Nye søleklatter drar på utstilling!


Jepp. Nye søleklatter, drar sammen med flere andre på 400meterskunst. Dette er et idealistisk prosjekt, med mål å lage Norges lengste kunstutstilling!

Alle butikkene låner vekk vinduene sine, til nesten 80 kunstnere, drevet av en gruppe ildsjeler. Voss KAN virkelig å lage gode og interessante arrangement. Dette varer til 11 november. Og da må jo noen søleklatter være på rett sted i høstmørket 🙂

Disse har kanskje sølevennene sett før… anhenget er tredimensjonalt og i sølv buet opp (Perlemamma, her ser du de to uthoggerne..osv…..).

Snøstorm… kanskje litt tidlig.. med hvitruglete koksgrå søleklatter med sølvvinder…

Jeg MÅ jo ha litt farger…. denne er loddet av 1mm sølvtråd, oksydert, og med en lik lås. Jeg har brukt søleklatter av porselen og noe carneol og rutilkvarts.

10 stk fikk plass…på noe drivved fra Hardanger…

Og denne har jeg fikla opp igjen… fordi den ikke hang fint. Og det er jo min egen favoritt… Trollsølv og ferskvannsperler.

Jepp, men nå er jeg tom for ferdige søleklatter, Berngard, og jeg har absistenser de luxe! Jeg vil leke med søle!

33 responses to “Nye søleklatter drar på utstilling!

  1. voss kan det ja,,,,skal si til familjen de må se på ,eller kansje ta oss en søndagstur:)fant meg først en favoritt så en til ,,grrrr,,nr 2 å det oransje likte jeg best:har råbrann nå,,skal prøve å glasere litt i morgen tenker jeg:)har så mye på gang🙂

  2. Skulle gjerne tatt meg en tur og tittet. Smykkene ser kjempebra ut! Fliiiinke Snurre!

    Monstermor drar seg i s n i l e f a r t tilbake til sin egen blogg.

  3. GJETT om jeg skal se på, da😉 Det har seg faktisk slik at jeg bor 50 meter unna der kunsten skal være!!…Heldige meg!😀 Blir morro å se de berømte søleklattene «live»! Stiller du ut allerede fra søndag av??:)

  4. Du er jo bare utrolig dyktig Snurre!!! Høres ut som en stilig utstilling du skal være med på. Skulle gjerne sett den, men det blir for langt å dra desverre;) Lykke til!!!!!!!!!!!!!!!
    Knallstilige alle smykkene syns jeg:) Skal jeg velge favoritt/er må det bli det første og det siste.
    Har begynt å kna litt leire her igjen, skal være med enda mer før jul, så jeg må nok lage litt flere hjertesmykker +++..;)

  5. Søndagen er det masse aktiviteter i samband med 400meterskunst,
    Det er stokketurer og underholdning og fester…MYE …og alt er på 400 meter… så det skulle ikke være lange turen! Jeg er i Bergen på annen utstilling og åpning osv…

    Heldige deg som får søle, jeg har ikke fått gjort NOE sånt moro denne uka…

  6. Monstermor! f5! Snilene krøp og gjømte seg allerede i august, hvorfor så treig? hehehe…

  7. Ja, nå er det satt opp! Men vi måtte dekke vinduene med plast, så ikkeno er synlig før søndag klokken 12.30, da det er åpent.
    Jeg kan på forhånd si at det er MYE flott i de vinduene omkring, og en spasertur i gatene på Voss søndag er vel verdt. Jeg er dessverre bortreist på annen utstilling!

    (Og Smykkestine, da er vi jo nesten naboer… siden jeg bor 200 meter fra nærmeste utstilling, hehe…)

  8. Ikke si KNA, jeg har absistenser!
    Jeg likte og den sorthvite, litt moro å bruke de perlene jeg sendte resten av til USA.
    Det er himla masse kunst her nå, masse kjekt!

  9. ååå.de er så flotte disse søleriene:)he,he denne helgen ,,i dag har mannen reist på fotballhyttetur,,jeg er syk bihulebetennelse…,og skulle gått på dans med en gjeng..men tror jeg holder meg hjemme og jobber med søleklattene og neglene ,,i morgen skal jeg på neglekurs :)må forberede meg til det også:)men satt i kjelleren i går litte grann ,,himmla mye arbeid foran meg,,masse til tørk,,og har en del skåler ferdig ,,,men ,virker som om jeg går ned å jobber i 2 timer så ser jeg ikke resultat,he,he,,tenkte å ta og glasere i dag..rydde vekk å fylle en ovn:)greit å få noe ferdig også:)lykke til med utstillingen:)

  10. Så artig, da!! Gleder meg til i morgen, tenkte jeg fikk ta meg en spasertur i kunsten før jeg reiser på jobb🙂

  11. Lager du slike logo duppedariuser i piksler og hva i all verden det nå heter ?
    Jeg har fått flere grå hår og er på randen av ett anfall🙂

  12. ..og jeg har ennå ikke sett det hele for jeg har vært vekk… bør nesten spasere en natt-tur!

  13. auda aueauåau.. noen sliter visst med det, jeg kan IKKE strikke sokker…
    men… det er jo sånt jeg lever av… det er jobben min…!
    Ligger link til nettsidene mine med info på sida her. Bare å maile meg det du vil ha svar på, så skal jeg svare så godt jeg kan.

  14. Smykkene kom så godt frem på den måten du har utstillt dem. Jeg skulle alltid kvise inn flest mulig smykker for å vise frem alle og så syntes ingen. Og jeg gjorde det hver gang og…

    Det nederste var nydelig!

  15. Du skal vel være glad du finn holde deg innendørs med det grufulle været som var i helga… Lite folk på messa og, det blåste jo kattunger og små sure søleklatter!
    Tror du har masse varer nå altså.. Jeg skal en tur i Grieghallen når det er oppe, håper jeg.. så da veiver og søleklattehilser vi nok🙂
    Den kjelleren din høres stadig mer spennende ut vettu… Neglene sliter jeg mer med, *glane på slipetuppene sine*

  16. Hei på deg snurremegrundt (NÅ var jeg flink nå som ikke kalte deg sølemegru… knegg, knegg!!)

    Høres knallbra ut den 400 metersen , tror selvsagt på kjemperespons på dine fantastiske smykker- folk MÅ da ha vett på å kjenne igjen noe eksepsjonellt når de ser det??!!
    Sukk, Perle og jeg burde heeeelt klart vært på ekskursjon til Voss nå ja…??!!

    Gi oss noen oppdateringer underveis da??!
    Masse lykke til Snurre!😉

  17. Trollsølv og ferskvannsperler; den var fin gitt @/ skulle hatt en sånn.

    Kanskje jeg må begynne å lage sånne jeg også ;o)blir litt påvirket av å titte innom disse herlig perlebloggene!

    Ønsker deg en fin dag :o)

  18. fy fa….. du imponerer meg like mye hver gang vennen…
    helt superflotte smykker du lager!!!!!!!!!!
    lykke til med salg….
    varm klem på deg

  19. Herlighet snurre, jeg dåner!! Det første svarthvite smykket er RÅTT!!! Sikle. Men den toern du. Altså – må være en schlager for S/Mere? Jada, den var og utrolig stilig, men ser veldig fali ut:)

    Lurer på en ting du kloke snurrepurre. Tror du man liker mer jordfarger med årene? Er det noe som følger alderdommen at jeg plutselig liker jordfarger mer og mer?

    Får du solgt noe via utstillingen?

    Har ikke glemt dæ trollkjerring, tida bare FLYR!!!`:0

  20. Sukk, jeg gjør det fremdeles, i allefall på bord og sånn… så klarer ikke folk bestemme seg.
    GJORDE? Det høres bra ut, da klarer du sikkert å beherske deg da….hehe….

  21. Hei sølegard! Jeg var sikker på du satt til halsen i …mødd!
    Nå jobber jeg dum datajobbing her, og utstillinga har jo knapt vært oppe 24 timern…hva vet jeg…hehe

    Og fliiink sølegard å få på plass de glassfata! Når får vi oppdateringer…?

  22. Den er jo til salgs gjennom 400meterskunst! Håndlaget sølv, håndlagde perler, som er umulig å lage to like av..

    Bare bli inspirert du! Men ikke kopier!

  23. Takk for det AnnHelen, håper da jeg og… litt moro med den slags annerkjennelse vet du…

  24. Der skulle vi ha vøri, Kal’… Det ser ut som et kjempearrangement!
    Skitkule sølvkomponenter. Den låsen på det øverste smykket (sirklene), er det en kasselås du har laget, eller er det krok bak, eller…? Hæ? Hæ?

  25. Jeg har det MORO nå, mere moro enn jeg har hatt på åresvis, siden tiden de siste månedene har gitt meg lov til å herje på dette viset :-)))
    Om jeg selger noe vet jeg ikke, det har vært oppe under to døgn, får da håpe de får noe til å gå, jeg vil lage en NIB av denne 400meterskunsten, det er ganske fantastisk omkring der nå!

  26. Jordfargene, eller i allefall de mer avdempede, der knallfargene kun glimter tror jeg vi velger når vi eldes litt ja… vi har jo ikke behov for å gå rundt å være oppmerksomhetsskilt eller sjekkeobjekter eller finne livet i verden som tenåring…. behøver ikke være så synlige. Selv VIL jeg ha fargene, men blander dem ned..

  27. Rondeller Perlemamma… hehe… ikke rundinger eller sirkler… 5 cm og 2,5 fra den uthoggern du veit…
    Jeg har brukt flat tråd og laget 1cm brei hektelås på baksida.. 1mm blikk på den flate delen. Kasselås tar for lang tid… til dyre gullsmykker, ok da… men ellers…snøft…

  28. Si meg… Selger du smykkene dine i butikker eller??? Disse var bare smellfine….. Wow!!! Sier jeg bare…..;)
    De er jo kunstverk, hver og en av dem….;) Og de bør selges deretter også…;)

    Ble inspirert her…. Men kan så lite om dine materialer…. Pokker!! Hehe… men seff… kan jo bruke inspirasjonen jeg fikk i andre sammenhenger….;(

    PS: Du kan med rette kalle deg smykkekunstner…;)

    Klemmergoe Yetien….

  29. Hallå snurre!

    Innom for å si at jeg lever, hehe, såvidt??! 😉

    Endelig fått søla litt nå så jeg,deilig?!! Hvordan går det med 400 metersen??! Krysser fingra for deg vet du, regner med at smykkene dine «spruter» ut!!🙂

    Puh, jeg har nå fått levert glass OG kurset ferdig, men jeg SLITER med de STORE smykkene jeg skal lage…. vennligst kast et par tonn inspirasjon min vei. På forhånd takk!!! (jeg vil bare glasere jeg, med en gang de små «trolla» kommer ut av ovnen og jeg har fått sett fargen og jublet/ hyyylt- da er de ikke så morsomme lenger:-(

    Nei, får ta et skippertak vel?!
    Snakkes:-)

  30. hehe Yeti, jeg har jo ikke laget slike mengder før nå…de søleklattene.. Men jeg har fått dem inn i galleri, har fått en agent, og to til står i kø og venter på å få fyllt hylle/skap for salg…
    Jeg syns jo faktisk de er fine sjøl, det er noe man ikke ser på folk hver dag. Og så lenge klattene er håndlaga kan ikke folk herme seg ihjel heller!
    Takke takk… kunstner, knegg… litt vanskelig det…

  31. Ja nå kan jeg åpne ovnen om et par timer… PUH. Det var moro å få søle litt igjen… en måned siden sist tror jeg! Aner ikke hva som skjer inni der heller, jeg ønsker meg flere tette glasurer, har for mange transparente…

    DU veit åssen det er… når jeg har laget noe, er det ferdig, da kan jeg putte det i en pose, og glemme det. Men nå har jeg sortert denne haugen, og noe skal hit, noe dit, og noe til galleri, og noe samles til utstilling.

    Spruter ut? Jeg fordrar jo ikke gå ut å selge dem, jeg vil baaaare lage…hehe… vil jo overlate det til andre, får du ikke laget alle de smykkene galleriet ditt vil ha, kan galleriet ditt hente dem her… hehe, inspirasjonen min vil jeg ha for meg selv takk! Jeg leter etter NOE mer…

  32. Marit Skaug Selbæk

    Tjolahopp, tjolahei på deg du kreative!

    Jeg smugtitter på alle de skjønne sidene dine hver dag!Kkan ikke unnvære dem. Jeg kommer alltid i godt humør av det du skriver og viser av din kreativitet enten det gjelder smykker eller foto`s. Ha en skjønn påske enten du kozer deg med glade smykker eller solen?

    • Så kjekt! Og så så gammelt innlegg, det er slett ikke alle som gidder rote seg sååå langt bakover i bloggen!
      Husk å bli FAN av Trollsmed på Facebook! Der havner jo nyeste tingene…

Legg igjen en kommentar

