegruppe med utfordringer og oppgaver?  Kommenter her da!

17 responses to “Det som er moro…

  1. Så mye fint (as always, fra Den kanten :))
    de ubrente perlene minner om Godteri, marsipan eller noe sånt … Og hjerte smykkene over lampa di liker jeg megaGodt .. ja og alt det andre også.

    og thi hi… selvom jeg ikke maler like mye mer… så har jeg ikke gitt opp tanken om å legge tilside perlene litt en dag… og male Mye igjen. jaa… noen ganger må det et spark til bak.
    (det blir litt sånn «alt til sin tid».. )
    hmmm.. kanskje det var en god ide med maleutfordringer?!! ja :)) …
    (men de greiene ligger altså litt i dvale hos meg… akkurat nå, men som alt annet… Tenke tenke tenke… :))
    Hvis jeg er barsk en dag, skal jeg legge ut «hjemmesida mi» med malerier… på blogn min…. en dag… :))

  2. Du HAR å like de hjertene – humpffr.. for du aner ikke hvor mye svinn jeg har i brenninga på dem! Og hvor mange ganger de er brent før de funker! HAHHH! *hulk*
    Jeg malte alle de årene jeg ikke laget smykker… jeg sluttet med smykker i 79, og begynte å male i 82… og påan igjen med smykker for et par år siden, så jeg har mitt på det tørre.
    KOM AN med maleriene dine! DU fikk jo HINT, veldig forsiktig, haha, i bloggen din…

  3. Her var det jammen mye fint. Det er alltid så spennende og inspirerende å titte her inne hos deg. Flink er du! Til å spille på samvittigheten min…. ;o)

    Tror nok jeg må begynne å male igjen. Kjente det rykket litt i fingrene da jeg så bildene dine på Malerbloggen.

    Appropo fint. DU ER BARE DEN BESTE!!!!!

    Tusen takk for for noen utrolig flotte perler. Den blå poteten er helt fantastisk! Den henger i skrivende stund rundt halsen min. Der har den hengt siden jeg fikk den. Og de grønne var bare nydelige.

    Og igjen; Tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, tusen, osv. takk!!!!!!

    Jeg trengte denne oppmuntringen. Var hos vetrinæren min i går. Ikke noe å se på prøvene og er fortsatt sykemeldt. Men det ordner seg. Skal bare komme litt mer i orden, så finner jeg fram perler og malersaker.

  4. Bare hyggelig kan du skjønne! En nedtur er ikke en nedtur på perlefronten uten at perlene triller de mest uransakelige veier! Så håper vi det er litt sprett i et par av dem til å ha under hodeputa, knegg.
    Mulig veterinæren glemte å kontrollere perleomløpet ditt?

    FINN fram kostene. Maling er terapi, perler er moro… Bli med å lage malegruppe. For perler er periodeplukk, male slutter man aldri med!

  5. Blir gjerne med på malergruppe!
    Tenkte å finne fram litt utstyr, bare jeg finner det….

  6. Er så deilig når jeg kommer inn på bloggen din og ser du har ett nytt innlegg altså vennen min… Da finner jeg frem kaffen og koser meg med å nyte alt du lager… Du er jo fortsatt eneren vet du…
    Jeg blir med på maleblogg om det er noen som kan organisere det altså..

    nå har jeg fått en utfordring… som jeg vrir hue mitt av for å løse, men tror at jeg har ideen, legger ut bilder senere vet du..
    men malingen kommer jeg ikke i gnag med før etter at jeg har flytta tenker jeg…
    Varmeste klemmer på deg du flinke vennen min

  7. også må jeg si at nettbutikken din er skikkelig fin altså…. kanskje jeg skal gå meg ett kurs i å kunne lage en sånn butikk ja…..
    klem igjen

  8. Se det, nå er vi snart fire fem stk, men vi må finne ut hvem som vil administrere det og har en ekstra blogg! KJEKT at du blir med!

  9. JIPPI, enda en ja…

  10. Du har alltid så masse flotte ting du snurre..;)
    Masse nydelige smykker/perler som er til å spise opp..
    Likte spesielt de grønne med svart/mørk grønn på det nederste bildet.. det var en utrolig flott farge…
    Maleblogg høres litt gøy ut syns jeg…kanskje jeg klarer å prøve ut litt av den teknikken også da..;)

  11. Og gratulerer med fin oppdatert butikk:-)

  12. Wawwww, så nydelig. Vakkre farger. Du er såå flink. 🙂
    Maleklubb høres gøy ut.
    Det blir spennende.
    Mange flinke malere utpå her…:)
    Ha en riktig fin dag. 🙂

  13. WOW for en flott nettbutikk! Masse fine varer og utrolig flotte smykker! De keramikkperlene dine er så fine atte! Ser du har noen få perler i nettbutikken din! Hva med å legge ut noen flere (hint: MANGE) sånn at sånne som meg kan gå inn og kjøpe litt artigperler av deg? Dem er nemlig dritfine!!!

  14. Den er igang!!!! JIPPI!

  15. ja, og du har jo og noe der?

  16. DEt kommer til å havne noen anheng av ymse slag, samt porselenanheng og glassperler i sett der, som passer sammen…. så folk kan designe sine egne greier.

    Men det blir ikke de særpregede perlene mine, for de er MITT uttrykk og jeg vil ha unike smykker … om du skjønner hva jeg mener. SKal ha utstilling i april.. den jobbes mot først!

  17. Jeg skjønner deg veldig godt ja. (Legg gjerne inn noen runde perler i nettbutiken allikevel, hi hi) Jeg LIKER uttrykket ditt! Flott!

    (og mumler noe om at jeg har lyst til å besøke noen med sånn brenneovn og trille og leke og søle litt)

Legg igjen en kommentar

