DUP Det Umulige Prosjektet


Omsider….

FERDIG!

Jeg skjønner ikke at jeg MÅ hive meg på sånne prosjekter. Det tok to dager og 50 gram halvannen millimeters seedbeads og noen meter grønn, oliven og gyllen perlewire. En neve ferskvannsperler og mengder av crimps, krystaller og noen rare morsomme «dråper» med snodig farge.

Jeg ville hatt en modell med skikkelig hals, skårne skuldre, gyllen hud og sølvgrønn kjole uten stropper, så hadde det nok kommet frem, det ble stort…og…argghh..umulig å kopiere. Jeg sleit som føkjen med å få det til å henge i hop samtidig som det skulle se tilfeldig og fritt ut. Symmetri, rette linjer og geometri er ikke mi greie…jeg må HERJE. Og det har jeg gjort her.

Jeg trodde aldri jeg skulle bli ferdig å tre blanke folierte seedbeads…men det ble nå fint, med de store rustfargede og sølvfargede ferskvannsperlene.

Tre store ringer gjør det regulerbart, og en kraftig sølvkrok i nakken med en krystall dinglende 12 cm nedover ryggen.

PUH. Nå tror jeg de neste ukene går med på å tre perler på snorer og avslutte med en crimp og dælje det inn i en pose med en vanlig lås….så slipper jeg å tenke.

Skulle ikke tro det var så masse arbeid!

Ikke system, NEI !

23 responses to “DUP Det Umulige Prosjektet

  1. Fy søren så lekkert!! Utrolig flink du 🙂

  2. Hjelpe og trøste! Du tar motet fra hele gjengen….

  3. Bare lurer på en ting…. Slår denne ut i tolla på Gardemoen ??

    Yetien…..

  4. Slå ut….haaah… den er svevelett…knegg, men….den kan kanskje slå ut en toller om han liker pynta kvinner….

  5. Neiiiiida!
    Jeg inspirerer og deler gleden over kreativiteten og deler knep så det holder. Det hjelper med kontakt med likesinna, og det skjerper alle.

    Bildene dine er forresten kjempeflotte….eh…ikke FLÅTTEN, men…FINE da…..

  6. Fyyyyyy f…. (nei, skal ikke banne) så jævlig lekkert!

    Helt ufattelig!

  7. Takk for de flotte kommentarene til makkverket mitt! Sitter her og glor med hakeslepp og skuler mot den stappfulle perlekofferten på gulvet…..gremmes over at jeg mangler ork og energi til å ta fatt. Men jeg kommer med noen andre smykker snart – en motvekt til alle perlene, noe jeg har hatt liggende lenge. Skal bli spennende å se hvordan det blir mottatt…..

  8. Langt fremskreden fingerkløe??? Jeg skal følge med… men….Man blir litt hekta på de glassperlene….

  9. Å fy og fy og fy….

    Det der var rett og slett *målløs*….. (i mngel av et bedre ord) orgasmisk!!!!

  10. sukk 😉 må si … faan den var lekker…(håper ingen hørte at jeg banna)

  11. Dritfint, for å bruke «de vakreste ord jeg kjenner…»
    Til og med jeg liker wiresmykker når de ser sånn ut…

  12. oki får vel gjøre det da, men ikke i dag …. eller natt 😉
    men har et lignende prosjekt liggende, har lagt en stund nå .kanskje på tide å finne det fram igjen…til helgen kanskje 😉

  13. Hjelpes…. Skjønner det er noen her som liker å «skulle få det til» her inne ja! Helt ufattelig at det er mulig å lage såååå kreative smykker!! :0) Kjempeflott var det… Supert… :0)

  14. Dette var bare så lekkert… Det er gøy med seedbeads men rigtig masse jobb…

  15. lekkert:)laget noe lignende en gang…var masse pirk og arbeid ,så det ble med det ene smykket_)

  16. Utrolig, vakkert og spektakulært! Kan skjønne du har sittet med pirking og mekking i laaaang tid, ja 🙂

  17. Jeg orker ikke tenke på det.
    Men jeg kommer helt sikkert til å gjøre det igjen. Nesten.
    hehe

  18. Seedbeads ER gøy…ja….de er jo som maling…

  19. Utrolig vakkert!!!!

    🙂
    Hilsen
    Bente

  20. fy f…. så vakkert og herlig rotete…. hva er det du ikke kan???? wow

  21. …eh—synge…
    Det kan jeg virkelig IKKE.
    Jeg har aldri truffet en tone i mitt liv, men tror du ikke Fritjof wilborn fikk meg til å synge på tv? Måtte sovne for å vri meg unna….snøft.
    Man skal jo bryte sine grenser….

  22. tror eventyrkona til Ari Behn ville kledd det. Det er liksom i den slags smykker hun viser seg offentlig og hun kler det.

    _____

    svar fra snurre

    ÆÆÆÆH.. søte? De er jo en halvmeter…knegg

  23. Hvor ble det av teknikkbloggen da? Hakke sett den etter bloggoppussinga.
    ________
    svar fra snurre

    http://perlevenntips.vgb.no/
    Der er`n……

Legg igjen en kommentar

