Idag: Brenneneslesuppe.


Nytt sjansen, neslene er på sitt fineste. Lekre små grønne skudd, proppa av vitaminer.

Ut i skogen! Husj, ikke sitt her og blogg…

Mens man venter på inspirasjon til en perlevennoppgave kan man kanskje finne litt inspirasjon også. Dette er jo urmat….naturlig…osv.

Eneklt som bare det!


Fææææri… Nesten.

Slafs.

God apetitt.

Og så var det å tenke på perler og smykker og porselen og en oppgave jeg virkelig sliter med… jeg kan ikke lage nussebullegreier altså…mmfrrr…..

Inspirasjon… KOM:….kom…..

Oppgave: Babygutt… Jammen herregud… jeg kan ikke med unger…liker dem ikkeno særlig engang… *snurre*knusestein*mumle***

OK god middag!

23 responses to “Idag: Brenneneslesuppe.

  1. mmmm.middag? hva hjelper denne suppen mot??vanndrivende ikke sant…og trøste ,trøste …jeg også er litt sånn tom…også disse jjjjj glasurene som ikke vil.uuuh..jeg holder faktisk på med en glasur jeg ikke vet brenntempraturen på ..iriterende..må nok ringe we:(

  2. Nammmmm, ser jo godt ut da! Men hvor i himmelens navn finner jeg en frisk bekk her midt i tjukke Oslo?

    Stein er det nok av. Hm…asfalt heter det visst.

  3. snurremegrundt

    Er det ikke non relativt reine fossefall i akerselva nå?

  4. snurremegrundt

    Omtrent samme greia her.
    Nesle har masse jern, og jeg vegeterer..man blir fort litt slapp når nivået synker…

  5. Å du fikk gress til å se fristende ut!!! Slurpe det kunne jeg ha spist… Var det nærbilde av selve brenneslen? Så jeg ikke forgifter samboeren min og meg selv???

    Gulrotstaver som pynt fikk suppen til å se særdeles delikat ut…

    Må prøves!

  6. #2 Joa, men gidder ikke å bli voldtatt. Jaffal ikke i dag…

  7. ..og psst…den stavmixern minner meg stygt om noe jeg har lengst inne i skapet.

    Går på duracell og blir kun brukt til å piske krem med for tia.

  8. snurremegrundt

    Med de bunadsproblemene du har, er det ikke sikkert du er så lett tilgjengelig lengre vettu….stor og sterk….. *trøste*

  9. snurremegrundt

    Gress???? hæhæh, cafemocca da, dette er ville grønnsaker! Uforedla og uten gjødsling og genmanipulering! Og frisk luft og sunnhet…den gassflammen får deg til å se litt ensidig på naturen nå…hehehe…

    Neslesupper er faktisk godt det!

  10. snurremegrundt

    Det er jo det jeg sier, du er kjempekreativ, NÅR kommer flere perlekriklerier frem i bloggen din?
    Perlebikini?
    Perlestingtruse?
    Perlesusp…til grekern…han kanke si du ikke bryr deg…?

  11. Hmmmm. Skal nok få prøvd ut denne oppskriften ja. Har tenkt på å lage sånn suppe i flere år. Det vokser noen eklinger i hagen. Men fortjener de å bli suppe?? Oki da. I gryta med dem.

    Oppgaven denne gangen er ikke lett.

  12. Konglomeraten

    Det er kjempegodt!

    Sundt og deilig både som suppe og stuing, og det samme med løpestikka…mmmm….
    Konglo må visst lage mat nå ja.

  13. snurremegrundt

    Ja, det er monstermora si det!
    EN monstermor tar kanskje ikke vekk brenninga engang! Sett igang, sundt og godt! sesongen er over før du tenker…

  14. Joda. Brenninga skal vekk! Falt i et brenneslekratt da jeg var barn. Auah!!!

    Jeg er ikke så tøff som nocket mitt. men dere skulle møtt datter’n min! Hun er tøff, hun!

  15. Hmmmm… må innrømme at jeg er litt skeptisk… men kommer du, så skal jeg holde det jeg har lovet! Skal da servere deg brennesle.. hehe Kan jeg få gulrøttene??? de vet jeg at jeg liker… hehe Og tema-smykket…. trodde jeg hadde ide jeg… helt til en sånn metall-bamse dukket opp… grrrrr. ville lage ett bamse hode i keramikk… men ikke nå lenger… har en ide til som egentlig er ganske tradisjonell, men strever litt med utførelsen der… MEN SKAL/ VIL få det til…. må bare få «putre» litt… hehe
    Men du !!! Hvorfor liker du ikke barn da??? Sikker på du og barna kunne funnet på sååååå mye artig med hammer!!!! :0) hehe

  16. snurremegrundt

    OG som burgere…. miksa med en del annet, (skvallerkål, syreblad…) sjekk vegetarsidene på hjemmesida mi, der er oppskrift. NYDELIG, men de må være nystekte.
    God middag!

  17. snurremegrundt

    Min ide putrer og brenner i samme ursuppa som brenneneslene – he he he he… Her kommer ingen lyseblå swarovskier og nussebulleorganzasløyfer inn nei…..(mumler og putrer)

    Det er ingen selvfølge i at man syns unger er det herligste i hele verden, uten at man må forklare det? Hvorfor liker ikke mange fisk?
    Jeg er frivillig barnløs, og det er alltid nok av dem som låner vekk unger eller tantebarn for kortere ellr lengre stunder – som kan bruke en som klatrestativ eller frisersalong dersom en slags tvil om at man føler rett skulle dukke opp…. Da husker man det igjen…
    Jada jeg har undervist kunstskole for barn og kalles tulletante.
    Men nei takk. Små doser holder. De tar jo alt for mye tid som man kan lage noe morsomt!

  18. :0) DU har vært borti barn ja!! hehe… blir spennende å se hva som koker….. Mine dyr ( med og uten grillspyd) er litt vanskelige, så det får putre videre litt… ta det frem senere og se om det er mørt nok da… :0) Så kan jeg glasere perer og dekorere boller og krus så lenge… kanskje jeg skulle stertet opp snurreskiva i morgen…???? Hmmm… :0)

  19. Hopla du hadde neslesuppe på siden din i går!Jeg lagde også det i går og godt var det . Jeg serverte med egg og grovt brød. Nydelig vitamintilskudd, men du hadde da foreviget det så FLOTT!

  20. snurremegrundt

    haha, ja jeg måtte jo det, enkelte her inne har ikke skjønt at det er mat, de kaller det ugress og gress og uhyrer og det som verre er! Forsøk burgerne og…de er skikkelig gode når de er ferske.

  21. jeg lager min på hvetemelsjevning jeg, ellers ganske så lik!

    Foreløpig har jeg bare kokt rabarbrasuppe, men til helgen blir det nesle!! Nyyydelig så den ut!

    God natt og sov godt!

  22. snurremegrundt

    Jeg er ikke glad i hvetemelsjevning, syns maizienna lager en mindre klissete suppe. Og så er det det hvetemelet som så mange reagerer på.
    God middag!

  23. når blev jeg sulten igjen når må jeg ut…

Legg igjen en kommentar

