Porselensknapper!


Knapper er moro!

Og lager man unike strikkede eller heklede plagg, eller vever, syr… en håndlaget knapp som det ikke er å oppdrive mange helt like av…som prikken over i`en…. litt store er de og, det er ikke lett å finne…

ØØØYY! Der var jo to som nesten er nyttårsfyrverkeri, til lykke med det nye året alle sammen!

Porselensknapper er solide, fargene er brent fast og de tåler slitasje og bruk, vask, som porselen ellerss…, men jeg ville ikke hivd dem i vaskemaskina og latt dem bli denga mot metall, på linje med tekoppene mine… de tåler det kanskje, men slag vil knuse dem…

Mon tro om jeg ikke skal brenne fast litt sølv og gull på noen av dem…

Og noen er par…

Moro! Fine ble de og!

Og så kan jeg ikke dy meg for denne esken med små nyttårsbomber…

JESS! Nå venter jeg på nye anfall og innlegg fra Perle og Berngard altså! Og alle de andre sølemakerne… knegg!

28 responses to “Porselensknapper!

  1. Hehe, etter det «fargefyrverkeriet» ditt vil nok mitt innlegg skuffe deg ja… 🙂

    Knappene er kule de da snurre!! Skjønner jo nå at du ikke har tid til å feire jul, knegg…

    Jeg har malt soverom i hele dag, så veldig kreative søle/påsselenssprell får du og Perle ta dere av, mens jeg desperat prøver å overbevise meg selv om at jeg IKKE er misunnelig..???!!

    Ha en fortreffelig aften frue:-)

  2. Er det mulig å kjøpe tre store knapper av deg til min håndstrikka store grønne mm mm mm jakke??
    og hva skal du ha for det vennen?

  3. HAH, ddu glaserte de veggene med tankene, ikke no maling nei!
    KLART du er misunnelig, knegg….

  4. Jada, bare mail meg du, adressa har du…. jeg har ikke adressa di her, maskina ble smykker…knegg…

    Noen er allerede solgt, så si hvilke, det er ikke mange jeg har laget to og tre like av, jeg eksperimenterer…

  5. DE VAR NYDELIG SNURRE:)har nok mekka knapper je å .,,he,he mangen har gått i bosset,,noen venter på å bli malt å pussa,,,,,ja,ja har masse planer her,,,klør litt i fingrene ,,,he,he,,holder på å strikke hue nå:)godt nyttår snurre:)

  6. Helt herlige knapper. En må jo bli i godt humør av å bytte ut knappene i ei kjedelig jakke med disse flotte fargeklattene.Herlig:)

  7. ..innom med en svææært beskjeden og unseelig bitteliten «pling»…

    og snurre, IKKE kjeft nå da, bloggen min ble i alle fall oppdatert før nyttår, fnis.. 🙂

  8. Wow, pass på så ingen spiser dem…bruker du høytbrennende leire?

  9. Strikke???? Du skal søle du dichroic…. høhø…

    MEN ok, er du på havet med båten skjønner jeg at du ikke kan…knegg… Bare et tips: Du kan ta med en pose søle i plastposer og trille kuler….

  10. Ikke sant??? Knapper er visst noe man også blir helt besatt av, jeg kjenner litt kribling…

  11. STAKKARS Berngard, PESER jeg deg sa du???
    Tullhøna, hæhæhæhæhæhæhhæhææhæh

  12. Got it 🙂

  13. Jaa, jeg bruker porselensleire, Limoges… brenner på 1250 grader, og ofte to ganger… + gull på 800 og eventuell ekstrabreeeeenning av glasur..
    Porselenskulene tåler å bli mista i golvet, keramikken skaller om det skjer…

  14. Takk MorMonster! OG et skikkelig godt nytt år til deg!

  15. Hey du…. Skal si du har hatt det mollo!!! :0) Masse flotte saker:0) Og jammen har du ikke rett… blir nok ikke noe søle innlegg før til neste år… heheh

    Men ha en kjempeflott nyttårs feiring nå da!! Og vin er til for å drekkas vettu!! hihi Klem:0)

  16. Hm. Jeg vet jo at vin skal drekkes, nå har jeg såvidt kommet meg etter i forgårs….
    Men OK da perle, jeg skal tilgi deg for ikke å legge ut nytt søleklatteri i løpet av nyttårsaften, bare du feirer skikkelig!!!
    Og du og dine må ha en nydelig feiring, og et fantastisk perlende nytt år!

  17. GODT NYTTÅR SNURRE!!!
    Knallstilige knapper du har eksprimentert med. Masse flotte farger og fasonger. Kan tenke meg at du får omsetning på dem ja.
    En keramiker her i nerheten holder på og klager knapper for tiden. Hun selger visst til butikker og alt mulig, får masse bestillinger. De er visst skikkelig populære.
    De ligner ikke dine i det hele tatt…dine er mye mer spennende i farger og mønstre syns jeg.

  18. Herlighet så lekkert og nitidig vil jeg tro?! Du er ikke sann du snurre :)Knapper må du bare fortsette å produsere. Det blir den «nye» greia i årene fremover trur eg. Folk vil ha alt håndlaget.

    Disse burde gå unna som varme, glutenfrie brød! Syr og strikker du selv også?

    snurrepurre, jeg ønsker deg et strålende, lyst og fantastisk år du lysvesen! 🙂

  19. Flott,som det andre du finner på;-)
    Godt nytt år!!

  20. Godt Nytår, fine knapper lager jo selv det samme, laget først i leire men går over til porselen så tåler de faktisk vaskemaskinen på ull program har testet. Som jeg har skrevet så driver jeg med ny webshop i tillæg så ikke noet nyt fra meg på en stud, men der ligger en masse og venter på glasering og brenning og jeg har fått min snurrebasse av en drejebænk på plads i kælderen så mange ting på gang her i den nye år 2008….

  21. Knapper er jo kjempemoro! Ja disse kan jeg håpe jeg finner utsalgssted for, mye mer moro enn serieproduserte knapper om man har et håndlaget flott plagg! Jeg ser amerikanerne er hekta på dette… Godt nytt år til deg og, gleder meg til å se dine nye kreasjoner!!

  22. Heia Sandriengelen vår! Godt nytt år til deg og! Klart det passer meg at trenden blir mer knapper!

  23. Skikkelig stilig med sånne knapper. Kan jo livne opp ethvert plagg 🙂 Hm. Kanskje jeg skal tenke litt mer på knapper framover 😉 haha.

    Jeg vet ikke hva det går av huet mitt, men jeg kom ikke på at jeg hadde spurt hvor du kjøpte sølvtråd før nå. hehee..

    Litt gøy egentlig. Flytta for to uker siden, og bor sikkert 500 meter fra osebakken, hehe. Så dit får jeg gå nå en dag 🙂 Takktakk 🙂

  24. Takk lille MY 🙂

  25. Ja uten tvil bør de være av porselen… leira skaller lett ved slag. Jo, det tåler nok vaskemaskin, men jeg er lissom litt redd at det går te-koppvegen om de får for hard juling. Men OK; mange slike håndlagde plagg vasker man jo veldig forsiktig!
    Og jeg skal lage masse flere og i sett!

  26. Hah, da blir vi jo NESTEN naboer i løpet av våren! Grenland stein og sølv er ikke så vanskelige å finne..

Legg igjen en kommentar

