Jigging og sånt


Istedet for å plage perlemammas kommentarplass, her er et par hjemmelagde jigger…gode alternativ til ferdigkjøpte wigjiger, og laget på litt tid….

Selvsagt kan man bare bruke en blokk tre, eller et stykke kjempehard plast! (sånn hvit…)

Her har jeg borret etter en metallplate med hull som jeg tapet fast, så hullene står i system. Og dælja inn et par større metallrør (bore hull først, litt trangt..) for å få muligheten til store bøyer.

Og til høyre roseverktøyet til Designer-Maris roser.

Og PS, damer, detta er kvinnfølkærbe, ikke skrik etter gutta nå, rapp heller en trebit fra snekkerbua og sett igang sjøl…hehe….

12 responses to “Jigging og sånt

  1. Å jaaa… sånn var det ja! Tuuusen takk…:-)

  2. Aha! Så lyset gett – men hvor mykt er mykt og hvor hardt er hardt da tro? – kom med med materialhenvisning også da, please – vis bilde av spolen med sølvtråden a….

  3. Nei og nei – tenke, tenke – skjønner ikke alt likevel – hva skal man med hullene da tro?

  4. du er jo morsom da.. hekle inn garn for at det skal holde… hehe… men kunne du sendt de bildene på mail til meg.. så skal jeg se om jeg får laget det vet du… varmeste klemmer…. bruker du bare sølv på dette???

  5. Og, takk – AHA igjen vet du – som den utålmodige jeg er hadde jeg også alt funnet den nettsiden – det åpner seg uanede muligheter nå 🙂

  6. snurremegrundt

    jammen jeg har jo ikke bilder, du fikk den jeg hadde, hehe, bare hekle inn fibergarn du…knegg…

  7. Hah! Moro, moro, moro! Så du hadde snust på bloggen min.. Tilbake fra fjellet nå og leker med bladsølv og glass igjen – nesten som å lodde 😉
    Perlefryd!

  8. Jeg skal pinadø stappe bladsølv inn i de resirkulerte flaskene mine…snøft…*misunne**

  9. hmm har du en link til hvor man kan kjøpe sølvtråd uten å bli ruinert 😉

  10. Artig at vi bruker jigger begge to, selv om det er forskjellige hobbyer vi driver med! Har også noen av disse liggende, men de er litt kraftigere tapper på. Rustfritt kirurgstål kan være gjenstridig å bøye når tråddiameteren blir stor:)

    Flott presentasjon!
    =)

  11. Ja det tror jeg… jeg har forsøkt meg på noe pianotråd, den er kjempeflott når den blir polert…man akk… så hard! Det gjelder å HALE den på plass med laaaang trådende, så svingradiusen hjelper til… og banke litt med trehammer.

    Til jiggene her er det sikkerhetsnåler, strikkepinner, loddepinner, rare funne deler, uansett, bare det er størelse som stemmer. Og den solide valbjørka er god til sånt, men kosteskaft i forskjellige tykkelser er gode å ha i handa.

Legg igjen en kommentar

