Fra perlehimmelen…..


….med saare fotter og perlefeber…
Vel, en bil senere, vi fikk saa daarlig leiebil at den maatte vi boitte..
Og vi labba til den foerste perlebutikken.
Dere faar taale litt rart spraak men jeg faar ikke skiftet tastatur…
Ja dette skulle perlevennene vaert med paa….perlefeberen og perledukkingen hadde naatt hoit nivaa.
Dette ble litt av et spraak, jeg legger bilder i stedet jeg…

Forste dagen dro vi dit alle gikk..her handler man paa kilo..

Det ble noen kilo…..selv om de ikke hadde de fineste perlene vi har sett…

Saa finner vi en fin fabrikk i naboboien…

Disse store perlene er handlaget og har gull og solv…det ble ganske doirt aa gaa ut igjen…men likevel kostet de ca tjue prosent av norsk pris.

Saa stupte vi mot kroistallene..

host…host…

Det ble doirt det og…men det veide fire kilo…

Ok, det ble noen smaa poser og, et par kilo, de kosta fem kr posen…
alle farger i verden finnes..

plukke plukke…

Det henger ogsaa ferdige varer i metervis her pú denne digre fabrikken

Saa begir vi oss ut i det store ville..
der ting er litt villere…
perlene ligger i laser og hauger bortoover gulv og vegger od de kostet hundre kroner kiloet,….joda..
Og vi gikk berserk igjen…

Naa begoinner vi aa tenke at kofferten kan faa krampe…

vi fikk med seks kilo hver…saann omtrent…

Og naa gleder vi oss til aa dra paa spa.
Og vi har forbud mot aa kjoepe annet enn de ekstra fine, pene og lekre perlene, og den butikken skal vi til i morgen, der maa vi ha timeavtale…

hoho

¨Perlehilsen fra perlefeberLise
og to til

15 responses to “Fra perlehimmelen…..

  1. Å himmel og hav, for noen heldiggriser dere er :o)

  2. Å hjelpes, kjære deg, kan du fortelle hvor du er og hvordan man får alt dette med seg hjem til Norge igjen?? *SUKKESUKKESUKKE*

  3. Oj… her har æ åsså lyst til å være

  4. oisann.er det i praha ?jeg skal der ,reiser lørdag,har dere noen andresser?

  5. Nei, dette så kjedelig ut. Her ville i alle fall ikke jeg vært.

    😦

    Sukk.

  6. Hehe.. den var fin Perlemamma.. Er helt enig.. Kan ikke forstå at dette kan være så veldig kjekt nei..;)

    (en smule misunnelig kanskje;))

  7. WOW!!! Jeg hadde omtrent fått perlehjerteatakk om jeg hadde vært med – tror jeg – men fy fader – jeg bare må dit, så kjære dere fortell nøyaktig hvor det er a…? Herlig kommentar fra dere: det ble ganske dyrt å gå ut igjen… Ikke vanskelig å tro på nei!

  8. åhhh.. jeg skal til praha etter påskeferien. hvor finner jeg dette stedet?

  9. Blir helt syk her jeg sitter og sikler på bildene…hehe;)

  10. snurremegrundt

    mffr…man sjekker inn 45 kilo, betaler for en ekstra kolli og besverger seg på å dra ned igjen….

  11. snurremegrundt

    Du har så rett så rett Perlemamma. Jeg tror ikke jeg vil gjøre det flere ganger……nesten ikke vaffal…

  12. snurremegrundt

    Mail meg privat så skal du få oppskrift.

  13. Du finner den fra hjemmesida mi…

  14. Å kjære vakre vene, dette tok pusten fra meg. Hvor masse penger brukte dere egentlig der? Hva lå prisene på?

    Tar så utrolig gjerne «oppskrift» på perledykkingen!!!

    Klem fra Cafemocca

    infosamf@hotmail.com

Legg igjen en kommentar

