Gull og glitter (til ære for Berngard og Perle…)


Japp. Sånn er det blitt. Eksperimenter med gull og glasurmix…

Og sånn:

DE ble jo ganske hefige….

hoho…. NÅ har hun det snurremegrundt moro igjen…

SÅ var det å lage smykker av det…. jugemessemoro!

Trenger ikke så mye dill på disse…

20 responses to “Gull og glitter (til ære for Berngard og Perle…)

  1. Fiiine! Vil også gjøre sånn… Må bare vinne litt i lotto først så jeg har råd til alt utstyret…Sukk…

  2. Hm. Jeg fant brukt ovn… leire er billig..
    Kosta meg ….1700 kr å komme igang… FØR jeg fikk glasurdilla… MORO! DILLA!

  3. Kjempeflotte Snurre!

    Så det var derfor du lurte på det med gullet!! haha Skal ikke svare deg neste gang!!! hihi :0)

  4. IIIHAAAA!!!

    Snurre ruler… igjen!!!!

    ..hehe, bare et ord for dette ja: MORO!! Klart man får dilla, vi har jo konstatert det for leeeenge siden: vi er totalt ødelagte?!! Men gøy har vi det!!

    Perlene/hjertene er knalltøffe!!!
    😉

  5. Se der, jeg klarte å lokke deg ut av dvalen!
    Men nå er det jaggu din tur!! Bloggen din er jo mer utdatert enn Se og Hør hos tannlegen!

  6. Så flotte disse ble snurre..:) Stilig med sånn gull på ja…er det sånn som man bruker til porselensmaling?
    Skulle gjerne hatt en oppskrift på den deilge oransje du har fått til…og den svarte du har sammen med den;)
    Her er det snart klart for råbrann med hjerter, engler, nisser og fat…;)
    Skal på litt forskjellige messer fram til jul, så det kan være greit å ha litt juleting også..;)
    Disse flotte perlene og hjertene dine er det skikkelig inspirerende å se snurre..;)

  7. Næ, se en søleklatter med liv i 🙂

    Den orange er en Maycoglasur som heter Wild Fire. Den er hysterisk orange, og har sorte prikker… og krystaller. SÅ mikser jeg da noe ruglete sort, og noe blått, eh…æh… ÅSSEN kan jeg vite hva jeg gjør Annakat? fnis… De er brent tre ganger… Den er fryktelig var for varme, og blir beige om den får for mye.

    Gullet er for porselen, det er 800 gradersbrenning, og det lukter gamle apotek i huset mens jeg brenner. Sølvet får jeg IKKE fint! Det blir lappt og gråaktig… eller dævvflatt.

    Skal på et par messer jeg og… til Skien en tur bl.a. SÅ her får vi lage noe pent og pyntelig…. en perle og sølv og en fjerskvannsperle og sånt… driver på med det og. SKal legge ut senere.

  8. Oi!!!!

    Blir jo helt impregnert her jeg. Her var det myyyye fint! Skjønner godt at dere har fått helt dilla. Hadde jeg hatt plass, så hadde det nok blit MYE søl hjemme hos meg også..

    PS: Det er ikke no’ nytt inne hos meg, ennå..

  9. Jeg har visst allerede bestillt den Wild Fire fra SF, plusse en del andre…har bare ikke fått varene ennå..:(
    Skal ringe og purre i dag.
    Gleder meg til å teste den ut kan du trygt si…den ser så rå ut i fargen..;)
    Takker for opplysningene Snurre;)
    Ha en flotters dag!!

  10. Nei så kule de er, gøy gøy gøy, selv har der ikke blevet så mye tid til expermentering, men når har jeg fåt ny brenner og bedre gass, og så har jeg kjøpt mig tubs så nu skal jeg blæse julekugler i dag, det skal bli spennende…ellers er det jule hjerter i leire som det går i nå, har 3 brenninger igjen så er jeg færdig…suk…

  11. de ble flotte:)med gull og det hele ,,jeg har et gullglass liggene å slenge i kjelleren,,,kan sikkert brukes til noe,he,he,,her er det brenning ,å brenning,men har jeg fine glasurer neiiii,,,,,,har ting på verkstedet å men de prioterer de som har hvert der lengst og som alerede har 500 gjenstander ,,så jeg føler jeg har lite,,men ,men det som ikke kommer med til helgen ,kommer med til grigghallen;)de hjertene dine var rå

  12. HAH, du skulle lære meg alt, men jeg var bare litt forsinka med det gullet, det lå i oppgaveutfordringa….knegg. ..

    OKOKOK, men da stikker jeg alene til rotehuekaossjappa neste gang da…. Og får suge gullinformasjon og sånt der…
    Og så legger jeg igjen en sekk porselensperler.. for disse er laget av søla derfra. Den er jo ikke så god som Limoges…mye mer knuprete…

  13. HVA??? Ikkeno nytt?????? Nå går det ille sakte..
    Her i huset får gubben 20×20 cm til kaffekoppen og fjernkontrollen, resten er mitt søleområde… *hinte hint*

  14. Hm… du må alltid purre på varene, gidder de ikke sende altså… Jeg har forlengst funnet ut at det er best å gå og pelle i hyllene… og finne det jeg finner. SÅNN kunne vi dessverre IKKE gjøre hos WE, det savna jeg… Bare fargekart, så måtte de hente…

    Jeg trenger tips om en gul… har du noe Annakat? Ikke den pumpkin, som straks er tom..hehe.. men en SOL-gul som ikke blir matt, platt, grønnaktig osv…

  15. Jeg forsøker å leve opp til kvinneimaget: VI klarer å gjøre to ting på en gang. SÅ jeg lager, OG eksperimenterer.
    Så er det å forkalste de darlingene som ikke funker…hehe..
    Lager masse hjerter her og… Lærsnor, knute, det holder. De litt finere får lærreim, sølvlås, sølvøsken.

  16. Kjempefine ble de,
    flott stykke arbeid.
    du er kjempesnurremegflink.

    Ha en fin kveld da.:)

  17. Ja, gullet reddet en del perler jeg ikke var happy med, det!
    Nå driver jeg og lager smykker av hurven… ting tar tid dichroic. Jeg er på østlandet på messe når du er på messe, så jeg kommer dessverre ikke innom…

  18. hmmmm… så du tror det du ja…. haha vi får se da vettu!! hihi

    Harrytur idag…. må ha «frisk luft» vettu!! :0)

    Kose deg med søle og andre spennende saker…. Nå er ikke Thea å prate til idag tenker jeg… hu skal jo selge seg selv og sine produkter idag vet jeg… så hu kommer sikkert hjem helt skrapet for varer, og må lage masse nytt….

    jaja…. ha en flotters dag!! :0)

  19. ojojoj 🙂 Det lilla var utrolig fint!

    Jeg måtte vel hatt skumgummigulv eller noe om jeg skulle holde på med sånt. Jeg bare mister og mister perler hele tida. Mulig jeg er en rekordperlekløne. Men altså, jeg er jo like klønete ellers også, men når man skal ta opp og holde og flytte perler hele tida, så merker jeg hvor ofte jeg faktisk mister ting 😛

  20. Jeg har en gul som heter GL670 Sun Yellow og den har jeg blandet med GL614 Motador Red… slik at den blir som på sola mi..;)
    Tror ikke den røde liker høy temp, men jeg har ikke prøvd…
    Syns den gule ble litt finere med litt av den røde i, men det er jo en smakssak..;)
    Skal sette en råbrann i dag…så det blir nok en del glasering framover ja…;)

Legg igjen en kommentar

