Hjerter. MASSE hjerter….! Og noen roser siden det er lørdag… Søleklattutfordringen 5


Hjertelig velkommen til snurrebloggen!

Noen hjemme på en lørdag? Husket å kjøpe blomster til din kjære, eller deg selv??? Det er så koselig å få en uventet bukett… også på en lørdag…

En bukett hjerter er litt vanskelig å gi vekk. Men de fleste har vel et å dele… Akkurat nå har jeg veldig mange her…

Men de er litt søle…..porselen. Hjerter er ikke så lett å få fine, og jeg tror jo at alle hjerter er litt rufsete i kanten… litt prøvet…på et vis… Men innimellom ganger dukker det opp noen som nesten hopper…

Noen vil kanskje føle seg fanget… men blomster kan løse masse floker..

Litt urolige hjerter… kan med litt omsorg vise seg fra sin beste side..

Hm… jeg aner ikke hvordan jeg fikk til det der… de er sikkert svidd mange ganger, og det så de har kjent det…

Noen healende hender kan være det som skal til. Jeg har noen her…

Underveis har disse blitt både brent og utskjelt og kasta og fått nye sjanser…

Jeg er litt usikker på disse, de er unge og umodne, så ingen vet hvor de havner…. men akkurat når det gjelder hjerter, kan de godt være litt…

..grønne og umodne for å utvikle seg…

Ikke sant??? Man vet ikke hvordan det gikk til, og det skjer ikke likt to ganger…sukk…

Det blir som å lete i en glasurkasse etter noe av gull… noe man ikke skjønner…og så er det bare å peise på lissom…

Med fare for å bli brent….. eller bli kald….

Et hjerte er et hjerte… og vi har alle våre farger preget av den behandlingen vi har gitt det…..det kalles livets lære…..

I morgen begynner jeg å vise FERDIGE smykker i bloggen … sølesmykker. Jeg begynner med de enkle, de litt ville og utemmede første jeg laget… dem som er surret fast med lærreimer og satengsnorer og hva jeg måtte ha funnet… Og plutselig husket jeg hvor moro det var å lage buketter.

Hm.. her er en bukett ferdige hjerter…

Og du… HUSK å ta med blomster hjem til din hjertens kjære i morgen da… før du kommer tilbake i snurrebloggen … 🙂

Jeg har forresten i utgangspunktet laget to typer smykker… ..slike med snorer og lær -mer SOMMER og HVERDAGSSMYKKER…og de store med perler,, sølv osv. Ja, noen mindre og….

Får først gjøre oss ferdige med disse hjertene….

De har fått sølvtupp, med eller uten scwung… og lærreim med sølvlås og en liten charm. Reima går to ganger rundt halsen om en vil det…. Så får vi se hva slags galskap snurre har vridd sammen i morgen…

43 responses to “Hjerter. MASSE hjerter….! Og noen roser siden det er lørdag… Søleklattutfordringen 5

  1. stum av beundring vennen…. du er best!!! utrolig vakre hjerter altså… også skriver du godt.. så jeg benker meg ned m kaffen og koser meg når jeg skal inn til deg ….
    ha en strålende dag min venn

  2. ÅÅÅ, snurremegrundt, her var det mange vakre hjerter!!!
    Ble helt matt her jeg, flinke, flinke du!!

    🙂

  3. Her var det mye vakkert. Tror jeg må komme på kurs til deg en gang 🙂

  4. Jeg er hjemme 🙂
    Og jeg kjøpte blomster til meg selv i går,jeg !

    Nydelige hjerter med flott og tankevekkende tekst gjør dette til noe mye mer enn bare et «se hva jeg har laget innlegg» 🙂

    Håper du har en fin helg og gleder meg til å se ferdig monterte hjerter !

  5. Så koselig AnnHelen! Håper du snart får tid til å kose deg med litt smykkelaging og, for det gjør deg glad!

  6. Takk Berngard, men du skulle da ikke bli matt, du skulle bli glasurblank og snill og fin.

    Stikk og shop deg en svær bukett roser nå da!

  7. Her var det mye fint å både se på og lese. Blir helt stum jeg.

  8. Næmmen hei magdalena, jeg har vært og snoktitta på det fine turkiskjedet ditt!

    Kurs i søle… å grøss, da må du spørre noen med flere års erfaring gitt.. Å vri tråd kan vi heller vurdere engang…

  9. Da var mn hjemme fra kose-tur til by’n… og så rett inn på Snurrebloggen… men skal først innrømme at det ble dårlig med roser på meg eller snuppa hehe … Men vi har kost oss kjempemasse da!!
    Skal si du har laget masssssssssEEEE flotte hjerter her Snurre… trodde jeg hadde kun en favoritt blandt hjertene dine, men har funnet 2 sikre, og noen sterke kanditater her ja… noe som er morro med denne type hjerter, er at man lager ikke 2 like… de er jo knadd sammen èn & èn for hånd… :0) Skikkelig flotte var dem ja! Hilser fra Snuppa og sier at dem er fiiiiine!! :0)

    Ha en flotters lørdagsettermiddan og kveld, så er man på kikker’n her i morgen også!! :0)

  10. Åååååh…her var det mye flott å se!!!! Helt utrolig hva du får til med den søla og tilbehør. Nydelige hjerter du har laga…er selv en smule hjertegal vet du…hihi..;) De hjertene med sølv på var bare rå!!! Masse flotte glasurer har du fått til også…det blågrønnehvitesvarte med hvit perle i enden var bærre lækkæert!!!…og det blåorangegule med sølv…jammi jammi…;)
    Men vanskelig å velge her…for alt er jo superdupert!!!!
    Blomster har jeg ikke plass til i alt rotet her, men jeg kommer sterkt tilbake når oppussingen er ferdig!!!;)

  11. Næmmen! Fysj og fysj, for noen vakre hjerter!

    Det blå med orange og gult… Helt fantastisk!!!! Kan du holde av det til meg?? Pliiiiiiiiiis’a.

  12. magdalena sier hun vil på kurs til deg…i går satt jeg å tenkte det samme – holder du kurs?

    her var det så mye vakkert at jeg vet ikke helt hva jeg skal si….

  13. Så BRA! Jeg fikk ikke blomster enda jeg hinta, han glemte det… så jeg må finne noen pinner i skævven sjøl!

    Litt mer moro å vise ting med litt dull rundt, i MORRA blir det dessverre verre… hehe

  14. Å, så mye fint! Skal nok sende en blomst ja…. på MMS vel å merke…. En deilig påminnelse, selv midt på dagen :o)

  15. Ikke bli stum da, bli inspirert til å lage fine ting!

  16. Døh, trille, jeg får ikke til hjerter sånn som deg, noen er REINSPIKKA FLAKS!!!
    Den renninga…fåkke til igjen, og ikke det vårgrønnaktige heller… snøft.

    Flere av disse er muligens forresten denga og knust eller svidd om igjen etter at jeg tok bilder, men så har jeg fått til noen nye da, driver og letere etter NOE i hue som vanlig….

    Men du… du har jo teknikk for å lage marsipanroser… Hvorfor ikke søleroser og søleroseblad, DER har du jammen noe å lære oss, og ikke minst, fargene..
    KJekt at du finner et par favoritter…btw, det ander meg at det er det der røde med grønt og sånn.. hehe…

  17. wow altså du har virkelig fåt det til, etter min mening, mange vakre hjerter, men et som jeg specielt falt for var det blå med orange og gul og sølvspis, det var helt fantastisk…

  18. Det er noen få heldige der… og jeg har hamra masse…
    Det grønne er gøy, men ÅSSEN?? hahaha…
    Det hjelper jo alltid å dulle til ting, så de blir brukbare.
    I morra blir det ikke mye dull…mest snøre og snor..
    Ikke blomster? Iss…. du får trasslage en svær porselensvare og plassere foran enkelte….hoho!

  19. Herlighet, disse bildene er jo bare en fryd for øyet, selv for en som ikke har peiling på perler.

    Fortsatt god helg!

  20. Uinnlogget MadJoy 🙂

    Hei, finner ingen mailadresse hos deg, men lurer på om det er frekt å spørre hva det «svidde hjertet» med sølv på rota koster… ??
    Håpefull hilsen fra MJ

  21. Fysj, det hjertet som du mener er blått, er sånn der MATT SORT glasur med noe orange og gult… tror fargen lyver litt på det bildet.

    Men jeg har laget et enormt svært digert toraders monstersmykke av det, som skal være med på en lokal utstilling som kalles 400meterskunst…..så jeg har lissom ikke kontroll på det lengre.

    Bare spør berngard hvor gale det er, hun ler ser ihjel igjen…

  22. Filler’n å! Da får jeg vente til jeg finner no’ annet. Snufs.

    Monstersmykke????

  23. jeg har kjøpt roser i dag:)for noen flotte hjerter,,ble helt matt her;nydelige er de,,,heier på deg:)har satt den lille smykkeovnen på nå for å prøve en ny glasur jeg fikk i dag:;)slår den opp på 1200 grader ..og slår den av..håper det er nok herding:)åå må nok gå over å se på dine flotte hjerter igjen:)

  24. Her er det mange fantastisk flotte hjerter. Jeg falt spesielt for det røde hjertet ved mobiltelefonen og en del av de mellomblå hjertene på bilde tre. Det blågrønne hjerrtet på det nest siste bildet ser også helt fantastisk ut. Gleder meg virkelig til de neste innleggene ogs

  25. Nå har jeg gått og gledet meg i hele dag til titte inn i bloggen din =:D
    nam her var det mye flott(som Altid)…..sikle
    Jeg falt helt for det flate hjertet men en turkis perle i midten og prikker rundt…for ikke snakke om det blåglaserte med sølvspiss m/orange perler i og…bare en til a – det der blå grønne med hvit perle under…stille sukk + et til
    Jeg gleder meg nesten ennå mer til i morgen kveld! =:D

  26. På et litt annet vis… men det tror jeg vi tar på privaten… 🙂

  27. hoho, ikke bare meg som kaller det svidd da… Men jeg har satt det inn i et digert smykke… det skal på en utstilling, du får følge med mandag og en dag utover uka
    Urgh.. jeg er ikke klar med alle filene enda, masse digitalt arbeid bak, må passe litt på gubben innimellom og…

  28. BRA! Blomster er godt! Mer blomster!

  29. Hm, enda en som mener det er blå… jeg må visst fikse den fila, det er matt sort… Det er ganske kult, men nå vet jeg hvordan det lages, så jeg skal forsøke noen flere…MINDRE…

  30. VELDIG stort monstersmykke…knegg… Men jeg har flere hjerter på halvbeddingen her, litt mindre enn det der, for det er større enn på bildet…

  31. :-)))))) såså, dette er jo bare begynnelsen….

  32. SÅ deilig! DU står på som en fykje du og ja, jeg venter på nye innlegg!
    Skulle hatt meg et par nye glasurer sjøl her og..

    Så nå har jeg mekka litt på inllegget til i morra med snorer og stæsj… Men liker best mandagsinnlegget her selv.

  33. Jeg er målløs!!! Innlegget ditt spruter av energi og glede. Så mange vakre bilder, at jeg nesten glemmer at du har laget dette selv. Du er superduper og gir meg masse lyst til å fortsette å søle. Mine hjerter blir aldri perfekte, men jeg tar dem som det er.Nå må jeg gå for leira venter………………..

  34. Mobiltelefonen min får litt hjulig av det, det er vel litt heavy…hehe…
    Man måtte jo rådfære seg med Perlehobby hvordan hjerter egentlig lages… det er pinadø knep det og, og det lærte jeg jo omtrent etter at de ti kiloene var klare.. Men jeg tror det dukka opp noen bedre hjerter etterhvert….

  35. #13,5

    Ok, da følger jeg med vettu` :-))

    Ante meg at dette nok var eslet til noe større, men jeg falt bare så pladask for selve hjertet og ikke minst beskrivelsen 🙂

  36. Vakre hjerter og vakre ord. Tenker på hvor mye arbeid du har lagt bak, og blir litt sånn stum…

  37. Det er jo mobilen mine! 🙂

  38. Ops, her var kommentarer jeg ikke har sett…
    Ja da har du nok hatt en del moro i ettertid likevel 🙂

  39. Vi venter med lengsel og smerte på at du skal bli sølevenn og delta på sølevennbloggen! Jo, dette er moro… kom igjen.. 🙂

    Lage sjøl er jo moroa! Ferdigkjøpt er kjedelig når man oppdage det…lissom..

  40. :-))))

  41. :-))))

  42. Marit Skaug Selbæk

    Tjolahopp, tjolahei på deg du flittilise!
    Du vite at jeg MÅ BARE innom alle disse skjønne hjertene dine hver dag!

Legg igjen en kommentar

