Smykker! Smykker! Smykker! – Søleklatter FERDIG!


Smykker, smykker… MASSE smykker! Endelig, her kommer de fineste smykkene.. av porselen, glass, ser du noe av metall, så er alt sølv, ferskvannsperler…

Hodet mitt har vært fullt av porselen som har blomstra og grodd i flere måneder….

Dette har håndlagde satelitter, påsselensperler og små tekstlapper i sølv. Håndlaget kjede i nakken… bunadtypen.

Vill og galen, hehehehe… jo, det er altså navnet…står på de små pinnene i sølv…

Underveis fikk jeg noen AHA-opplevelser…. HUSKER du det Perlehobby??? fnis…. PLING! lissom… stjerner i øya og magiske ting skjedde i ovnen og i potteplantene, utenfor min kontroll….

OK; jeg er «relativt» glad i blått og underveis forelska jeg meg i Duncan Midnight blue…. jeg tror det skinner gjennom…

Aiai, mine smedfingre vil være med i bloggen ja, og en sølvklump  ….godt nedslipte fingre?… Her gjaldt det å teste ut form, farge, glasur… i gladmix etter fattig evne. Og ikke minst, materialer…

Dette har jeg kalt Skjold og stein. Det er laget av porselen i mange farger, en drivvedbit som er godt behandlet så den er vann og tørkesikker, sølv, unakitt, småstein og resirkulert glass. Og ferskvannsperler og noen krystaller.

Og så kalte jeg dette DRULL fordi jeg ikke vet hva det er… men det er mattsort og sølv og lyseblått… Her gjelder det å få brukt bitene med hardt tilvirket porselen ja…..

Også de sorte og hvite… og lett…..rosa?

Rosa er ikke farlig Ærede Perlehobby, den trenger ikke bli babypink, og brekkes den litt mot lilla, er den NYDELIG…

Eller mot gammelrosa…?… den er tøff og modig den fargen.. her er VilleVigdis…(Vigdis er forøvrig en villkvinne 😉 ) alle disse smykkene har jo egne navn….

Av ti kilo søle klarte jeg å få til 144 porselenssmykker. Det ble behørlig talt forrige tirsdag i følge med en skvett (eller var det ti…) med vin og noen venninner.. . Selvsagt har jeg spedd på med perler og sølv og glass….Alvedans….

Og en gudinne.. Øving gjør mester, men det tar tid… dette var noen av de første….

Det er disse og… belg og bølger og himmel og hav…

Men det tok litt av uti prosessen…

Hmm… det er tydelig, jeg kommer meg, og får fremdeles ikke mer moro enn det jeg lager selv…… Moroklumper er navn på det der over denne ja… Og ville vigdis…ja…

For man får absolutt ikke mer moro enn man lager selv.. *host*… Dette smykket heter Fiskerfruens søndag. STORT er det og… fisken kan fjernes, da er det pent og røfft. Og burde være en KLAR gave til FruHobbygalfisker fra en fiskegal gubbe… Jeg tror jeg var litt lei en periode, og MÅTTE gjøre no gærrnt.. men det er faktisk knas på !!!! Kjempeknas!

Det ble noen armbånd også.. Og et raust stort smykke med trebiter, sølv…og…de porselensperlene jeg slet og slet med samtidig som Berngard slet… med det oksydpulveret. Grrr… For en kamp….

Ja….og de vakreste ferskvannperler i vårlig lysegrønt, sølv i kruseduller og håndlaget kjede bak, sølv mellomdeler og blad, og litt resirkulert glass. Trenger jeg si det… Smykket over heter THERESE I SKOGEN.

Men hør nå Berngard…. denne glasuren er DRITLEKKER, er den ikke?????? Og når jeg fiksa på de der med den oksyden du vet… med glasur…. ble det slik: Og heter Blått hjerte i cognac

Det neste heter forresten Huldras søndag…. og har noen skikkelig morsomme perler… Denne liker jeg selv…

Mer fra det grønne …Å rope i skogen…det er denne…

Og mens vi er inne på flere raders… de er veldig fine på!!!

OBS, der hang det flere gitt…

Hm… dette svever visst litt….

Det var den barbiedukka… En bevinget tanke…kommer her:

Vi lander i Egypt – papyrusens hjemland. Med sølv og håndlagde glassperler… og ferskvannsperler…

De grønne og orange fargene er FINE, her er Energimånen….

..og Skjult Perle … Hmmm.. rare perler som ingen vet hvordan blitt til, det er noe magisk i ovnen…

Gjemmelek kalles dette…. i grått og sort, og en gyllen ferskvannsperle har gjømt seg…inni… Pokker heller, det er fint…

Og mens jeg er inne på slike organiske former, og litt naturfarger… litt BRUNT, og en selvlaget donøtt (grrr, jeg kan ikke donøtter) men av gjenvunnet glass kan jeg…de  som sensor Perlehobby liker så godt og vil lære…, litt beige….. og RÅÅÅÅSA, med hvit porselenslås, langt fra sukkersøte greier nei…… det er veldig fint på…

Perler er en morsom hobby! JA! Perlehobby er gøy! …og dette smykket…heter RosaPyntebjørn….

Og så plutselig litt ØREPYNT! (hørte ikke?) (har jeg ikke laget mange nok?) KNIPS…

Jo, det ligger visst flere her… Men dette:

…er øredobber i sølv og farget tromlet porselen. Og en morsom glasur fra Duncan….  og så noen lilla og grønt og sånn…. laaaange kroker.

PUH! La oss gå tilbake til halssmykker…

Det feminine x – heter dette – i rosa, grå, sort og  amethyst….

…oi, der kom den om igjen…ikke den råååsa…men den skjulte perlen- – –  den er jo også ganske fin…

Mens vi er inne på det orange…

Burning Love heter det, og kan deles (og jeg er dessverre dessverre nødt til å skifte de lange til NOE kortere..stoler ikke helt på dem) …heftig…farge?? Matt sort, knallorange og gult…

Litt kjekt å kunne variere. Den minste delen står helt greit alene.

Her er en Fiolett spiral… med perlemorskjell og ferskvannsperler…

Og så to litt store tunge smykker, denne blå er en av mine egne favoritter… (hvilke er dine?)

HIMMEL – Dette er jo et HAV av smykker… og her er Bobler i Hav.. Med masse luksusperler med farget slip og farget porselen..og sølvfisk.

SÅ da må denne hete  Fjøresteiner..

Og…. disse to, er  i MINE private-øyne-bestiser….  så enkelt var det…Turkis donøtt med snurr – med håndlagde oksyderte sølvbiter og ferskvannsperler…….Og…den neste som er den SISTE…

OK da, siden jeg likern sjøl… *headbang*… masse trollsølv, håndlaget alt sammen, inklusive kjedet bak. Og så masse ferskvannsperler i ymse fasonger.

PUH, jeg trenger ferie… Og jammen ble det med gårsdagens innlegg 144 smykker…. Noe av dette BØR bli julegaver…

SENSORER: Det ligger noen biter igjen her og der, men jeg lager ikke noe for å lage noe av dem, fordi de lissom ikke henger harmonisk i hop. Noe må jeg ha å jobbe videre med, for dette er så gøy, at det slutter jeg ikke med. !

Perlehobby, du skylder meg en HAMMER! Jeg har BESTÅTT oppgaven, dermed basta! (mumle)! Og Berngard, du slutter IKKE å lage smykker for dette skulle væer til INSPIRASJON.

(Og Monstermor, tell smykker, de gjelder som ET smykke pr innlegg i snurrebloggen, så f5 gjelder ikke på snurrebloggen..på måneder… :-)))))) knegg….

Jeg ønsker meg masse tilbakemeldinger om HVILKE du liker BEST i dette og det forrige innlegget, det lærer jeg av, sjøl er jeg jo et troll etter kjempestore smykker… så hint et par i kommentarene da…

De aller fleste kan du se nærmere på HER: http://www.justliss.com/10kilo/ Der ligger de i store filer med grei oversikt. Noen er visst knipsa et par ganger, men PYTT. Og nå må jeg vel på jugemesser for å selge dem også! Slik at enda flere blir glade for de morsomme kulene  :-)))) WHEEEEEEE. Noen (7 av disse) skal være med på kunstutstilling, men det oppdaterer jeg innlegg med.

PUH! 🙂

78 responses to “Smykker! Smykker! Smykker! – Søleklatter FERDIG!

  1. HAHA, lagt ut klokka 00.00 den 15. oktober 2007, knegg! God natt folkens!

  2. Fantastisk! Her er det så mye flott at jeg har nesten ikke ord. Jeg falt pladask for Blått hjerte i cognac, men det var utrolig mange flotte smykker. Dette må ha vært en enorm jobb!

  3. Nå har jeg scrollet så sakte jeg kunne nedover sida for at det ikke skulle ta slutt:-)
    Ser mer og kommer tilbake med kommentar. Dette er sykt festlig…

  4. fy flate jeg er måløs, super grattis med opgaven, det bestod du med glans…
    når ønsker jeg deg al lykke til med å for solgt alt sammen…..

  5. Wow! Glad for at jeg ikke har vært fornuftig og lagt med enda:) Her kan jeg sitte lenge og beundre.
    (Og så var jeg visst utlogga)

  6. Perlemammas ti på topp-liste over snurresølesmykker:

    1.Huldras søndag. Absolutt.
    2.Det du hadde under engletemaet i fellesbloggen. Det er vakkert.
    3.Det rosa og oransje med ”belg”, under Drull
    4.Burning Love. Skjønner ikke hvordan du får til de sølvtuppene.
    5.Gjemmelek
    6.Det turkise og oransje under ”belg og bølger og himmel og hav…”
    7.Bobler i Hav
    8.Det siste turkise med snurremotiver
    9.En bevinget tanke
    10.De firkanta øredobbene med lange kroker
    11.Biene med filigransvinger

    (Jaja, så ble det elleve, da, det var veldig vanskelig!)

  7. Og så glemte jeg å gratulere med ferdig jobb. Nå får du vel abstinenser. Resultatet er imponerende, men det visste vi jo på forhånd.
    Jeg har forresten lagt ut et innlegg i bloggen min:-)

  8. Det er et av mine favoritter og… den blåfargen er bare NYDELIG. Men de perlene er hersa med og brent 4 ganger, så det MÅTTE bli fint til slutt.

    Bare la deg inspirere, det er myyye enkle perletrederteknikker her :-)))

  9. Hehe, jeg måtte jo forsøke å gjøre det festlig… Jeg syns jo aldri det tok slutt sjøl heller…
    Kos deg, jeg har kost hekken av meg… Men jeg var L E I de bitene på slutten og ville bare lage flere…

    Men NÅ MÅ JEG SOVE møte i byen i morgen.

  10. Nå har jeg sittet og scrollet opp og ned mange ganger. Jeg finner flere og flere jeg faller for. De hjerteøredobbene er nydelige, men blir de ikke tunge å ha i ørene? Stjernene og snurreøredobbende er også flotte. Og Bobler i vann, og de blå og grønne helt først og de blå og sorte under Drulll og de på det neste bildet også, og, og, og. Det er så mange flotte her at jeg nok kommer tilbake og beundrer mange ganger.

    Som du sikkert har skjønt er jeg spesielt glad i blått. De blåfargene dine er bare helt skjønne!

    Nå må nok jeg også sove, god natt!

  11. Oi! Her var det altfor MØE å fordøye så tidlig på morraen… :0) Se det ligger mange uke med massemorro her, og ikke minst frustrasjoner!!! hehe Dette innlegget må studeres enda mer litt senere idag, men oppgaven har du i allefall bestått med suuuuuperglans!!! -og selvsagt så skal du får en NY hammer!!! hehe -Siden jeg er sikker på at den ikke blir brukt på disse emnene!
    Kommer strekere tilbake med oppdatert kommetar jeg! Så får du ha en strålende dag, og forhåpenligvis et hyggelig møte senere idag! :0)

  12. Å takk og takk ANN, jeg er en trassig dæven og insisterer på å lære ting grundig når jeg først er igang… Dette ble lnoe mer enn forventet da…knegg.
    Jo jeg har noen åpninger ut for å selge dette både på kort og lang sikt.. så oppgaven skal jeg klare å finansiere… det har gått med en del sølv og tid og findings og glasur og strøm og tid tid og mer tid….

  13. Jeg håper du har lagt deg NÅ da….? hehe… elelr er oppe igjen. Bare moro at du blir inspirert.

  14. Nydelige greier til inspirason…:-))

  15. Hm… da er vi ganske forskjellige i smak…og bra er jo det, siden jeg er så schizofren med det jeg lager, hehe…min favoritt på 6.plass og ikke mine andre favoritter på lista engang, flirer.
    Jeg skal maile deg åssen du skal lage tupper. Det er litt fiklete og mye filing… men det er jo så dekorativt. Trådene utenpå brenner og vrir jeg først før jeg lodder dem på så de blir ganske organiske og rot-aktige….

  16. PUH! Det eneste jeg tenkte på på slutten var LA MEG FÅ LAGE NYE BITER for jeg har en IDE??
    hehe… og så være NØDT å bare lage ting av de bitene jeg hadde ferdige… uansett… Kan du tenke deg å ha begrenset med perler Perlemamma og MÅ bruke bare dem…knegg…
    Men absistenser??
    Jeg har 20 kilo NY LEIRE….nei…25…*host* knegg…KOmmer nok til å plage perlevennene og sølevennene med MER søle fra snurrebloggen ja…

  17. Så kjekt at du har hygget deg 🙂
    Øredobbehjertene er ikke massive hele hjerter, de er buet inn på baksida, så de er ikke mer en halvannen til to mm tykke… så det er ikke så tungt. Hele hjerter hadde ikke gått i den størrelsen det har du rett i… med mindre man er en elefant…
    Så lenge jeg holder hullene langt inne på godset, og det er kraftig der hullet er går det helst bra.
    Og nå må jeg flyyy…VINKEVINK ha en hyggelig dag!

  18. Du Perlehobby, du skal ha takk for det….hihi… for du vet jo åssen vi pleier å ha det på morgenen her når vi åpner mailene fra deg og tømmer kaffen i fanget og putter brødskiva i øyet???
    OK, jar har bestått, PUUUUH… da kan jeg dra til byen. Jeg vil ha favorittlista? Det lærer jeg av…
    Jeg trenger en ny sånn hammer (bitteliten) med flat smal tynn dingst på ene sida!!!!

  19. Wawww, og Woww, her inne gnistret det i farger noe såå fint og vakkert. Du er ikke sann,Du er flink.,,Men nå vet jeg hvor jeg skal sende alle som spør etter julegaver;/ideer, ihvertfall.
    Ønsker deg en strålende dag i solen.
    Klem. 🙂

  20. Den siste blaa, huldra og den med stort solvfarget midtstykke og masse perler, er mine favoritter. Ogsaa dyp blaa med cognac, fordi fagene er saa saftige.
    Men aerlig talt, det er saa mye fint!
    super jobb og supre bilder du har laget og satt sammen. Som det blaa med en rosa blomst bak. Lekkert!

  21. Dette er det vakreste jeg har sett – ever –

    1Gjemmelek i grått og sort – helt utrolig…
    2Det gule med den magiske store, tiltalte meg veldig – det er årets høstfarge…
    3Turkis donøtt – fnisende fristende…
    4RÅÅÅÅÅSA…
    5Å rope i skogen – jeg er forelsket i skogen…digg!!…
    6Terese i skogen – jeg får åndenød – kanskje det skulle vært på 1.plass, men her jo så mye flott at det er bare tull å sette opp i rekkefølge sånn – tull – alt er nydelig – alt…bortsett fra den lyseblå som henger sammen med flere…
    7Ville gammelrosa Villkvinne skulle stått innimellom alle andre, for den er til å ete opp 🙂
    8For ikke å snakke om den sammenrulla dingsen du holder i fingrene på bilde nr 4samat smykke under hånda di der – fytti asså, det er bare så vakkert….

    Grattis med ferdig overstått førsterunde (?) Du er fantastisk morsom i din formsans og fargevalg***

  22. Vet ikke hvilke superlativer jeg skal bruke på dette jeg Snurre. Visste jo at det kom til å bli flotte smykker av alt du har laget, men dette overgår mine villeste fantasier…;) Du er bare rå på å lage perler og hanheng i porselensleire….og ikke minst på å sette dem sammen til flotte smykker!!!!!
    Fikk masse inspirasjon her og gleder meg til jeg kan begynne å kna litt igjen…må bli ferdig med diverse prosjekter først..;) (har store abstineser nå)
    Å finne en favoritt er fryktelig vanskelig syns jeg. Alt er så fint…men jeg er jo veldig svak for grønt og blått..;)
    Likte godt det første grønne smykket…spesiellt det hjertet;)
    Lenger nede er det et med grønne lange blader…det falt også godt i smak;)
    Blått hjerte i cognac og Huldaras søndag var også nydelige…help!!.. jeg har lyst til å skrive opp alle jeg…;) Turkis donøtt med snurr….jammi jammi!!!!
    De små fluene/biene er bare hærlige:)
    Og den knallorange…hvordan får du til den…??;) Det var en utrolig flott farge sammen med den matt svarte og gult..;)
    Skal nok inn her og se med jevne mellomrom ja…blir jo i godt humør av sånne flotte bilder..;)
    Vel bestått Snurre!!! (med fare for å blande meg inn i sensuren…hihi..)

  23. Da kunne jeg bare gå å grave meg ned…… Dette nytter ikke. Hvordan i heite skal en stakkar tørre å legge ut et nytt innlegg etter dette??????

    Rett og slett fantastisk, Snurre!!

    Det er så myyye vakkert her. så jeg klarer ikke helt å plukke ut noen favoritt.

  24. burning love…. yes
    og helt ordløs her altså…. mister nesten motet jeg… men skal se det som inspirasjon altså…
    du er eneren vet du!!!!
    varm klem på deg flotte kvinne

  25. En ting er sikkert. Jeg hadde med STOR stolthet kunne bære flere av disse smykkene.

  26. Elsker bare det smykket med grønne «blader» som er over biene der du har skrevet alvedans over! lekkert! 🙂 og det med rosa ferskvannsperler med «jordklode»sølekladd som anheng! me want! hehe huldras søndag er også en favoritt hos meg! og energimånen! og bobler i hav! og ville vigdis! og.. og.. og.. og.. puh! de er alle utrolig flotte! men de jeg har nevnt nå er absolutt de fineste etter min mening! 🙂 du kan være stolt av deg selv! kjempebra jobba! 🙂

  27. Og en fortreffelig «ferdig-med-utfordringen-dag » til deg fru Sølemegrundt, fnys, kan ikke hete snurre lenger du nå vettu!!!!

    Jeg er heeelt enig med min medsensor Perle, dette er så mektig og fantastisk at det må fordøyes i flere porsjoner… nå uler jeg og småkrapylene mine til Jessheim, og etterpå kommer det en favorittliste ja… hehe, hvis jeg klarer å velge, og klarer sikkert ikke å begrense meg til 10!!!??

    Og du, du var vel fryktelig usikker på om du hadde bestått eller ikke??!!…knis…
    😉

    Flinke, flinke fru Søle:-)

  28. «Sykt festlig» …. haha, du er nå festlig nå da…. det var moro, og et slit… mest moro tror jeg…

  29. Takk! Ha moro!

  30. Ikke overdriv nå ertaberta, send dem heller rett il meg på shopping, så slipper de forsøke å lage maken!
    Inspirasjon er lov, kopiering …er en gneldrete uredgjerlig snurre vettu…hehe…

  31. FY F::N Det er det råaste jeg har sett.
    Du skulle se Monstermor er inne i dyp depresjon, bare sitter og depper nå.
    Men jeg MÅ bare si det igjen.»DET ER DET RÅASTE JEG HAR SETT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  !!!!!!!!!!!
    Hva har du gjort med fruen min vill ikke gjøre noe mer siden hun har sett alt du har lagd. Masse gratulasjoner fra meg

  32. PØØØØ, hun er inspirert og sitter og knurrer, og lurer på åssen hun skal klare å lage jevne fine smykker istedet for mine rare sølehauger!

    Hun har bare å være inspirert… :-))) For man blir inspirert av å se moro….

  33. Skal prøve og få litt fart på fruen, men trenger nok hjelp fra deg hihi…
    Det er ikke ofte jeg blir imponert men nå er jeg nesten målløs av alt som du har lagd.
    tror jeg kunne tenkt meg og kjope et til fruen

  34. Hmm… av og til velger du helt motsatt av hva jeg forventer av deg lissom…. den med alle perlene…hm…

  35. Hehe, hva MENER du jeg skal svare til den kommentaren da Annakat? *denge hue i veggen og se stjerner*
    takk da…. ler….

  36. ????????
    Tørre???? Hallo, lets get inspired!
    Sett igang, lag smykker og utvid grenser og prøv ut talentet ditt frue!
    Så skal jeg heller komme noen ganger om dagen og trykke f5 på bloggen din jeg…. heheheh….

  37. hoho, ja du måtte velge den, med all den spruddelen din :-)))))

  38. Du er STERK monstermor, de er snabla tunge… tenk alt det glasset da… ;-))))

  39. ‘det heter alvedans… jeg skal lage flere sånne… de er moro å lage, men det tar litt tid å lage alle de bladene, og jeg har en tendens til å ødelegge dem ved glasering… dont ask why…. hehe

    Moro at du liker herjinga mi :-)))

  40. Du er ubeskrivelig! Har aldri sett maken til snurr og fantasi! Ikke nok med at smykkene er vakre, men du fotograferer dem jo så vakkert, at en kan få tårer i øynene.Tusen takk for en innholdsrik blogg. Ha en herlig dag:)

  41. ååååå.måtte inn igjen..å se den første grønne var flooot:)og alle andre da:var i bergen på keramikken i går..åååå laget 2 lysestaker og non hjerter,,,og du skulle sett de tingene som lå der.,,havfruer,,sååå flotte ,,,en hun har laget 100 engler ,men hun selger hvist alt hun lager,,heldiggrisen:)å skal jeg snart i gang å jobbe

  42. Dette var helt sinnsykt! Så mye flott skal man lete lenge etter!

  43. ja der er så mange fine men her er så mine favoritter.

    som nr 1 Burning love
    nr 2 Gjemmelek
    nr 3 vill og galen
    nr 4 Huldras søndag

    disse 4 og flere er helt specielle unikaer og jeg liker å ha kunst rundt halsen…

  44. God morgen 🙂
    Jeg får fnatt … spoink … og det som verre er snart. Jeg leter etter hjerteformede ett-eller-annet spenner (?) som kan brukes med silkebånd til å lage kort / invitasjoner med og tusslet inn til deg siden du er så kreativ – i håp om at du kanskje vet hvor jeg kan finne tak i noe slikt. Har søkt på nett , men får utenlandske sider som er svindyre. Sukk ……

  45. God morgen fru Sølemegrundt:-)

    Nå har jeg sittet en god halvtimes tid og kost meg med smykkebildene dine og en kopp kakao. Endelig fikk jeg litt ro til det…

    ….det er så overveldene flott dette her. ALLE smykkene er jo like gjennomtenkte, like unike og har like mye sjel, så jeg synes nesten det er leit å plukke «favoritter» her- men av alle de nydelige smykkene tror jeg at jeg ender med denne «tier-listen»:

    -bilde nr. 4, det som «smedefingrene» holder på-det er bare gøy!!

    -selvsagt Therese i skogen: unikt smykke, det er heeelt annerledes, og det liker jeg!!

    -det enkle rett etter «Therese»: smykker trenger ikke alltid å ha «masse» for å snakke til deg og være vakre…og glasuren ja…sukk, smelt!!

    -Blått hjerte i cognac- er bare ikke mulig å komme utenom dette…fantastiske farger sammen!!

    -Gjemmelek- helt spesielt, føler at det er et av disse smykkene som vinner seg mer og mer etterhvert som du ser det!

    -RosaPyntebjørn MÅ jo være med, bare det at du kan lage noe så vakkert av råååsa kvalifiserer tvert!

    -Burning Love er heller ikke mulig å unngå… det suger jo bare tak i deg:-)

    -Bobler i hav… egentlig ikke min «stil» i det hele tatt, men de pååååsselensperlene der prata til meg (de og!!)

    -Energimånen er det også noe heeelt eget med synes jeg!?

    -Trollsølv og perler- genialt..måtte bare være med på listen!!

    Sånn, puh, vanskelig!! Og denne listen er fortløpende etter bildene, jeg vil ikke rangere dem. Mange av disse smykkene er så forskjellige, men ALLE er vakre!!
    (..og ørepynt-biene dine er utsøkte og gøyale så det holder:-)

    Snurre- kan bare si at jeg gleder meg videre, det aner meg at vi har bare sett den spede begynnelse her..hehe, gjett om det da blir spennende å se fortsettelsen!!!
    🙂

  46. SØLEMEGRUNDT??????
    GROMPF
    Men det er jo hyggelig at du har tid å rive deg løs fra glasset, og kjøre bil så du får tenkt sånt…haha!

    Klart jeg er i tvil om jeg har bestått, det er svære tekniske høl i påsselenet, men jeg har fikla det til… Men jeg ser jo fremgangen veldig fra de første og til de jeg gjør NÅ.
    SØLEmegrundt??? N E I , dette er snurrebloggen! Her snurrer alt LITT!

  47. Hmmm… og det TØR du si offentlig??? Det er bare et smykke den damen kan bruke av alle disse her.
    Og så forelsket hun seg i det mattsortorange hjertet som jeg så hysterisk satte i Burning Love, det MÅ jeg forsøke å få til flere av, kanskje hun engang lager et smykke til deg av et sånt… hihi…

  48. Takk skal du ha katten, du vet jo at jeg lider av langt fremskreden fingerkløe :-))))

  49. Måtte innom å kikke litt igjen. Og igjen og igjen, og igjen, og igjen, og igjen, og igjen, og igjen, og igjen, og igjen, og igjen, og igjen, og igjen, og igjen, og igjen, og igjen, og igjen, og igjen, og igjen, og igjen, og igjen, og igjen, og igjen, og igjen, og igjen, og igjen, og igjen….

    Klarer ikke å finne noen klar favoritt. Men her er noen av de jeg likte godt. Det er ikke noen rekkefølge.

    «Burning love»
    «Blått hjerte i cognac»
    «Gjemmelek»
    «Therese i skogen»
    «Turkis donøtt med snurr»
    «Stjernevei»
    «Bølge»
    «Engler og prinsesser» selvfølgelig

    Og flere av de med snorer og sånt. Er jo så glad i blåtoner Og så er det flere som er utrolig vakre, men de har jo ikke navn..

  50. jammen jammen, jeg var i Bergen i går jeg og… løp omkring i flere timer.

    Og jeg så jammen meg en del fint jeg og, en mann fra Os som laget noe…wowowow…
    Og akkurat nå lager jeg …30 engler jeg og. sukk. Noen får veldig..mørke vinger.

  51. Snurre, du er ikke sann! Er du klar over hvor mye astmamedisin det gikk med før jeg kom til bunnen av dette innlegget? Jeg mistet pusten i ett sett! I morgen reiser jeg hjem etter fire uker borte og da er det rett på hodet i leire og glass…

  52. Hei Snurre!

    Du er utrolig dyktig og kreativ!! Du lager så mye lekre smykker her! Det er ikke lett å velge en favoritt :-)), men no har jeg altså forelsket meg i «Bobler i hav» «sikle,sikle»…hehe…
    På sterk 2 plass kommer Turkis donøtt!
    Ellers liker jeg godt drull, ville vidgis, blått hjerte i cognac, egypt, det rosa med brun donøtt, det feminine x, fiolett spiral, og headbang Kjempetøft!

    Men hvordan i alle dager får du tid til å lage alt sammen? Jobber du fullt i tillegg, med famile og alt? Eller har du bare vanvittig mye energi??? Hehe…

    Følger med på smykkebloggen nesten hverdag! Du og dine medvirkende her er alle kjempedyktige, og jeg gleder meg til neste kreasjon!

    Klem fra Ruth
    (ivrig smykkelager, men ikke på vgblogg)

  53. Det var en vanvittig fin kommentar da valmuen… vi er jo også litt enige om den skævven… og alle de rare kreka som er der.. fant du innlegget mitt litt lengre nede?

  54. Når jeg sier sinnsykt i heimen glaner gubben….hehe.. Men OK da, det ble LITT gale…

  55. BRA! Jeg lærer masse av tilbakemeldinger som dette, takk ann 🙂

  56. såså, ta det rolig nå.ta frokostkaffe først… jeg tror jeg gav en løsning til deg i din egen blogg… 🙂

  57. he,he,innom igjen:)fikk 20 kilo porselen leire i dag og er litt vanskelig å jobbe med synest jeg:(,,du lager engler du og ja,,jul,jul,,,var i keramikkverstedet i går og ble engleinspirert og havfrueinspirert ,,det var en der som holder på å lage 100 engler..hun er så flink,,..jeg måtte gi meg for i kveld ble dårlig i ryggen ,,men i morgen skal jeg kose meg igjen med leira,,,…neste gang du er i bergen må vi ta en kaffe sammen:)

  58. OK berngard, jeg tar den der som BESTÅTT jeg altså! NÅ lager jeg engler med sorte vinger, er det OK???
    Det er litt kjekt at noen av dem går igjen som favoritter, da vet man jo det….

    SÅ får vi fortsette å søle, og jeg heter fortsatt IKKE hverken sølemegrundt eller sølekjerring, haha!!!!

  59. hehe, tenkte meg du var våken enda ja, fru SØLEmegrundt…knegg…. !!

    Selvsagt har du bestått, Perle har talt, og jeg har jo okket og oiet meg slik over fabelaktige resultater at jeg trodde det var ganske så innlysende??!!! 🙂

    Hygge deg med englene dine da (hehe, selvsagt må dine ha sorte vinger..?!!!:-)
    Nå skal jeg sette på ovnen med noe glasurtjafs, og SÅ er det natta for Berngard.
    Hjelpes meg så fort kl. blir 6 på morra’n… uff, gruer meg alt. For gjøre som mamma alltid sa hvis jeg var skikkelig trøtt: sove 7 kvarter i timen!!!..hehe…

    Natta;-)

  60. Hallo, skal du ødlegge tellestatistikken min komplett monstertotalt nå????

    Men tusen takk for at du laget en sånn liste… :-)))
    Mulig det blir et lite hjerte til deg som trøst en eller annen gang likevel!

  61. Vettu hva? Slutt med alle de medisinene, pust litt sitronmelisse og peppermynteplanter, og sett igang.
    VI kan ikke være mer utålmodige for å få deg inn i sølevennene våre og delta på utfordringen SOL!

    Forresten, her jeg nå oppveid kompleksene mine for det smykket du laget, det fantastiske som ligger i en skilpadde????? hihi…

  62. Jeg har vært såpass lur at jeg har vært på de sjappene med bil…det er TUNGT! Nå har jeg forsøkt Limoges fra WE, en fra ScanForm og paperclay fra Hobbyimport. Tenker jeg får skrive en sånn erfaringsartikkel på min magre grunn i sølevennbloggen om det… De er jo veldig forskjellige… og så har jeg forsøkt et par kilo vanlig leire, rød og hvit, men det kommer jeg ikke til å kjøpe inn…
    Jeg lager engler, og nå har jeg nappa vingene av dem flere ganger, og ender opp med MØRK GRÅ… så rart..?
    I natt har jeg sprengt flere hjerter, jeg heiv dem for fort inn i ovnen, det ble jo full rulle der… fikk ødelagt et par engler og.. SÅ nå har jeg lært DET..igjen!
    Og, ja vi må ta oss en kopp kaffe en dag, jeg er jo jevnlig der nede, spesielt tirsdager.

  63. # 11. Gnistrende snurremegrundt.
    Ugh ugh, meg ikke kopiere, meg meget snill indianer, meg binde alle til totempelen og gi de til snurre, så de kan velge selv..:) Allså nå har jeg vært innom siden din på minst 6. gangen. må bare se og se,(ikke røre) se meg mett.:)
    Du er jo max flink. bilde nr. 2 hadde noe «indiansk» over seg, .I love it.:)
    Ellers blir man helt satt ut, så mye fint på en gang. KJEMPEFLINK.
    Og jeg overdriver ikke..Og ønsker deg lykke til på utstillingen..
    Ha en kjempefin dag i solen..
    Klem.

  64. Jaja, jeg har jo sprengt hjerter så jeg skal ikke si no mer… og vær nå grei Berngard,
    …og…*hulke* jeg er ikke søøøøøøøøøølemegrundt…hehe …bLir nok nattskift i natt og. Jeg legger meg jo rett før du står opp!

  65. Huldras søndag og burning love ble favorittene mine,etter knallhard kamp med mange verdige kandidater.Du er en mester i smykkekunst.Jeg tror jeg ville neiet for deg,hvis jeg traff deg 😉

  66. he,he det må du gjøre skrive om leira,,srengt hjerter ja,det har jeg gjort å..nå har jeg en råbrann på håper den går bra..tirsdager passer flott,,send en mail når du skal nedover,,vi kan jo gå galerirunde:jeg har nettopp hatt besøk ,,har bursdagmmnå har alle gått og har lyst å gå til leira,,men skulle lest negleboka,,,skal på kurs i morra:=)og jeg har en sånn dame kropp på do,,min lillesøster sa ,så fin pus du har på badet har du laget den,,,,,folk ser så forskjellig en ting:)

  67. Jammen, hvorfor lager du deg ikke en smykkeblogg da??? Det er jo ganske moro, med utfordringer og tilbakemeldinger? Hjertelig velkommen med deg, et er så enkelt at! Og ingen forpliktelser, bare sosialt og moro.

    Takk for god kommentar, det er alltid gøy når folk liker det, og man trenger litt push når man sitter med nesa i perler og søle!

  68. hehe, smørre rundt et tre med perlekjeder og danse søledans rundt?? knegg… Nå blire gøy her. Bare fortsett å la deg inspirere du…

  69. Bursdapakkesang?????????

  70. Hei, snurre…(eller var det søle?!.knegg.), løsriv deg fra dyna nå da!!
    Vi må inn og kauke bursdagssang for Monstermor!!

    Og forresten: God morgen:-)

  71. Hm…. kan vi ikke lage en bedre løsning enn sånn neiiing, spør heller hva jeg kan hjelpe deg å fikse, så flirer vi og løser perleproblemet..???

    takk for skryt da— 🙂

  72. Jeg la et innlegg med et utspill i sølebloggen jeg…

  73. Harru busjdah?

  74. sOM DU BRÅKER bERNGARD, NÅ HAR JEG HERJA MED DE SVARTVINGA ENGLENE MINE HER I TO NETTER!

  75. Issss Berngard, fy som jeg stokka bokstaver, det vakke meninga å kjefte på deg!

  76. Ops.. feil sted

  77. sniker meg innom igjen for å nyte synet av dine kunstverk vennen… og gir en varm klem i dagen på deg

  78. OJOJOJOJ!! Så sinnsykt mange vakre, nydelige, fantastiske farger og perler og fargekombinasjoner skal det vel ikke gå an å finne i et og samme innlegg??? Jeg er meeeeeektig imponert!! …og jeg har myyye å lære….! 😉

    ..vet ikke heller om det er så populært å kommentere innlegg som er over et halvt år gammelt, men jeg bare gjør det likevel 😀

Legg igjen en kommentar

